Einde inhoudsopgave
Wet elektriciteit en drinkwater BES
Artikel 6.11
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2023
- Bronpublicatie:
16-11-2022, Stb. 2022, 511 (uitgifte: 16-12-2022, kamerstukken: 36050)
- Inwerkingtreding
01-01-2023
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
25-11-2022, Stb. 2022, 512 (uitgifte: 16-12-2022, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
- Vakgebied(en)
Bestuursrecht algemeen / Handhaving algemeen
Waterrecht (V)
Gezondheidsrecht / Voedsel- en warenkwaliteit
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Energierecht / Distributie
1.
Een afnemer die een geschil heeft met een distributeur over de wijze waarop deze zijn taken en bevoegdheden bij of krachtens deze wet uitoefent, dan wel aan zijn verplichtingen op grond van deze wet voldoet, kan, nadat de klachtprocedure, bedoeld in artikel 3.10, eerste lid, onderdeel b, is doorlopen, een klacht indienen bij de Autoriteit Consument en Markt, of indien het een klacht aangaande kwaliteit, veiligheid of leveringszekerheid van drinkwater betreft, bij Onze Minister van Infrastructuur en Waterstaat.
2.
De Autoriteit Consument en Markt of Onze Minister van Infrastructuur en Waterstaat beslist op een klacht binnen twee maanden na ontvangst van die klacht. Onze Minister van Infrastructuur en Milieu of de Autoriteit Consument en Markt kan deze termijn met twee maanden verlengen als zij aanvullende gegevens van de indiener van de klacht of van een distributeur nodig heeft. Indien de klager daarmee instemt, is verdere verlenging mogelijk.
3.
De beslissing van de Autoriteit Consument en Markt of Onze Minister van Infrastructuur en Waterstaat is bindend.
4.
Het indienen van een klacht als bedoeld in het eerste lid laat elke mogelijkheid onverlet voor de desbetreffende partij een hem ter beschikking staand rechtsmiddel aan te wenden.