Einde inhoudsopgave
Regeling luchtverkeersdienstverlening
Bijlage 3
Geldend
Geldend vanaf 16-02-2021. Let op: treedt met terugwerkende kracht in werking vanaf 28-01-2021
- Bronpublicatie:
11-02-2021, Stcrt. 2021, 6899 (uitgifte: 15-02-2021, regelingnummer: IENW/BSK-2021/6816)
- Inwerkingtreding
16-02-2021, terugwerkend tot: 28-01-2021
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
11-02-2021, Stcrt. 2021, 6899 (uitgifte: 15-02-2021, regelingnummer: IENW/BSK-2021/6816)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Defensie
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Luchtvervoer
behorende bij artikel 9, eerste lid, van de Regeling luchtverkeersdienstverlening
1. TMZ — permanent
a. TMZ A | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA A. |
– De ondergrens is FL 055. | |
b. TMZ B1 | – De laterale begrenzing komt overeen met het zuidelijk deel van de Nieuw Milligen TMA B. |
– De ondergrens is FL 055. | |
c. TMZ B2 | – De laterale begrenzing komt overeen met het zuidelijk deel van de Nieuw Milligen TMA B. |
– De ondergrens is FL 055. | |
d. TMZ C1 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA C1. |
– De ondergrens is FL 065. | |
e. TMZ C2 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA C2 |
– De ondergrens is FL 055. | |
f. TMZ D | – De laterale begrenzing is gelijk aan de Nieuw Milligen TMA D en omvat niet het luchtruim onder de Schiphol TMA 3, 4 en 5. |
– De ondergrens is 2500 voet AMSL. | |
– Laterale begrenzing van Malden: Vanaf de kruising van de snelweg A50 met de rivier de Neder-Rijn de zuidelijke rivieroever van de Neder-Rijn naar het oosten volgen tot aan de Amsterdam FIR grens, vervolgens via de Amsterdam FIR grens naar het zuiden tot aan 51°44’35"N herkenbaar als het midden van het bosgebied oost van de grens, vanaf 51°44'35"N een lijn langs radiaal 270 naar de Volkel CTR, via de noordelijke begrenzing van de Volkel CTR naar de snelweg A50 en vervolgens via de snelweg A50 naar het noorden tot aan de kruising met de rivier de Neder-Rijn. | |
g. TMZ E | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA E. |
– De ondergrens is FL 055. | |
h. TMZ Eelde | – De laterale begrenzing komt overeen met de Eelde TMA |
– De ondergrens is 1500 voet AMSL. | |
i. TMZ Maastricht | – De laterale begrenzing komt overeen met de Maastricht TMA 1 en 2, met uitzondering van de Schinveldgebieden op bepaalde tijden. |
– De ondergrens is 1500 voet AMSL. | |
j. TMZ Rotterdam | – De laterale begrenzing in het noorden, oosten en westen is gelijk aan de buitenste contouren van de Rotterdam TMA 1, 2 en 3. De zuidelijke begrenzing van TMA 1 en 2 is vervangen door de waters Hollandsch Diep en Grevelingen te definiëren als rechte lijnen tussen de coördinaten: 51°43'11"N 004°41'50"E; 51°38'38"N 004°23'46"E; 51°38'42"N 004°19'24"E; 51°42'55"N 004°01'05"E; 51°45'28"N 003°59'10"E; 51°45'28"N 003°37'37"E. |
– De ondergrens is 2500 voet AMSL. | |
k. TMZ LE2 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 2. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
l. TMZ LE3 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 3. |
– De ondergrens is 1500 voet AMSL. | |
m. TMZ LE4 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 4. |
– De ondergrens is 2500 voet AMSL. | |
n. TMZ LE5 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 5. |
– De ondergrens is FL 045. | |
o. TMZ Copter Area West: | – De laterale begrenzing komt overeen met de Copter Area West CTA. |
– De ondergrens is 5500 voet AMSL. |
2. TMZ — op werkdagen van 0900-1700 lokale tijd
a. TMZ A | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA A. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
b. TMZ B1 | – De laterale begrenzing komt overeen met het noordelijk deel van de Nieuw Milligen TMA B en omvat ook het luchtruim onder de Schiphol TMA 3, 4 en 5. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
c. TMZ B2 | – De laterale begrenzing bestaat uit het zuidelijk deel van de Nieuw Milligen TMA B. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
d. TMZ C1 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA C1. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
e. TMZ C2 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA C2. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
f. TMZ D | – De laterale begrenzing is gelijk aan de Nieuw Milligen TMA D en omvat niet het luchtruim onder de Schiphol TMA 3, 4 en 5. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
g. TMZ E | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA E. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
h. TMZ Eelde | – De laterale begrenzing komt overeen met de TMA Eelde. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
i. TMZ G1 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Nieuw Milligen TMA G1. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
j. TMZ Maastricht | – De laterale begrenzing komt overeen met de Maastricht TMA 1 en 2, met uitzondering van de Schinveldgebieden op bepaalde tijden. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
k. TMZ Rotterdam | – De laterale begrenzing in het noorden, oosten en westen is gelijk aan de buitenste contouren van de Rotterdam TMA 1, 2 en 3. De zuidelijke begrenzing van TMA 1 en 2 is vervangen door de wateren Hollandsch Diep en Grevelingen te definiëren als rechte lijnen tussen de coördinaten: 51°43'11"N 004°41'50"E; 51°38'38"N 004°23'46"E; 51°38'42"N 004°19'24"E; 51°42'55"N 004°01'05"E; 51°45'28"N 003°59'10"E; 51°45'28"N 003°37'37"E. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
l. TMZ LE3 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 3. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
m. TMZ LE4 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 4. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. | |
n. TMZ LE5 | – De laterale begrenzing komt overeen met de Lelystad TMA 5. |
– De ondergrens is 1200 voet AMSL. |