Einde inhoudsopgave
Wijzigingswet Wet luchtvaart enz. (inrichting en gebruik luchthaven Schiphol)
Artikel XI (Overgangsbepaling externe veiligheid)
Geldend
Geldend vanaf 07-12-2005
- Bronpublicatie:
15-09-2005, Stb. 2005, 479 (uitgifte: 01-01-2005, kamerstukken: 29395)
- Inwerkingtreding
07-12-2005
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
18-11-2005, Stb. 2005, 612 (uitgifte: 01-01-2005, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
- Vakgebied(en)
Milieurecht / Lucht
Vervoersrecht / Luchtvervoer
Milieurecht / Geluid en trillingen
1.
Ten behoeve van de vaststelling van het eerste luchthavenindelingbesluit en het eerste luchthavenverkeerbesluit met betrekking tot de externe veiligheid worden de volgende berekeningen gemaakt:
- a.
voor het individueel risico worden de 10−6 contouren berekend;
- b.
deze contouren omvatten tezamen niet meer woningen dan de overeenkomstige 10−6 contouren voor individueel risico, berekend op basis van de gegevens over 1990;
- c.
aan de hand van de gegevens die gebruikt zijn voor de onder a bedoelde berekening, worden de 10−5 contouren voor het individueel risico bepaald.
2.
De in het eerste lid bedoelde berekeningen worden uitgevoerd aan de hand van het rekenmodel zoals dat is vastgelegd in het rapport van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium NLR CR 93372 L, nadien gewijzigd bij rapport NLR-CR-2000-147.
3.
Bij de vaststelling van het eerste luchthavenindelingbesluit worden de gronden, bedoeld in artikel 8.7, derde lid, van de Wet luchtvaart, zodanig bepaald dat zij in ieder geval de gronden gelegen binnen de in het eerste lid, onder c, bedoelde contouren omvatten.
4.
Bij de vaststelling van het eerste luchthavenverkeerbesluit worden de grenswaarden voor het externe-veiligheidsrisico afgestemd op de in het eerste lid, onder c, bedoelde gegevens.
5.
Onze Minister van Verkeer en Waterstaat en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer ontwikkelen zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk een causaal model dat is gericht op interne veiligheid van het luchthavenluchtverkeer. Met de voor externe veiligheid relevante uitkomsten van het model wordt rekening gehouden in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol en het Luchthavenindelingbesluit Schiphol.