Inhoudsopgave
Bb 2010, 44:Protesteerplicht bij klachten over effectendienstverlening
Bb 2010, 44
Protesteerplicht bij klachten over effectendienstverlening
Documentgegevens:
Mr. A.A. Ettema, datum 29-10-2010
- Datum
29-10-2010
- Auteur
Mr. A.A. Ettema1
- JCDI
JCDI:ADS853419:1
- Vakgebied(en)
Ondernemingsrecht (V)
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
(HR 11 juni 2010, LJN BL8297)
1. Inleiding
Art. 6:89 BW bepaalt dat een schuldeiser binnen bekwame tijd moet hebben geprotesteerd bij de schuldenaar nadat hij het gebrek in de prestatie heeft ontdekt of had moeten ontdekken. Als de schuldeiser niet of niet tijdig protesteert, kan hij op het gebrek in de prestatie geen beroep meer doen.
Deze algemene regel van contractenrecht geldt ook voor de gedupeerde belegger die van oordeel is dat zijn beleggingsonderneming gebrekkig heeft gepresteerd en/of haar bijzondere zorgplicht heeft geschonden. Het belang van art. 6:89 BW in het algemeen, en in het ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.