Einde inhoudsopgave
Regeling zeevarenden
Artikel 6.1 Gegevensregistratie centraal inspectieregister
Geldend
Geldend vanaf 01-11-2012
- Bronpublicatie:
12-10-2012, Stcrt. 2012, 21281 (uitgifte: 30-10-2012, regelingnummer: IENM/BSK-2012/158694)
- Inwerkingtreding
01-11-2012
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
22-03-2013, Stb. 2012, 516 jo Stcrt. 2013, 8228 (uitgifte: 27-03-2013, regelingnummer: IENM/BSK-2013/56648)
05-07-2012, Stb. 2012, 516 jo Stcrt. 2013, 8228 (uitgifte: 31-10-2012, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Afhankelijke geldigheid
Treedt tegelijk in werking met art. I, onderdeel U, voor wat betreft het in dat onderdeel opgenomen hoofdstuk 4B, van de wet van 06-07-2011, Stb. 394.
- Vakgebied(en)
Arbeidsrecht / Arbeidsomstandigheden en beroepsschade
Vervoersrecht / Zeevervoer
1.
Na het uitvoeren van een inspectie als bedoeld in artikel 5.3, tweede, derde of vierde lid, worden door de betrokken ambtenaar of degene die namens een rechtspersoon de inspectie heeft uitgevoerd, de volgende gegevens in het in artikel 65, tweede lid, van de wet bedoelde register geregistreerd:
- a.
naam van het schip;
- b.
IMO-nummer van het schip;
- c.
naam van de scheepsbeheerder van het schip;
- d.
naam van de op grond van artikel 48d, eerste lid, van de wet aangewezen ambtenaar of degene die namens een rechtspersoon de inspectie heeft uitgevoerd;
- e.
datum en plaats van de inspectie;
- f.
de resultaten van vraaggesprekken met zeevarenden aan boord;
- h.
informatie betreffende eventuele inbreuken op de wetgeving, opgelegde sancties en aanhouding van het schip;
- i.
gerapporteerde arbeidsongevallen.
2.
Rechtspersonen die zijn aangewezen op grond van artikel 48d, eerste lid, van de wet, dragen er zorg voor dat de in het eerste lid bedoelde inspectiegegevens in het register worden geregistreerd op de door de minister bij die aanwijzing voorgeschreven wijze.
3.
De minister brengt binnen zes maanden na afloop van elk kalenderjaar een verslag uit van de in het desbetreffende jaar uitgevoerde inspecties.