Einde inhoudsopgave
Arbeidsomstandighedenwet
Artikel 9 Melding en registratie van arbeidsongevallen en beroepsziekten
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2018
- Bronpublicatie:
25-01-2017, Stb. 2017, 22 (uitgifte: 08-02-2017, kamerstukken: 34375)
- Inwerkingtreding
01-01-2018
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
08-06-2017, Stb. 2017, 254 (uitgifte: 19-06-2017, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Arbeidsrecht / Arbeidsomstandigheden en beroepsschade
1.
De werkgever meldt arbeidsongevallen die leiden tot de dood, een blijvend letsel of een ziekenhuisopname direct aan de daartoe aangewezen toezichthouder en rapporteert hierover desgevraagd zo spoedig mogelijk aan deze toezichthouder.
2.
De werkgever houdt een lijst bij van de gemelde arbeidsongevallen en van arbeidsongevallen welke hebben geleid tot een verzuim van meer dan drie werkdagen en registreert daarop de aard en datum van het ongeval.
3.
De persoon, bedoeld in artikel 14, eerste lid, die belast is met de taak, bedoeld in onderdeel b van dat lid, of de arbodienst meldt beroepsziekten aan een door Onze Minister hiertoe aangewezen instelling.
4.
Onze Minister vergoedt ten laste van ’s Rijks kas de door de aangewezen instelling, bedoeld in het derde lid, gemaakte uitvoeringskosten overeenkomstig bij ministeriële regeling vast te stellen regels.