Einde inhoudsopgave
Paspoortuitvoeringsregeling Koninklijke Marechaussee 2001
Artikel 39 De identificatiekaart
Geldend
Geldend vanaf 26-06-2012
- Bronpublicatie:
19-06-2012, Stcrt. 2012, 12636 (uitgifte: 25-06-2012, regelingnummer: 2012-0000347094)
- Inwerkingtreding
26-06-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
19-06-2012, Stcrt. 2012, 12636 (uitgifte: 25-06-2012, regelingnummer: 2012-0000347094)
- Vakgebied(en)
Privacy / Bijzondere onderwerpen
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Staatsrecht / Nationaliteitsrecht
Internationaal publiekrecht / Diplomatiek en consulair recht
1.
Per reisdocumentenstation worden ten minste 2 en ten hoogste 20 identificatiekaarten beschikbaar gesteld aan de autorisatiebevoegde reisdocumenten.
2.
De autorisatiebevoegde reisdocumenten is, met inachtneming van de gebruikershandleiding bij het reisdocumentenstation, bedoeld in artikel 49, verantwoordelijk voor het autorisatiebeheer, de bewaring van de identificatiekaarten en de registratie van de personen aan wie hij in een bepaald tijdvak een kaart verstrekt. Identificatiekaarten worden slechts verstrekt aan ambtenaren, aangesteld door of vanwege de commandant.
3.
De autorisatiebevoegde reisdocumenten registreert in het reisdocumentenstation met inachtneming van de gebruikershandleiding de intrekking van identificatiekaarten indien deze na verlies, diefstal of defect verloren zijn gegaan of onbruikbaar zijn geworden of anderszins niet langer gebruikt mogen worden. De autorisatiebevoegde draagt zorg voor de vernietiging van ingetrokken identificatiekaarten voor zover deze in zijn bezit zijn en geen nader onderzoek daaraan hoeft plaats te vinden.
4.
De leverancier houdt een registratie bij van de uitgegeven en ingetrokken identificatiekaarten.