Einde inhoudsopgave
Luchthavenbesluit Eindhoven
Artikel 4.2.2
Geldend
Geldend vanaf 01-11-2014
- Bronpublicatie:
26-09-2014, Stb. 2014, 356 (uitgifte: 15-10-2014, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-11-2014
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
26-09-2014, Stb. 2014, 356 (uitgifte: 15-10-2014, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Luchtvervoer
Omgevingsrecht / Bijzondere onderwerpen
Milieurecht / Geluid en trillingen
1.
De luchthaven is voor commercieel burgerluchtverkeer geopend op maandag tot en met zondag:
- a.
voor landend luchtverkeer van 07.00 uur tot 24.00 uur met dien verstande dat in de periode tussen 23.00 uur en 24.00 uur niet meer dan acht landingen per dag zijn toegestaan;
- b.
voor vertrekkend luchtverkeer van 07.00 uur tot 23.00 uur.
2.
In afwijking van het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is de luchthaven geopend voor het commercieel burgerluchtverkeer dat volgens schema of vliegplan tussen 22.00 uur en 23.00 uur dan wel tussen 23.00 uur en 24.00 uur had moeten landen, doch vanwege de hierna te noemen omstandigheden bij aankomst is vertraagd, mits de landing niet later dan één uur na het laatst regulier toegestane tijdstip plaatsvindt en de gezagvoerder toestemming heeft gekregen van de verkeersleiding:
- a.
onverwachte vertragende omstandigheden, die op het moment van vertrek van de luchthaven van herkomst redelijkerwijs niet hadden kunnen worden voorzien;
- b.
verkeersleidingtechnische redenen.
3.
In afwijking van het eerste lid, aanhef en onderdeel b, is de luchthaven geopend voor het commercieel burgerluchtverkeer dat volgens schema of vliegplan tussen 22.00 uur en 23.00 uur had moeten vertrekken, doch vanwege de hierna te noemen omstandigheden bij vertrek is vertraagd, mits het vertrek niet later dan één uur na het laatst regulier toegestane tijdstip plaatsvindt en de gezagvoerder toestemming heeft gekregen van de verkeersleiding:
- a.
een technische storing van het luchtvaartuig dan wel van de luchtvaarttechnische gronduitrusting;
- b.
extreme meteorologische omstandigheden die een vertraging van de start volgens dat schema rechtvaardigen.