Einde inhoudsopgave
Organisatiebesluit Directoraten-Generaal Belastingdienst, Toeslagen en Douane 2021
Artikel 7a Directie Toeslagen
Geldend
Geldend vanaf 27-08-2024. Let op: treedt met terugwerkende kracht in werking vanaf 01-01-2024
- Bronpublicatie:
19-08-2024, Stcrt. 2024, 27840 (uitgifte: 26-08-2024, regelingnummer: 2024-358862)
- Inwerkingtreding
27-08-2024, terugwerkend tot: 01-01-2024
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
19-08-2024, Stcrt. 2024, 27840 (uitgifte: 26-08-2024, regelingnummer: 2024-358862)
- Vakgebied(en)
Bestuursrecht algemeen / Bestuursbevoegdheden
Belastingrecht algemeen / Organisatie Belastingdienst
1.
De directie Toeslagen staat onder leiding van een algemeen directeur.
2.
De directie Toeslagen heeft de volgende hoofdtaken:
- a.
het juist, tijdig en rechtmatig toekennen van toeslagen, die niet (semi)automatisch gedaan kunnen worden;
- b.
het waarmaken van de geformuleerde beloftes richting toeslaggerechtigden;
- c.
het (dagelijks) managen van de eigen operatie door het organiseren van het reguliere werk, het reageren op verstoringen en problemen en het zorgen voor kwaliteitsbeheersing, voorraadbeheer en capaciteitsmanagement;
- d.
het (systematisch) zoeken naar mogelijkheden om bestaande processen structureel te verbeteren en vernieuwen om te komen tot een optimale uitvoering;
- e.
in samenspraak met het directoraat-generaal Belastingdienst/FIOD en Functioneel Parket signalen van oneigenlijk gebruik en misbruik in de strafrechtketen brengen.
3.
De directie Toeslagen bestaat uit de volgende subdirecties1. en afdelingen:
- a.
de Afdeling Vaktechniek en Directieondersteuning, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- b.
de Afdeling Support, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider, en het Programmamanagementbureau;
- c.
de subdirectie Interactie en Dienstverlening, die onder leiding staat van een directeur en die bestaat uit de volgende afdelingen:
- i.
de afdeling Burgerinteractie & Dienstverlening, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- ii.
de afdeling Digitaal, die onder leiding staat van een afdelingshoofd;
- iii.
de afdeling Telefonie, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- d.
de subdirectie Operatie, die onder leiding staat van een directeur en die bestaat uit de volgende afdelingen:
- i.
de afdeling Operatieregie, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- ii.
de afdeling Uitval/Uitworp, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- iii.
de afdeling Massaal Proces, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- iv.
de afdeling Toezicht, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- v.
de afdeling Bezwaar & Beroep, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider;
- vi.
de afdeling Vraag & Objectadministratie, die onder leiding staat van een afdelingshoofd en die is onderverdeeld in teams, die elk onder leiding staat van een teamleider.
4.
Een van de directeuren, bedoeld in het derde lid, vervult tevens de rol van plaatsvervangend algemeen directeur.
Voetnoten
In het O&F-rapport genoemd: Directie Interactie en Dienstverlening resp. Directie Operatie