Einde inhoudsopgave
Mediawet 2008
Artikel 2.20 [Concessiebeleidsplan]
Geldend
Geldend vanaf 02-11-2016
- Bronpublicatie:
16-03-2016, Stb. 2016, 114 (uitgifte: 30-03-2016, kamerstukken: 34264)
- Inwerkingtreding
02-11-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
26-10-2016, Stb. 2016, 389 (uitgifte: 01-11-2016, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Media
Informatierecht / Reclame
1.
Voorafgaand aan de concessieverlening en vóór aanvang van de tweede periode van vijf jaar van de concessieperiode dient de NPO een concessiebeleidsplan voor de komende vijf jaar in bij Onze Minister.
2.
Het concessiebeleidsplan bevat in elk geval:
- a.
een beschrijving van de wijze waarop in de komende vijf jaar de publieke mediaopdracht op landelijk niveau wordt uitgevoerd, tevens uitgewerkt in kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen voor het media-aanbod, de publieksbetrokkenheid en het publieksbereik van de landelijke publieke mediadienst;
- b.
aard en aantal van de programmakanalen en de daarvoor gewenste frequentieruimte;
- c.
aard en aantal van de overige aanbodkanalen, alsmede voor de aanbodkanalen die zijn bestemd of mede zijn bestemd voor het verzorgen van een mediadienst op aanvraag de technische kwaliteit van beeld of geluid en de periode waarin het media-aanbod beschikbaar is voor afname;
- d.
een onderbouwd overzicht van de naar verwachting benodigde organisatorische, personele, materiële en financiële middelen; en
- e.
een beschrijving van de samenwerking met de regionale en lokale publieke media-instellingen en anderen.
3.
Bij ministeriële regeling kunnen regels gesteld worden over de inrichting van het concessiebeleidsplan en het tijdstip van indiening.
4.
De raad van bestuur stelt het concessiebeleidsplan vast na overleg met in elk geval de landelijke publieke media-instellingen en, voor zover het de samenwerking betreft, de betrokken regionale en lokale publieke media-instellingen.