Einde inhoudsopgave
Nadere regel controle en administratie zorgverzekeraars
Artikel 5 Bepalingen over organisatie van controleactiviteiten
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2016
- Bronpublicatie:
01-12-2015, Stcrt. 2015, 45467 (uitgifte: 15-12-2015, regelingnummer: TH/NR-006)
- Inwerkingtreding
01-01-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-12-2015, Stcrt. 2015, 45467 (uitgifte: 15-12-2015, regelingnummer: TH/NR-006)
- Vakgebied(en)
Sociale zekerheid ziektekosten / Marktordening gezondheidszorg
Gezondheidsrecht / Ordening en verzekering
Sociale zekerheid ziektekosten / Zorgverzekering
Gezondheidsrecht / Zorg en ziektekosten
5.1.
De zorgverzekeraar heeft een toereikende organisatie voor de opzet, uitvoering en evaluatie van de controleactiviteiten. De organisatie van de zorgverzekeraar is dusdanig ingericht, dat de zorgverzekeraar kan voldoen aan de bepalingen in deze nadere regel en, indien nodig, tijdig kan bijsturen zodat de controledoelen worden bereikt.
5.2.
De zorgverzekeraar beschikt over een administratiesysteem dat de goede en tijdige uitvoering van de controleactiviteiten mogelijk maakt.
5.3.
De zorgverzekeraar neemt op een voor de toezichthouder inzichtelijke wijze in zijn administratie op:
- a.
Hoe hij zijn controleactiviteiten heeft uitgevoerd;
- b.
Het onderwerp en object van de controleactiviteiten;
- c.
Wat de resultaten zijn van die controleactiviteiten;
- d.
Wat voor gevolgen hij heeft gegeven aan de uitkomsten van de controles.
5.4.
De zorgverzekeraar draagt zorg voor voldoende deskundigheid ten behoeve van een goede uitoefening van zijn controleactiviteiten.