Inhoudsopgave
ArbeidsRecht 2016/51:Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz): wat zijn de implicaties voor de arbeidsrechtpraktijk?
ArbeidsRecht 2016/51
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz): wat zijn de implicaties voor de arbeidsrechtpraktijk?
Documentgegevens:
I.J. de Laat en A. Reijerse, datum 01-12-2016
- Datum
01-12-2016
- Auteur
I.J. de Laat en A. Reijerse1
- Folio weergave
- Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
- JCDI
JCDI:ADS190627:1
- Vakgebied(en)
Arbeidsrecht / Algemeen
- Wetingang
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
Met ingang van 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ) in werking getreden. Met de inwerkingtreding van deze wet verandert het nodige op het gebied van kwaliteit, klachten en geschillen binnen de zorg. Het doel van deze wet is de rechtspositie van patiënten (beter) te beschermen. Zorgaanbieders en zorgverleners krijgen in de WKKGZ verschillende verplichtingen opgelegd om dit doel te realiseren. In dit artikel zullen de auteurs ingaan op deze verplichtingen en de arbeidsrechtelijke gevolgen hiervan.
1. De WKKGZ op hoofdlijnen
Het uitgangspunt van de WKKGZ is dat de zorgaanbieder ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.