Einde inhoudsopgave
Regeling indienststelling spoorvoertuigen 2020
Bijlage 1
Geldend
Geldend vanaf 01-08-2024
- Bronpublicatie:
20-06-2024, Stcrt. 2024, 20128 (uitgifte: 27-06-2024, regelingnummer: IENW/BSK-2024/179356)
- Inwerkingtreding
01-08-2024
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
20-06-2024, Stcrt. 2024, 20128 (uitgifte: 27-06-2024, regelingnummer: IENW/BSK-2024/179356)
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Railvervoer
behorende bij artikel 1
Versies van de CLC-reports en EN-normen en UIC-leaflets, voor zover daarnaar niet wordt verwezen in de TSI LOC&PAS, de TSI CCS of de TSI WAG.
Index | Te beoordelen eigenschappen | Artikel / bijlage | Verplichte punten van de norm |
---|---|---|---|
[1] | EN 50153:2014-05/A1:2017-08/A2:2020-01 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Rollend materieel – Beschermende maatregelen met betrekking tot elektrische gevaren | ||
[1.1] | Dimensionering van de retourstroom- en veiligheidsaardingscircuits | 4 | 6.2.2 |
[2] | EN 15273-2:2013+A1:2016 Railtoepassingen – Omgrenzingsprofiel – Deel 2: Omgrenzingsprofiel railvoertuigen | ||
[2.1] | Profiel | 6 | A.3.5 |
[3] | EN 15427-1-1:2022 Railtoepassingen – Behandeling van de wrijving tussen wiel en spoorstaaf – Deel 1-1: Eisen en toepassingen- Flenssmering | ||
[3.1] | Positie van de spuitmond en de locatie waar het smeermiddel op het wiel wordt aangebracht | 8 | 5.5 en bijlage E.2 |
[4] | EN 50121-3-1:2017 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Elektromagnetische compatibiliteit – Deel 3-1: Rollend materieel – Treinen en treinstellen | ||
[4.1] | Elektromagnetische compatibiliteit | 9 | Relevant punt |
[4.2] | Psofometrische component in de DC-lijnstroom | Bijlage 5 punt 3 | Relevant punt |
[5] | CLC/TS 50238-2:2015/C1:2016 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Compatibiliteit tussen rollend materieel en treindetectie-systemen – Deel 2: Compatibiliteit met spoorstroomlopen | ||
[5.1] | AC-stoorstroomcomponent in de lijnstroom | 10.2 onderdeel a | Annex A, Tabel A.6 en A.7 |
[5.2] | Integratietijd, filterkarakteristieken | Bijlage 5 punt 1.1 | Annex B, Annex A.8 |
[5.3] | Omstandigheden | Bijlage 5 punt 1.1 | Relevant punt |
[5.4] | Optelregels | Bijlage 5 punt 1.2 | Relevant punt |
[5.5] | Stoorstroomdetectoren | Bijlage 5 punt 2 | Annex B.9 |
[5.6] | Compatibiliteitsstudie | Bijlage 5 punt 3 | Relevant punt |
[5.7] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[5.8] | Stabiliteit | Bijlage 5 punt 5.3 | Relevant punt |
[5.9] | Interlacing | Bijlage 5 punt 5.5 | Relevant punt |
[5.10] | Controle werking stoorstroomdetector | Bijlage 5 punt 6.2.d | Annex B.9 |
[5.11] | Eisen voor detectoren die werken op filterspanning | Bijlage 5 punt 6.2.f | Annex B.9 |
[6] | EN 50388-1:2022 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Energievoorziening en rollend materieel – Technische criteria voor de coördinatie tussen energievoorziening en rollend materieel om interoperabiliteit te bereiken – Deel 1: Algemeen | ||
[6.1] | Automatische beperking stroomafname van spoorvoertuigen die gebruik maken van 1.500 V DC energievoorziening | 11 | 7.3 |
[6.2] | Compatibiliteitsstudie | 13 | 10.3, annex I |
[6.3] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[6.4] | Spanningsbereik | Bijlage 5 punt 5.2 | 7.3 en 12.2.1 |
[7] | EN 14033-1:2017 Railtoepassingen – Bovenbouw – Railgebonden constructie- en onderhoudsmachines – Deel 1: Technische eisen voor het rijden in treindienst | ||
[7.1] | Bijzondere voertuigen, met uitzondering van voertuigen voor weg en spoorweg in vervoersmodus | 17.1 | Relevant punt |
[7.2] | Bogenloopberekening | Bijlage 12 punt a | Relevant punt |
[8] | EN 14033-3:2017 Railtoepassingen – Bovenbouw – Railgebonden constructie- en onderhoudsmachines – Deel 3: Algemene veiligheidseisen | ||
[8.1] | Bijzondere voertuigen, met uitzondering van voertuigen voor weg en spoorweg in vervoersmodus | 17.1 | Relevant punt |
[9] | EN 15746-2:2020 Railtoepassingen – Bovenbouw – Weg-, spoormachines en bijbehorende uitrusting – Deel 2: Algemene veiligheidseisen | ||
[9.1] | Voertuigen voor weg en spoorweg in vervoersmodus | 17.2 | Relevant punt |
[10] | EN 15746-3:2020 Railtoepassingen – Bovenbouw – Weg-, spoormachines en bijbehorende uitrusting – Deel 3: Technische eisen voor rijden | ||
[10.1] | Voertuigen voor weg en spoorweg in vervoersmodus | 17.2 | Relevant punt |
