Einde inhoudsopgave
Wet elektriciteit en drinkwater BES
Artikel 3.10
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2016
- Bronpublicatie:
23-03-2016, Stb. 2016, 142 (uitgifte: 22-04-2016, kamerstukken: 34089)
- Inwerkingtreding
01-07-2016
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
14-06-2016, Stb. 2016, 234 (uitgifte: 24-06-2016, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
- Vakgebied(en)
Bestuursrecht algemeen / Handhaving algemeen
Waterrecht (V)
Gezondheidsrecht / Voedsel- en warenkwaliteit
Bestuursrecht algemeen / Toezicht
Energierecht / Distributie
1.
Een distributeur voorziet in een transparante, eenvoudige en goedkope procedure voor:
- a.
het melden van storingen in de levering aan een afnemer en
- b.
de behandeling van klachten van afnemers.
2.
Een distributeur registreert van de gemelde storing de datum en het tijdstip van het begin van de onderbrekingen, de duur van de onderbrekingen, de locatie, aard en oorzaak van de onderbrekingen en het aantal getroffen afnemers.
3.
Bij ministeriële regeling kan de hoogte worden vastgesteld van de compensatie bij een ernstige storing in de levering van elektriciteit, die voor storingen van verschillende tijdsduur, verschillend kan worden vastgesteld.
4.
De in het eerste lid, aanhef en onder b, bedoelde procedure voorziet er in dat:
- a.
de behandeling van de klacht geschiedt door een persoon die niet bij de gedraging waarop de klacht betrekking heeft, betrokken is geweest,
- b.
de klager schriftelijk en gemotiveerd in kennis wordt gesteld van de bevindingen naar aanleiding van de klacht en van de conclusies die daaraan worden verbonden en
- c.
de klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen acht weken na dagtekening wordt afgehandeld.