Einde inhoudsopgave
Interinstitutioneel akkoord tussen het Europees Parlement, de Raad van de Europese Unie en de Europese Commissie over een verplicht transparantieregister
Bijlage II Gegevens die in het register moeten worden opgenomen
Geldend
Geldend vanaf 01-07-2021
- Bronpublicatie:
20-05-2021, PbEU 2021, L 207 (uitgifte: 11-06-2021, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Inwerkingtreding
01-07-2021
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
20-05-2021, PbEU 2021, L 207 (uitgifte: 11-06-2021, kamerstukken/regelingnummer: -)
- Vakgebied(en)
EU-recht / Besluitvorming
Bestuursrecht algemeen / Algemene beginselen van behoorlijk bestuur
In deze bijlage is vastgesteld welke gegevens beschikbaar moeten zijn in het register. Die gegevens worden door de verzoekers of, naargelang het geval, de inschrijvers verstrekt, tenzij in het geval van gegevens die automatisch worden ingevoerd.
I. Algemene gegevens
- a)
naam van de entiteit; adres van het hoofdkantoor en van het voor de betrekkingen met de Unie verantwoordelijke kantoor, indien verschillend van het hoofdkantoor; telefoonnummer; e-mailadres (1); website;
- b)
vorm van de entiteit;
- c)
vertegenwoordigde belangen;
- d)
bevestiging dat de verzoeker in overeenstemming met de gedragscode handelt;
- e)
naam van de persoon die juridisch verantwoordelijk is voor de entiteit en van de persoon die verantwoordelijk is voor de betrekkingen met de Unie;
- f)
een jaarlijkse raming van de vte's (voltijdequivalenten) voor de personen die betrokken zijn bij onder dit akkoord vallende activiteiten, uitgedrukt in de volgende percentages van een voltijdse activiteit: 10 %, 25 %, 50 %, 75 % of 100 %;
- g)
doelstellingen, taken, interessegebieden en geografisch niveau van betrokkenheid;
- h)
organisaties waarvan de inschrijver lid is en entiteiten waarbij de inschrijver is aangesloten;
- i)
leden van de inschrijver en/of de aansluiting van de inschrijver bij relevante netwerken en verenigingen.
II. Connecties met instellingen van de unie
- a)
wetgevingsvoorstellen, beleidslijnen of initiatieven van de Unie waarop de onder dit akkoord vallende activiteiten gericht zijn;
- b)
lidmaatschap van deskundigengroepen van de Commissie (2) en andere door de Unie gesteunde fora en platforms;
- c)
lidmaatschap of ondersteuning van, of deelname aan interfractiewerkgroepen en andere activiteiten van niet-officiële groeperingen in de gebouwen van het Europees Parlement;
- d)
namen van de personen aan wie toegangsrechten tot de gebouwen van het Europees Parlement zijn verleend (3).
III. Financiële gegevens
De inschrijvers, met inbegrip van de tussenpersonen, doen aangifte van het bedrag en de bron van eventuele subsidies van de Unie die bijdragen aan hun werkingskosten. De aangegeven bedragen worden uitgedrukt in euro.
- a)
Inschrijvers die hun eigen belangen of de collectieve belangen van hun leden behartigen ten aanzien van een van de ondertekenende instellingen, geven een actuele raming van hun jaarlijkse kosten in verband met onder dit akkoord vallende activiteiten, overeenkomstig onderstaande tabel. De geraamde jaarlijkse kosten betreffen een volledig jaar en hebben betrekking op het meest recente afgesloten boekjaar, gerekend vanaf de datum van inschrijving of de datum van de jaarlijkse actualisering van de inschrijvingsdetails.
