Regeling storingsmeldingen
Artikel 3
Geldend
Geldend vanaf 01-01-2023
- Bronpublicatie:
14-12-2022, Stcrt. 2022, 33968 (uitgifte: 20-12-2022, regelingnummer: WJZ/ 22571108)
- Inwerkingtreding
01-01-2023
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
14-12-2022, Stcrt. 2022, 33968 (uitgifte: 20-12-2022, regelingnummer: WJZ/ 22571108)
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Telecommunicatie
1.
Een storingsmelding wordt niet in behandeling genomen indien:
- a.
het duidelijk is dat de melding geen betrekking heeft op een storing;
- b.
de storing op aanwijzing van de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur op eenvoudige wijze kan worden verholpen;
- c.
de melding betrekking heeft op een storing die eerder is behandeld op grond van deze regeling en er geen sprake is van nieuwe feiten of gewijzigde omstandigheden;
- d.
het apparaat of radioapparaat dat storing ondervindt, indien voorgeschreven, niet voorzien is van een CE-markering;
- e.
een ongestoorde ontvangst, in geval van meldingen over storing in de ontvangst van omroepzenders, naar het oordeel van de minister, mede gelet op de plaats van de betrokken ontvanginrichting en de betrokken omroepzenders, niet mag worden verwacht;
- f.
de storingsmelding betrekking heeft op omroepontvangst in voer- of vaartuigen;
- g.
de storing zich buiten het Nederlandse grondgebied of het Nederlandse continentale plat voordoet, afkomstig van uitrusting of radioapparaten werkzaam op Nederlands grondgebied of het Nederlandse continentale plat en de storingsmelding niet afkomstig is van een buitenlandse toezichthouder;
- h.
naar het oordeel van de minister geen ongestoorde werking van de uitrusting of het radioapparaat kan worden verwacht gezien de locatie waar en de omstandigheden waaronder de uitrusting of het radioapparaat wordt gebruikt;
- i.
de melding betrekking heeft op gestoorde ontvangst door uitrusting die of radioapparaat dat is aangesloten op een draadgebonden elektronisch communicatienetwerk en er geen onderzoek door de beheerder van het communicatienetwerk heeft plaatsgevonden.
2.
Indien een storingsmelding niet in behandeling wordt genomen, wordt hiervan aan degene die de storingsmelding heeft gedaan onder opgave van redenen binnen twee weken na ontvangst van de melding mededeling gedaan.