NJ 2018/88
Luchtvervoer. Compensatie en bijstand van de passagiers bij annulering van een vlucht. Vrijstelling van de verplichting tot compensatie. Vervoersovereenkomst die is gesloten via een onlinereisagent. Luchtvaartmaatschappij die het reisbureau tijdig op de hoogte heeft gesteld van een wijziging van het vluchtschema. Reisagent die deze informatie tien dagen voor de vlucht per e-mail aan de passagier heeft doorgegeven.
HvJ EU 11-05-2017, ECLI:EU:C:2017:359, m.nt. M.B.M. Loos (Bas Jacob Adriaan Krijgsman/Surinaamse Luchtvaart Maatschappij)
- Instantie
Hof van Justitie van de Europese Unie
- Datum
11 mei 2017
- Magistraten
M. Vilaras, J. Malenovský, D. Šváby
- Zaaknummer
C-302/16
- Noot
M.B.M. Loos
- Roepnaam
Bas Jacob Adriaan Krijgsman/Surinaamse Luchtvaart Maatschappij
- Folio weergave
- Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
- JCDI
JCDI:ADS110953:1
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Luchtvervoer
- Brondocumenten
ECLI:EU:C:2017:359, Uitspraak, Hof van Justitie van de Europese Unie, 11‑05‑2017
- Wetingang
Art. 5 lid 1 onder c) Verordening (EG) 261/2004
Essentie
Verzoek om een prejudiciële beslissing, ingediend door de Rechtbank Noord-Nederland bij vonnis van 18 mei 2016.
Luchtvervoer. Compensatie en bijstand van de passagiers bij annulering van een vlucht. Vrijstelling van de verplichting tot compensatie. Vervoersovereenkomst die is gesloten via een onlinereisagent. Luchtvaartmaatschappij die het reisbureau tijdig op de hoogte heeft gesteld van een wijziging van het vluchtschema. Reisagent die deze informatie tien dagen voor de vlucht per e-mail aan de passagier heeft doorgegeven.
Samenvatting
Art. 5 lid 1 onder c) en art. 7 Verordening 261/2004/EG van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.