Einde inhoudsopgave
Regeling Europese EZK- en LNV-subsidies 2021
Artikel 5.3.158
Geldend
Geldend van 23-07-2022 tot 17-10-2027
- Bronpublicatie:
11-07-2022, Stcrt. 2022, 18453 (uitgifte: 22-07-2022, regelingnummer: WJZ/ 22162633)
- Inwerkingtreding
23-07-2022
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
11-07-2022, Stcrt. 2022, 18453 (uitgifte: 22-07-2022, regelingnummer: WJZ/ 22162633)
- Vakgebied(en)
Ondernemingsrecht / Bijzondere onderwerpen
Bestuursrecht algemeen / Subsidie
1.
Uitgaven van de producentenorganisatie ten behoeve van marktonderzoek, marktontwikkeling en marketing, inclusief personeelskosten, zijn subsidiabel indien het gaat om:
- a.
consumentenonderzoek en aankoop van marktdata en paneldata;
- b.
het testen van een product door middel van technische metingen op voor de markt relevante producteigenschappen;
- c.
onderzoek naar het onderhouden van schap of retail positionering;
- d.
productmarktanalyses;
- e.
marktonderzoek;
- f.
het doen van marktonderzoek door middel van pop-up stores;
- g.
verkoopbevordering van merken en handelsnamen; en
- h.
afzetbeleid en marktstrategie, voor zover niet gericht op de interne organisatie van de producentenorganisatie;
2.
Onderzoeken naar verwerkte producten zijn slechts subsidiabel indien dit onderzoek betrekking heeft op producten die bestemd zijn voor de food-markt.
3.
Onder marktstrategie wordt verstaan samenwerking in de keten, reclame, innovatie en planning van het productaanbod.
4.
Uitgaven voor activiteiten gericht op het bepalen van een markstrategie zijn subsidiabel voor zover deze betrekking hebben op het:
- a.
samenstellen van een innovatief, concurrerend en formulegericht assortiment per productgroep;
- b.
behouden van klanten of nieuwe klanten werven door acquisitieactiviteiten;
- c.
bepalen van de ontwikkeling, de productie, de marketing en het in de markt zetten van een product en het analyseren van de resultaten met het oog op de commerciële lange termijn doelen;
- d.
bepalen van de marktstrategie door middel van marketingplannen en het ervoor zorgen dat deze strategie wordt geïmplementeerd en nageleefd; of
- e.
onderzoek naar alle factoren op alle verschillende (potentiële) markten die de vraag naar een product beïnvloeden, onder meer wat betreft trends, klanttevredenheid, de onderliggende behoeften van klanten en het imago van de sector.