Einde inhoudsopgave
Burgerlijk Wetboek Boek 3
Artikel 15e [Commerciële communicatie]
Geldend
Geldend vanaf 30-06-2004
- Bronpublicatie:
13-05-2004, Stb. 2004, 210 jo Stb. 2004, 189 (uitgifte: 01-01-2004, kamerstukken: 28851)
13-05-2004, Stb. 2004, 210 jo Stb. 2004, 189 (uitgifte: 25-05-2004, kamerstukken: 28197)
- Inwerkingtreding
30-06-2004
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
18-06-2004, Stb. 2004, 285 (uitgifte: 01-01-2004, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Vermogensrecht / Algemeen
1.
Indien commerciële communicatie deel uitmaakt van een dienst van de informatiemaatschappij of een dergelijke dienst vormt, zorgt degene in wiens opdracht de commerciële communicatie geschiedt dat:
- a.
de commerciële communicatie duidelijk als zodanig herkenbaar is;
- b.
de commerciële communicatie zijn identiteit vermeldt;
- c.
de commerciële communicatie, indien deze verkoopbevorderende aanbiedingen, wedstrijden of spelen omvat, een duidelijke en ondubbelzinnige vermelding bevat van de aard en de voorwaarden van de aanbieding of de deelneming;
- d.
ongevraagde commerciële communicatie door middel van elektronische post reeds bij de ontvangst duidelijk en ondubbelzinnig als zodanig herkenbaar is.
2.
Vervallen.
3.
Onder commerciële communicatie als bedoeld in dit artikel wordt verstaan elke vorm van communicatie bestemd voor het aanprijzen van de goederen, diensten of het imago van een onderneming, instelling of persoon die een commerciële, industriële of ambachtelijke activiteit of een gereglementeerd beroep uitoefent, met uitzondering van informatie die rechtstreeks toegang geeft tot de activiteit van de onderneming, instelling of persoon, in het bijzonder een domeinnaam of een elektronisch postadres. Mededelingen over goederen of diensten of het imago van een onderneming, instelling of persoon die onafhankelijk van deze en in het bijzonder zonder financiële tegenprestatie zijn samengesteld, zijn geen commerciële communicatie.