Besluit vaste boekenprijs
Artikel 5
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2013
- Bronpublicatie:
09-11-2012, Stb. 2012, 605 (uitgifte: 04-12-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2013
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
19-12-2012, Stb. 2012, 689 (uitgifte: 28-12-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Mededingingsrecht / Bijzondere onderwerpen
1.
Een collectieve promotieactie is een actie:
- a.
die wordt georganiseerd door een rechtspersoon wiens activiteiten volgens de statutaire doelstelling uitsluitend of hoofdzakelijk bestaan uit de bevordering van de publieksaandacht voor boeken of muziekuitgaven;
- b.
die ten hoogste één maand duurt;
- c.
die voldoende publiekelijk bekend wordt gemaakt;
- d.
waarbij eindafnemers bij de koop van boeken of muziekuitgaven een of meer op geld waardeerbare geschenken ontvangen, waarbij de waarde van de geschenken in een redelijke verhouding staat tot de aankoop; en
- e.
waaraan alle verkopers onder gelijke, door de organiserende rechtspersoon te stellen voorwaarden met betrekking tot de omvang, aard en bestendigheid van het assortiment kunnen deelnemen.
2.
De verkoper kan alleen bij deelname aan een collectieve promotieactie bij verkoop van boeken of muziekuitgaven aan een eindafnemer in het kader van de collectieve promotieactie een korting op de vaste prijs toepassen in de vorm van een of meer op geld waardeerbare geschenken, mits de geschenken behoren tot het door de organiserende rechtspersoon ontwikkelde promotiepakket.