Reclamecode voor alcoholhoudende dranken
Artikel 6 Claims
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2012
- Bronpublicatie:
01-01-2012, Internet 2012, alcoholcode.nl (uitgifte: 01-01-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2012, Internet 2012, alcoholcode.nl (uitgifte: 01-01-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
Reclame voor alcoholhoudende drank mag niet:
- lid 1
wijzen op de ontremmende werking van alcoholhoudende drank, zoals het verminderen of verdwijnen van angstgevoelens en innerlijke of sociale conflicten.
- lid 2
verwijzen naar mogelijke voor de gezondheid gunstige effecten van het nuttigen van alcoholhoudende drank.
- lid 3
suggereren dat consumptie van alcoholhoudende drank lichamelijke of geestelijke prestaties verbetert.
- lid 4
suggereren dat consumptie van alcoholhoudende drank de sportprestatie positief beïnvloedt.
Officiële toelichting