Einde inhoudsopgave
Luchthavenverkeerbesluit Schiphol
Artikel 3.1.2
Geldend
Geldend vanaf 20-02-2003
- Bronpublicatie:
26-11-2002, Stb. 2002, 592 (uitgifte: 17-12-2002, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
20-02-2003
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
26-11-2002, Stb. 2002, 593 (uitgifte: 01-01-2002, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Overige regelgevende instantie(s)
Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Luchtvervoer
1.
Bij de nadering van een straalvliegtuig van de luchthaven draagt de gezagvoerder er zorg voor dat het vliegtuig blijft binnen één van de luchtverkeerwegen voor zover voor het desbetreffende tijdvak, voor een nadering van de desbetreffende baan luchtverkeerwegen zijn aangewezen in bijlage 1 bij dit besluit.
2.
Het eerste lid is niet van toepassing bij de nadering van de luchthaven van een straalvliegtuig dat afkomstig is van de luchthaven Lelystad, Valkenburg of Rotterdam.
3.
Bij de nadering van een straalvliegtuig van de luchthaven buiten de in het eerste lid bedoelde gevallen, draagt de gezagvoerder er zorg voor dat de vlieghoogte van het vliegtuig blijft op of boven de in de navolgende tabel beschreven waarden.
Positie | Periode | Vlieghoogte |
---|---|---|
Tot grens Schiphol TMA | Gehele etmaal | Vliegniveau 70 |
Van grens Schiphol TMA tot eindnadering | Van 6 tot 23 uur | 2000 voet |
Van 23 tot 6 uur | 3000 voet |
4.
De gezagvoerder kan afwijken van het eerste en derde lid op grond van de gegeven luchtverkeersleiding.
5.
De gezagvoerder kan afwijken van het eerste lid voor zover de technische voorzieningen van het vliegtuig onvoldoende zijn om aan dat lid gevolg te geven.