Einde inhoudsopgave
Regeling specificaties en typegoedkeuring boordcomputer taxi
Artikel 30
Geldend
Geldend vanaf 01-04-2015
- Bronpublicatie:
20-03-2015, Stcrt. 2015, 9656 (uitgifte: 09-04-2015, regelingnummer: IENM/BSK-2015/35270)
- Inwerkingtreding
01-04-2015
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
20-03-2015, Stcrt. 2015, 9656 (uitgifte: 09-04-2015, regelingnummer: IENM/BSK-2015/35270)
- Vakgebied(en)
Verkeersrecht / Voertuigeisen
1.
De boordcomputer voldoet aan de eisen die zijn neergelegd in NEN-ISO 10605 Severity level III. Met ESD contact ontladingen met 7 kV, ESD lucht ontladingen met 14 kV en Functional Status Classification A.
2.
De boordcomputer voldoet aan de eisen die zijn neergelegd in NEN-EN-IEC 60068-2-1 en NEN-EN-IEC 60068-2-2 en functioneert naar behoren binnen het temperatuurbereik van -20 °C tot +70 °C waarbij:
- a.
Conformiteit aan IEC 60068-2-1 wordt aangetoond volgens testtype Ad gedurende 16 uur, en
- b.
Conformiteit aan IEC 60068-2-2 wordt aangetoond volgens testtype Bd gedurende 16 uur.
3.
De boordcomputer voldoet aan de eisen die zijn neergelegd in NEN-EN-IEC 60068-2-30 en functioneert naar behoren binnen het vochtigheidsbereik van 10% tot 90% relatieve vochtigheid, aangetoond volgens testtype Db gedurende 24 uur met 6 cycli.
4.
De boordcomputer is beveiligd tegen kortsluiting, overspanning en polariteitomkering.
5.
De boordcomputer is bestand tegen kortstondige onderbrekingen of voedingspanningvariaties die worden veroorzaakt door het starten van de auto.