Einde inhoudsopgave
Regeling tarieven transportsectoren
Artikel 2.14
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2024
- Bronpublicatie:
21-12-2023, Stcrt. 2023, 33945 (uitgifte: 22-12-2023, regelingnummer: IENW/BSK-2023/360375)
- Inwerkingtreding
01-01-2024
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
21-12-2023, Stcrt. 2023, 33945 (uitgifte: 22-12-2023, regelingnummer: IENW/BSK-2023/360375)
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Goederenvervoer algemeen
Voor de behandeling van een aanvraag voor eerste afgifte of wijziging van producten als bedoeld in verordening (EU) nr.Ā 965/2012, het Besluit vluchtuitvoering en de Wet luchtvaart inclusief de documenten die daartoe behoren, zijn de volgende tarieven verschuldigd:
Eerste afgifte/uitbreiding | Wijzigen (bestaande goedkeuring) | |||
---|---|---|---|---|
Productnaam | āGereduceerd tarief voor een A-to-A AOC (Rondvluchtbedrijven)ā | Normaal tarief | Gereduceerd tarief voor een A-to-A AOC (Rondvluchtbedrijven) | Normaal tarief |
AOC en OPSPEC prior approvals | ||||
AOC initiĆ«le afgifte (ORO.AOC.100)1. | ā¬Ā 14.080ā¦ | ā¬Ā 44.000 | ||
Wijziging van AOC/OPSPEC (ORO.GEN.130) | ||||
Wijzigen van NAW gegevens, Gegevens contactpersonen | ā¬Ā 176 | ā¬Ā 352 | ||
Wijzigen Aera of Operation AOC | ā¬Ā 8802. | ā¬Ā 352 | ||
Wijzigen Aera of Operation AOC naar World wide ineens | ā¬Ā 2.640 | |||
Wijzigen type of operations | ā¬Ā 8804. | ā¬Ā 3523. | ||
Wijzigen special limitations AOC | ā¬Ā 8805. | ā¬Ā 3526. | ||
Wijziging van de persoon of organisatie verantwoordelijk voor continuing airworthiness vermelding op een AOC | ā¬Ā 176 | ā¬Ā 528 | ||
Toevoegen class/type/variant aan AOC | ā¬Ā 880 | ā¬Ā 3.5207. | ā¬Ā 528 | ā¬Ā 7048. |
Toevoegen registratie(s) binnen een bestaande class/type/variant op een AOC | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 1.4089. | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 52810. |
Part ORO prior approvals | ||||
Dangerous goods training programmes (ORO.GEN.110(j)) | ā¬Ā 880 | ā¬Ā 1.760 | ||
Alternative means of compliance ALTMoC (ORO.GEN.120) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 2.81611. | ā¬Ā 70411. | ā¬Ā 70411. |
Procedure for changes not requiring prior approval (ORO.GEN.130(c)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 704 | ||
Lines of responsibility (ORO.GEN.200(a)(1)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 528 | ||
Safety Policy (ORO.GEN.200(a)(2)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 528 | ||
Accountable Manager (ORO.GEN.210) | ā¬Ā 528 | ā¬Ā 704 | ||
Procedure for the use of aircraft listed on an AOC by other operators for NCC or SPO (ORO.GEN.310) | ā¬Ā 880 | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 880 |
Wet lease-in EU operator (ORO.AOC.110(a)) | ā¬Ā 528 | ā¬Ā 70412. | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 35213. |
Dry lease-in EU registered aircraft (ORO.AOC.110(a)) | ā¬Ā 35212. | ā¬Ā 52812. | ā¬Ā 35213. | ā¬Ā 35213. |
Wet lease-in third-country operator (ORO.AOC.110(c)) | ā¬Ā 52812. | ā¬Ā 1.05612. | ā¬Ā 35213. | ā¬Ā 35213. |
Dry lease-in third-country aircraft (ORO.AOC.110(d)) | ā¬Ā 2.64014. | ā¬Ā 88013. | ||
Dry lease-out (ORO.AOC.110(e)) | ā¬Ā 52815. | |||
Initial cabin crew training (ORO.AOC.120(a)) | ā¬Ā 3.520 | ā¬Ā 880 | ||
The issue of cabin crew attestations (ORO.AOC.120(b)) | ā¬Ā 2.64016. | ā¬Ā 880 | ||
Receivement of declaration (ORO.DEC.100) | ā¬Ā 528 | ā¬Ā 52817. | ā¬Ā 176 | ā¬Ā 17618. |
Wet lease-in third-country operator (ORO.SPO.100(c)(1)) | ā¬Ā 70412. | ā¬Ā 35213. | ||
Dry lease-in third-country aircraft (ORO.SPO.100(c)(2)) | ā¬Ā 1.05612. | ā¬Ā 35219. | ||
Authorisation of high risk commercial specialised operations (ORO.SPO.110) | ā¬Ā 2.11220. | ā¬Ā 70421. | ||
Minimum Equipment List (MEL) (ORO.MLR.105(b)) | ā¬Ā 1.40822. | ā¬Ā 528 | ā¬Ā 1.05623. | |
Procedure for the one time extension of category B,C and D rectification intervals (ORO.MLR.105(f)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 35224. | ā¬Ā 17624. | ā¬Ā 35224. |
