NJ 2010, 40
Merken. Teken. Vorm die wezenlijke waarde aan waar geeft. Reclamecampagnes. Aantrekkingskracht van vorm die vóór inschrijvingsaanvraag is verkregen door bekendheid ervan als onderscheidingsteken
HvJ EG 20-09-2007, ECLI:EU:C:2007:542, m.nt. Ch. Gielen
- Instantie
Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen
- Datum
20 september 2007
- Magistraten
P. Kūris, K. Schiemann, L. Bay Larsen
- Zaaknummer
C-371/06
- Conclusie
A-G D. Ruiz-Jarabo Colomer
- Noot
Ch. Gielen
- LJN
BG0187
- JCDI
JCDI:ADS161065:1
- Vakgebied(en)
Intellectuele-eigendomsrecht (V)
Intellectuele-eigendomsrecht / Modellen- en merkenrecht
EU-recht (V)
- Brondocumenten
ECLI:EU:C:2007:542, Uitspraak, Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen, 20‑09‑2007
- Wetingang
Richtlijn 89/104/EEG
Essentie
Verzoek om een prejudiciële beslissing krachtens artikel 234 EG, ingediend door de Hoge Raad der Nederlanden bij arrest van 8 september 2006.
Merken. Teken. Vorm die wezenlijke waarde aan waar geeft. Reclamecampagnes. Aantrekkingskracht van vorm die vóór inschrijvingsaanvraag is verkregen door bekendheid ervan als onderscheidingsteken
Samenvatting
Artikel 3, lid 1, sub e, derde streepje, van de Eerste richtlijn (89/104/EEG) van de Raad van 21 december 1988 betreffende de aanpassing van het merkenrecht der lidstaten, moet aldus worden uitgelegd dat de vorm van een waar die een wezenlijke waarde aan die waar geeft, ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.