Einde inhoudsopgave
Draft Common Frame of Reference
IV. E. — 4:207 Reputation of network and advertising
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2009
- Redactionele toelichting
De dag van de datum van afkondiging is gezet op 01. De datum van inwerkingtreding is de datum van afkondiging.
- Bronpublicatie:
01-01-2009, Internet 2009, ec.europa.eu (uitgifte: 01-01-2009, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2009
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
01-01-2009, Internet 2009, ec.europa.eu (uitgifte: 01-01-2009, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Civiel recht algemeen (V)
EU-recht / Bijzondere onderwerpen
Internationaal privaatrecht / Algemeen
(1)
The franchisor must make reasonable efforts to promote and maintain the reputation of the franchise network.
(2)
In particular, the franchisor must design and co-ordinate the appropriate advertising campaigns aiming at the promotion of the franchise network.
(3)
The activities of promotion and maintenance of the reputation of the franchise network are to be carried out without additional charge to the franchisee.