Einde inhoudsopgave
Regeling luchtvaartmeteorologische inlichtingen 2006
Artikel 4 Luchtvaartmeteorologische inlichtingen beschikbaar op luchthavens in gebruik of aangewezen als uitwijkluchthaven voor internationaal geregeld luchtvervoer
Geldend
Geldend vanaf 02-01-2020
- Bronpublicatie:
26-11-2019, Stcrt. 2019, 63833 (uitgifte: 27-11-2019, regelingnummer: IENW/BSK-2019/198990)
- Inwerkingtreding
02-01-2020
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
26-11-2019, Stcrt. 2019, 63833 (uitgifte: 27-11-2019, regelingnummer: IENW/BSK-2019/198990)
- Vakgebied(en)
Staatsrecht / Bestuur
Vervoersrecht / Luchtvervoer
1.
De in artikel 1b, eerste lid, aangewezen verlener van meteorologische diensten voor de luchtvaartnavigatie stelt tijdens de reguliere openstellingsuren van luchthavens, gepubliceerd in de luchtvaartgids, de volgende luchtvaartmeteorologische inlichtingen beschikbaar:
- a.
voor de taakuitvoering van de onder artikel 2, eerste lid, genoemde gebruikers:
- 1°
aerodrome Warning,
- 2°
windshear waarschuwingen;
- b.
voor de taakuitoefening van de onder artikel 2, eerste lid, onderdelen a tot en met i, genoemde gebruikers:
- 1°
TAF lang,
- 2°
TREND,
- 3°
METAR,
- 4°
take-off forecast, indien daarom wordt verzocht;
- c.
voor de taakuitvoering van de onder artikel 2, eerste lid, onderdelen f tot en met k, genoemde gebruikers:
- 1°
MET REPORT en SPECIAL voor de instrumentlandingsbanen,
- 2°
LLTI,
- 3°
informatie voor het luchtverkeerssysteem van het luchthaven ten aanzien van de wind onder 900 meter (3000 voet) en de hoogte van het nul graden Celsius niveau,
- 4°
windinformatie representatief voor de landingsplek op de instrumentlandingsbaan,
- 5°
windinformatie representatief voor de vertrekplek op de instrumentlandingsbaan,
- 6°
Runway Visual Range information voor de landingszone van de instrumentlandingsbaan ingeval van een categorie 1 instrumentlandingsbaan, voor de landingszone en het midden van de baan ingeval van een categorie 2 instrumentlandingsbaan en voor de landingszone, het midden en het einddeel van de instrumentlandingsbaan ingeval van een categorie 3 instrumentlandingsbaan;
- d.
voor de taakuitvoering van de onder artikel 2, eerste lid, onderdeel b, en onderdelen f tot en met k, genoemde gebruikers en alleen voor de luchthaven Schiphol, advisering door middel van het weersafhankelijk beschikbaar stellen van specifieke informatie door een meteorologisch adviseur.
2.
In afwijking van het eerste lid, onderdeel b, onder 3, en onderdeel c, onder 1, stelt de in artikel 1b, eerste lid, aangewezen verlener van meteorologische diensten voor de luchtvaartnavigatie tijdens de reguliere openstellingsuren van de luchthavens Groningen Airport Eelde, Maastricht Aachen Airport, Lelystad Airport en Rotterdam The Hague Airport de volgende luchtvaartmeteorologische inlichtingen beschikbaar:
- 1°
AUTO METAR;
- 2°
AUTO MET REPORT;
- 3°
AUTO SPECIAL.
3.
De in artikel 1b, eerste lid, aangewezen verlener van meteorologische diensten voor de luchtvaartnavigatie stelt buiten de reguliere openstellingsuren van luchthavens, gepubliceerd in de luchtvaartgids, de volgende luchtvaartmeteorologische inlichtingen beschikbaar:
- a.
voor de taakuitvoering van de onder artikel 2, eerste lid, onderdelen a tot en met i, genoemde gebruikers:
- 1°
TAF lang,
- 2°
AUTO METAR;
- b.
voor de taakuitvoering van de onder artikel 2, eerste lid, onderdelen f tot en met k, genoemde gebruikers:
- 1°
windinformatie, representatief voor de landingsplek op de instrumentlandingsbaan,
- 2°
windinformatie, representatief voor de vertrekplek op de instrumentlandingsbaan,
- 3°
Runway Visual Range informatie voor de landingszone van de instrumentlandingsbaan ingeval van een categorie 1 instrumentlandingsbaan, voor de landingszone en het midden van de baan ingeval van een categorie 2 instrumentlandingsbaan, en voor de landingszone, het midden en het einddeel van de instrumentlandingsbaan ingeval van een categorie 3 instrumentlandingsbaan.
4.
Luchtvaartmeteorologische inlichtingen beschikbaar gemaakt als bedoeld in dit artikel, hebben een bewaartermijn van minimaal 100 dagen.