Einde inhoudsopgave
Arbeidsomstandighedenbesluit
Artikel 2.32 Aanvullende verplichtingen opdrachtgever
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2017
- Bronpublicatie:
06-12-2016, Stb. 2016, 495 (uitgifte: 15-12-2016, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-01-2017
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
06-12-2016, Stb. 2016, 495 (uitgifte: 15-12-2016, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Ministerie van Algemene Zaken
Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen
Ministerie van Justitie
Ministerie van Defensie
- Vakgebied(en)
Arbeidsrecht / Algemeen
Arbeidsrecht / Arbeidsomstandigheden en beroepsschade
1.
De opdrachtgever neemt zodanige maatregelen dat:
- a.
de coördinator de taken, bedoeld in artikel 2.30, naar behoren kan vervullen;
- b.
de coördinator de taken, bedoeld in artikel 2.30, naar behoren uitoefent;
- c.
het veiligheids- en gezondheidsplan, bedoeld in artikel 2.28, deel uitmaakt van het bestek betreffende het bouwwerk en vóór aanvang van de werkzaamheden op de bouwplaats beschikbaar is;
- d.
voorafgaand aan het geheel of gedeeltelijk uit elkaar nemen van een bouwwerk of object, wordt het inventarisatierapport als bedoeld in artikel 4.54a, derde lid, ter beschikking gesteld aan de uitvoerende partij.
2.
De opdrachtgever zorgt ervoor dat de verplichtingen voor de uitvoerende partij, bedoeld in de artikelen 2.29 en 2.33, zijn vastgelegd in een schriftelijke overeenkomst met de uitvoerende partij.