NJ 2018/2
Vergelijkende reclame. Objectieve vergelijking van de prijzen. Misleidende omissie. Reclame waarbij de prijzen worden vergeleken van producten die worden verkocht in winkels die in omvang en type van elkaar verschillen. Geoorloofdheid. Essentiële informatie. Vraag in welke mate en via welk medium de informatie moet worden meegedeeld.
HvJ EU 08-02-2017, ECLI:EU:C:2017:95 (Carrefour Hypermarchés)
- Instantie
Hof van Justitie van de Europese Unie
- Datum
8 februari 2017
- Magistraten
M. Ilešič, A. Prechal, A. Rosas, C. Toader, E. Jarašiūnas
- Zaaknummer
C-562/15
- Conclusie
A-G H. Saugmandsgaard Øe
- Roepnaam
Carrefour Hypermarchés
- Folio weergave
- Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Reclame
- Brondocumenten
ECLI:EU:C:2017:95, Uitspraak, Hof van Justitie van de Europese Unie, 08‑02‑2017
ECLI:EU:C:2016:781, Conclusie, Hof van Justitie van de Europese Unie (Advocaat-Generaal), 19‑10‑2016
- Wetingang
Essentie
Verzoek om een prejudiciële beslissing, ingediend door de Cour d’appel de Paris (hof van beroep te Parijs, Frankrijk) bij beslissing van 29 oktober 2015.
Vergelijkende reclame. Objectieve vergelijking van de prijzen. Misleidende omissie. Reclame waarbij de prijzen worden vergeleken van producten die worden verkocht in winkels die in omvang en type van elkaar verschillen. Geoorloofdheid. Essentiële informatie. Vraag in welke mate en via welk medium de informatie moet worden meegedeeld.
Samenvatting
Art. 4 onder a) en c) van Richtlijn 2006/114/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 december 2006 inzake misleidende reclame en vergelijkende ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.