Omvang van de schijf van jaarlijkse kosten, in euro:
< 10 000
10 000 – 24 999
25 000 – 49 999
50 000 – 99 999
100 000 – 199 999
200 000 – 299 999
300 000 – 399 999
400 000 – 499 999
500 000 – 599 999
600 000 – 699 999
700 000 – 799 999
800 000 – 899 999
900 000 – 999 999
1 000 000 – 1 249 999
1 250 000 – 1 499 999
1 500 000 – 1 749 999
1 750 000 – 1 999 999
2 000 000 – 2 249 999
2 250 000 – 2 499 999
2 500 000 – 2 749 999
2 750 000 – 2 999 999
3 000 000 – 3 499 999
3 500 000 – 3 999 999
4 000 000 – 4 499 999
4 500 000 – 4 999 999
5 000 000 – 5 499 999
5 500 000 – 5 999 999
6 000 000 – 6 499 999
6 500 000 – 6 999 999
7 000 000 – 7 999 999
8 000 000 – 8 999 999
9 000 000 – 9 999 999
≥ 10 000 000
Cliënten geven de tussenpersonen op die namens hen onder dit akkoord vallende activiteiten verrichten alsmede de met elke individuele tussenpersoon verbonden kosten overeenkomstig onderstaande tabel. De geraamde jaarlijkse kosten betreffen een volledig jaar en hebben betrekking op het meest recente afgesloten boekjaar, gerekend vanaf de datum van inschrijving of de datum van de jaarlijkse actualisering van de inschrijvingsdetails.
Huidige tussenpersonen die niet onder het meest recente afgesloten boekjaar vallen, worden afzonderlijk met naam vermeld.
Omvang van de schijf van representatiekosten per tussenpersoon, in euro:
< 10 000
10 000 – 24 999
25 000 – 49 999
50 000 – 99 999
100 000 – 199 999
200 000 – 299 999
300 000 – 399 999
400 000 – 499 999
500 000 – 599 999
600 000 – 699 999
700 000 – 799 999
800 000 – 899 999
900 000 – 999 999
≥ 1 000 000
- b)
Tussenpersonen geven een raming op van de totale jaarlijks door hen gegenereerde inkomsten die kunnen worden toegeschreven aan onder dit akkoord vallende activiteiten, overeenkomstig onderstaande tabel. De geraamde totale jaarlijks door hen gegenereerde inkomsten betreffen een volledig jaar en hebben betrekking op het meest recente afgesloten boekjaar, gerekend vanaf de datum van inschrijving of de datum van de jaarlijkse actualisering van de inschrijvingsdetails.
Van individuele cliënten ontvangen inkomsten in verband met onder dit akkoord vallende activiteiten worden eveneens vermeld overeenkomstig onderstaande tabel, met vermelding van de wetgevingsvoorstellen, beleidslijnen of initiatieven van de Unie waarop de onder dit akkoord vallende activiteiten gericht zijn:
Omvang van de schijf van gegenereerde inkomsten per cliënt, in euro:
< 10 000
10 000 – 24 999
25 000 – 49 999
50 000 – 99 999
100 000 – 199 999
200 000 – 299 999
300 000 – 399 999
400 000 – 499 999
500 000 – 599 999
600 000 – 699 999
700 000 – 799 999
800 000 – 899 999
900 000 – 999 999
≥1 000 000
De geraamde totale jaarlijks gegenereerde inkomsten in verband met onder dit akkoord vallende activiteiten worden automatisch door het register berekend op basis van het totaal van de geraamde gegenereerde inkomsten per cliënt.
Tussenpersonen vermelden in het register de cliënten namens wie zij onder dit akkoord vallende activiteiten verrichten.
Huidige cliënten die niet onder het meest recente afgesloten boekjaar vallen, worden afzonderlijk met naam in het register vermeld.
- c)
Inschrijvers die geen commerciële belangen vertegenwoordigen, verstrekken de volgende financiële gegevens:
- i)
hun totale begroting voor het meest recente afgesloten boekjaar;
- ii)
hun belangrijkste financieringsbronnen per categorie: financiering van de Unie, overheidsfinanciering, subsidies, schenkingen, bijdragen van hun leden enz.;
- iii)
het bedrag van elke ontvangen bijdrage die meer dan 10 % van hun totale begroting bedraagt, indien het om bijdragen van meer dan 10 000 EUR gaat, en de naam van de contribuant.
Voetnoten
Het opgegeven e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Het lidmaatschap van deskundigengroepen wordt automatisch in het register opgenomen. Inschrijving in het register geeft geen automatisch recht op een dergelijk lidmaatschap.
Inschrijvers kunnen aan het einde van de inschrijvingsprocedure een toegangspasje voor de gebouwen van het Europees Parlement aanvragen. De namen van de personen die een toegangspasje voor de gebouwen van het Europees Parlement ontvangen, worden automatisch in het register opgenomen. Inschrijving in het register geeft geen automatisch recht op een toegangspasje.