Einde inhoudsopgave
Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft
Artikel 41 [Administratie klachten]
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2013
- Bronpublicatie:
21-12-2012, Stb. 2012, 695 (uitgifte: 28-12-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2013
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
21-12-2012, Stb. 2012, 695 (uitgifte: 28-12-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Financieel recht / Bank- en effectenrecht
Ondernemingsrecht / Economische ordening
Verzekeringsrecht / Algemeen
1.
De financiële onderneming beschikt met het oog op een adequate behandeling van klachten als bedoeld in artikel 40 over een behoorlijke administratie van klachten, waarin ten minste worden vastgelegd:
- a.
de naam en het adres van de klager;
- b.
de klacht, met daarbij behorende dagtekening van ontvangst;
- c.
een omschrijving van de klacht;
- d.
een beschrijving van de wijze waarop zij de klacht heeft behandeld.
2.
De financiële onderneming bewaart de gegevens, bedoeld in het eerste lid, gedurende een periode van ten minste een jaar nadat de klacht door haar is afgehandeld.