case-by-case operations outside the MEL but within the MMEL (ORO.MLR.105(j)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 52825. | ||
Training and checking programmes, including syllabi and the use of the means to deliver the programme (ORO.FC.145(c)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 88026. | ||
Evidence-based training (EBT)(ORO.FC.231(a)(1)) | ā¬Ā 7.040 | ā¬Ā 1.76027. | ||
Procedures or operational restrictions for operation on more than one type or variant (ORO.FC.240(a)) | ā¬Ā 1.056 | ā¬Ā 352 | ||
Alternative training and qualification programme (ATQP) (ORO.FC.A.245(a)) | ā¬Ā 5.280 | ā¬Ā 1.408 | ||
Extension of the validity periods of the checks in ORO.FC.230 (ORO.FC.A.245(e)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704ā¦ | ||
Non-commercial operations with aircraft with an MOPSC of more than 19 without an operating cabin crew member (ORO.CC.100) | ā¬Ā 1.40824. | ā¬Ā 1.40824. | ā¬Ā 70424. | ā¬Ā 70424. |
Training and checking programs (ORO.CC.215(a)) | ā¬Ā 70424. | |||
Operation on 4 aircraft types (ORO.CC.250(a)) | ā¬Ā 880 | ā¬Ā 528 | ||
Flight Time Specification Schemes (FTSS) (ORO.FTL.125(b)) | ā¬Ā 1.056 | |||
Toeslag voor FRM included in FTSS (ORO.FTL.125(b)) | ā¬Ā 7.040 | ā¬Ā 2.112 | ||
Part CAT prior approvals | ||||
Method to establish aerodrome operating minima (CAT.OP.MPA.110) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 704 | ||
Non-stabilised approaches (CAT.OP.MPA.115(a)) | ā¬Ā 1.760 | ā¬Ā 70428. | ||
Non-CDA flight technique for approach operations using non-precision approach (NPA) procedures (CAT.OP.MPA.115(b)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Maximum distance from an adequate aerodrome for two-engined aeroplanes without an ETOPS approval (CAT.OP.MPA.140(a)(2)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Establishment of minimum flight altitudes (CAT.OP.MPA.145(b)) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 704 | ||
Basic fuel/energy scheme aeroplanes (CAT.OP.MPA.180) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 704 | ||
Basic fuel/energy scheme with variations aeroplanes (CAT.OP.MPA.180) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 704 | |
Individual fuel/energy scheme aeroplanes (CAT.OP.MPA.180) | ā¬Ā 1.40829. | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 704 | |
Use of an isolated aerodrome as destination aerodrome (CAT.OP.MPA.182(d)) | ā¬Ā 1.40830. | ā¬Ā 704 | ||
Basic fuel/energy scheme helicopters (CAT.OP.MPA.190) | ā¬Ā 352 | ā¬Ā 1.408 | ||
Special refuelling or defuelling procedures ā aeroplanes (CAT.OP.MPA.200(c)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Special refuelling or defuelling procedures ā helicopters (CAT.OP.MPA.200(d)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Procedures to operate below specified minimum altitudes (CAT.OP.MPA.270(b)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
EFVS 200 operations using an EVS not approved for EFVS 200 but meeting the minimum criteria (CAT.OP.MPA.312(c)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Lower landing mass for determining Vat (CAT.OP.MPA.320(d)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Operations with increased bank angles (CAT.POL.A.240(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Steep approach operations (CAT.POL.A.245(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Short landing operations (CAT.POL.A.250(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Reduced required landing distance operations (CAT.POL.A.255) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Steep approcah operations ā performance class B (CAT.POL.A.345(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Short landing operations ā performance class B (CAT.POL.A.350(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Reduced required landing distance operations ā performance class B (CAT.POL.A.255) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Operations to/from a public interest site (CAT.POL.H.225(a)(6)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Operations without an assured safe forced landing area (CAT.POL.H.305(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Operations over a hostile environment located outside a congested area (CAT.POL.H.420(a)) | ā¬Ā 1.408 | ā¬Ā 704 | ||
