NJB 2014/1925
Niet in elk commercieel SMS bericht hoeft te worden vermeld dat de ontvanger zich voor de ontvangst van die SMS berichten kan afmelden. Niet relevant is of het SMS-bericht ongevraagd wordt ontvangen. Wel relevant is of het SMS-bericht ‘direct marketing’ is, een vorm van reclame, werving of verkoopbevordering. Uitlegging van de Telecommunicatiewet in lijn met de Europese richtlijn waarvan de Telecommunicatiewet de nationale omzetting is
CBb 05-06-2014, ECLI:NL:CBB:2014:206
- Instantie
College van Beroep voor het bedrijfsleven
- Datum
5 juni 2014
- Magistraten
Mrs. Wolters, Stam en Albers
- Zaaknummer
AWB 10/41
- Vakgebied(en)
Informatierecht / Telecommunicatie
Informatierecht / ICT
- Brondocumenten
ECLI:NL:CBB:2014:206, Uitspraak, College van Beroep voor het bedrijfsleven, 05‑06‑2014
- Wetingang
(Telecommunicatiewet art. 11.7)
Essentie
Niet in elk commercieel SMS bericht hoeft te worden vermeld dat de ontvanger zich voor de ontvangst van die SMS berichten kan afmelden. Niet relevant is of het SMS-bericht ongevraagd wordt ontvangen. Wel relevant is of het SMS-bericht ‘direct marketing’ is, een vorm van reclame, werving of verkoopbevordering. Uitlegging van de Telecommunicatiewet in lijn met de Europese richtlijn waarvan de Telecommunicatiewet de nationale omzetting is
Uitspraak
Appellante biedt SMS-diensten. Deze diensten worden mede via websites van zogeheten affiliates aangeboden. Het gaat hierbij onder andere om eenvoudige spelletjes waarbij prijzen kunnen worden gewonnen. Om een prijs te kunnen winnen, ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.