[11] | CLC/TR 50459-7:2007 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Telecommunicatie, seinwezen en verkeersleidingsysteem – Europees treinbeveiligingssystemen (ERTMS) – Bestuurder-machine interface – Deel 7: Specifieke transmissiemodules | ||
[11.1] | Optische signaleringen | Bijlage 2 punt 2.7 | Relevant punt |
[11.2] | Knoppen | Bijlage 2 punt 2.8 | Relevant punt |
[12] | EN 50126-1:2017 Spoorwegen en soortgelijke geleid vervoer – De specificatie en het bewijs van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid, onderhoudbaarheid en veiligheid (RAMS) – Deel 1: Algemene activiteiten en procedures in het kader van RAMS | ||
[12.1] | Veiligheids- en beschikbaarheidseisen | Bijlage 2 punt 2.9 | Relevant punt |
[12.2] | Ontwerp van elektrische spoorvoertuigen | Bijlage 5 punt 2 | Relevant punt |
[12.3] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[12.4] | Ontwerp treinstel of locomotief bij ontbreken van stoorstroomdetectoren | Bijlage 5 punt 6.1 | Relevant punt |
[13] | EN 50126-2:2017 Spoorwegen en soortgelijke geleid vervoer – De specificatie en het bewijs van betrouwbaarheid, beschikbaarheid, onderhoudbaarheid en veiligheid (RAMS) – Deel 2: Systeembenadering van veiligheidsgerelateerde aspecten | ||
[13.1] | Veiligheids- en beschikbaarheidseisen | Bijlage 2 punt 2.9 | Relevant punt |
[13.2] | Ontwerp van elektrische spoorvoertuigen | Bijlage 5 punt 2 | Relevant punt |
[13.3] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[13.4] | Ontwerp treinstel of locomotief bij ontbreken van stoorstroomdetectoren | Bijlage 5 punt 6.1 | Relevant punt |
[14] | EN 50128:2011+A2:2020 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Telecommunicatie, seinwezen en verkeersleiding – Programmatuur voor besturings- en beveiligingssystemen | ||
[14.1] | Veiligheids- en beschikbaarheidseisen | Bijlage 2 punt 2.9 | Relevant punt |
[14.2] | Ontwerp van elektrische spoorvoertuigen | Bijlage 5 punt 2 | Relevant punt |
[14.3] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[14.4] | Ontwerp treinstel of locomotief bij ontbreken van stoorstroomdetectoren | Bijlage 5 punt 6.1 | Relevant punt |
[15] | EN 50129:2018+AC:2019 Railtoepassingen – Communicatie, signalering en processystemen – Elektronische signaleringssystemen met betrekking tot veiligheid | ||
[15.1] | Veiligheids- en beschikbaarheidseisen | Bijlage 2 punt 2.9 | Relevant punt |
[15.2] | Ontwerp van elektrische spoorvoertuigen | Bijlage 5 punt 2 | Relevant punt |
[15.3] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[15.4] | Ontwerp treinstel of locomotief bij ontbreken van stoorstroomdetectoren | Bijlage 5 punt 6.1 | Relevant punt |
[16] | EN 50238-1:2019 Railtoepassingen – Compatibiliteit tussen rollend materieel en trein detectiesystemen – Deel 1: Algemeen | ||
[16.1] | Omstandigheden | Bijlage 5 punt 1.1 | Relevant punt |
[16.2] | Compatibiliteitsstudie | Bijlage 5 punt 3 | Relevant punt |
[16.3] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[17] | UIC 550, 11e editie van april 2005 Power supply installations for passenger stock | ||
[17.1] | Limieten voor impedantie en stoorstroom | Bijlage 5 punt 4 | Relevant punt |
[18] | UIC 550-1, 1e editie van # 1990 Power supply installations for passenger stock – Electrical switch cabinets on passenger stock | ||
[18.1] | Limieten voor impedantie en stoorstroom | Bijlage 5 punt 4 | Relevant punt |
[19] | UIC 550-2, 1e editie van # 1994 Power supply installations for passenger stock – Power Supply Systems for Passenger Coaches – Type testing | ||
[19.1] | Limieten voor impedantie en stoorstroom | Bijlage 5 punt 4 | Relevant punt |
[20] | UIC 550-3, 1e editie van april 2005 Power supply installations for passenger stock – Effect on electrical installations outside passenger coaches | ||
[20.1] | Limieten voor impedantie en stoorstroom | Bijlage 5 punt 4 | Relevant punt |
[21] | EN 50163:2005 Railtoepassingen – Voedingsspanningen van tractiesystemen | ||
[21.1] | Technisch dossier | Bijlage 5 punt 5 | Relevant punt |
[21.2] | Spanningsbereik | Bijlage 5 punt 5.2 | 4.1 |
[22] | EN 13715:2020 Railtoepassingen – Wielstellen en draaistellen – Wielen – Wielprofiel | ||
[22.1] | Wielprofiel | Bijlage 6 | Relevant punt |
[23] | EN 50592:2016 Spoorwegen en soortgelijk geleid vervoer – Beproeven van rollend materieel op de elektromagnetische compatibiliteit met assentellers | ||
[23.1] | Meetmethode | Bijlage 7 | Relevant punt |
[23.2] | Beschrijving van de worst case testomstandigheden die zorgen voor de maximale productie van relevante magneetvelden | Bijlage 7 | 4.2.3 |