Part SPA approvals | ||||
SPA. PBN (SPA.PBN.100) | ā¬Ā 2.640 | ā¬Ā 880 | ||
SPA.MNPS (SPA.MNPS.100) | ā¬Ā 1.760 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.RVSM (SPA.RVSM.100) | ā¬Ā 1.760 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.LVO (SPA.LVO.100) | ā¬Ā 2.640 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.ETOPS (EDTO) (SPA.ETOPS.100) | ā¬Ā 4.400 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.DG (SPA.DG.100) | ā¬Ā 1.760 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.NVIS (SPA.NVIS.100) | ā¬Ā 2.640 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.HHO (SPA.HHO.100) | ā¬Ā 4.400 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.HEMS (SPA.HEMS.100) | ā¬Ā 6.160 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.HOFO (SPA.HOFO.100) | ā¬Ā 6.160 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.SET-IMC (SPA.SET-IMC.100) | ā¬Ā 4.400 | ā¬Ā 88031. | ||
SPA.EFB (SPA.EFB.100) | ā¬Ā 6.160 | ā¬Ā 6.160 | ā¬Ā 880 | ā¬Ā 1.76032. |
SPA.PINS-VFR (SPA.PINS-VFR.100) | ā¬Ā 6.160 | ā¬Ā 6.160 | ā¬Ā 88031. | ā¬Ā 88031. |
Overige producten | ||||
Ontheffing per artikel | ā¬Ā 1.232 | ā¬Ā 52833. | ||
CS deviatie binnen verordening 965/2012 | ā¬Ā 3.52034. | ā¬Ā 880 | ||
Toevoeging of wijziging van een nog niet in deze regeling opgenomen product, dat onder het āprior approvalā regime valt | Uurtarief | uurtarief35. | Uurtarief | uurtarief36. |
Voetnoten
Inclusief alle verplichte initiƫle prior approvals, 1 bijschrijving class/type/variant inclusief registratie(s), 1 MEL en 1 Area of Operation.
Toevoeging per area.
Toevoeging per area (korting voor meer ineens).
Beperken AOC.
Doorhalen van een reeds afgegeven limitatie.
Limitatie toevoegen.
Het tarief is inclusief de beoordeling van de MEL en exclusief de beoordeling van de trainingprogrammaās. Type gerelateerde SPAās zijn exclusief.
Afschrijving van het type luchtvaartuig.
Per type, per dag.
Afschrijving, tarief geldt per dag dat 1 of meerdere registraties tegelijk worden afgeschreven.
Per ALTMoC.
Per ALTMoC.
Per ALTMoC.
Per leasecontract
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Per leasecontract
Per leasecontract
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Per leasecontract
Per leasecontract
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Toeslag op de bijschrijving van een class/type/variant of een extra registratie.
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Indien dit gebeurt als gevolg van het toepassen van artikel ORO.GEN.310; per leasecontract.
Een approval op basis van ORO.AOC.120(a) is vereist.
Per initiƫle ontvangen verklaring.
Wijziging van een reeds ingediende verklaring.
Per leasecontract
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde lease-in.
Per leasecontract
Verlenging of aanpassing van een reeds goedgekeurde dry lease-in.
Per autorisatie.
Verlenging of aanpassing van een reeds afgegeven autorisatie.
Per class/type voor SPO/NCC.
Per class/type.
Per type.
Per type.
Per type.
Per casus.
Per programma, FSTD of ander middel.
Per wijziging, inclusief extentie validity periods.
Per type.
Per type.
Per type.
Per type.
Per type.
Per approach per runway.
Uitbreiding van een Basic fuel/energy scheme.
Per aerodrome.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor het wijzigen (of toevoegen) van een (nieuwe) type B applicatie op een bestaande SPA.EFB approval.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Voor een wijziging van een bestaande SPA en het toevoegen van een reeds goedgekeurde SPA op een nieuwe class/type variant.
Alleen voor ontheffingsaanvragen met een nationale wetsbasis. Voor een ontheffing op artikel 71.1 van de Basisverordening zie artikel 2.221 derde lid.
Per deviatie.
Hier vallen ook de āprior approvalā items onder die naast de wettelijke items zijn vastgelegd in de goedgekeurde procedure op basis van ORO.GEN.130(c)/ ARO.GEN.330(c).