Einde inhoudsopgave
Besluit kwaliteit incassodienstverlening
Artikel 6.1 Klachtenbehandeling
Geldend
Geldend vanaf 01-04-2024
- Bronpublicatie:
20-02-2024, Stb. 2024, 44 (uitgifte: 04-03-2024, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-04-2024
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
20-02-2024, Stb. 2024, 44 (uitgifte: 04-03-2024, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
Juridische beroepen / Gerechtsdeurwaarder
Insolventierecht / Algemeen
Verbintenissenrecht / Algemeen
1.
De incassodienstverlener stelt een klachtenregeling vast met het oog op de behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten.
2.
De klachtenregeling bepaalt:
- a.
hoe een klacht kan worden ingediend, wie de klacht behandelt en binnen welke termijn afhandeling gebruikelijk is;
- b.
dat de ontvangst van een klacht binnen twee werkdagen schriftelijk wordt bevestigd; en
- c.
welke gegevens over een klacht worden geregistreerd.