Tarief Vrachtautovervoer Nederland-Duitsland
Bijlage
Geldend
Geldend vanaf 01-11-1971
- Redactionele toelichting
Tabel I en II zijn niet opgenomen.
- Bronpublicatie:
28-09-1971, Stcrt. 1971, 192 (uitgifte: 05-10-1971, regelingnummer: A-4/069202)
- Inwerkingtreding
01-11-1971
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
28-09-1971, Stcrt. 1971, 192 (uitgifte: 05-10-1971, regelingnummer: A-4/069202)
- Vakgebied(en)
Vervoersrecht / Wegvervoer
behorende bij de beschikking Tarief vrachtautovervoer Nederland-Duitsland
Inhoud
Deel I Algemene bepalingen en toepassingsvoorwaarden
Deel II Goederenclassificatie
Deel III Afstandstabellen
Deel IV Vrachtprijstabellen
Deel V Nevenprestaties
Deel I. Algemene bepalingen en toepassingsvoorwaarden
Artikel 1. Toepassingsgebied
Het tarief is van toepassing op het vervoer van goederen over de weg tegen vergoeding tussen het Koninkrijk der Nederlanden en de Bondsrepubliek Duitsland inclusief West-Berlijn. Het is ook van toepassing, indien het vervoer gedeeltelijk over het grondgebied van een derde land plaatsvindt.
Artikel 2. Uitzonderingen
Het tarief is niet van toepassing op:
- a.
het vervoer van goederen van één afzender en bestemd voor één geadresseerde, indien het totaal gewicht niet meer dan 5 ton bedraagt;
- b.
het vervoer van goederen over een afstand van ten hoogste 50 kilometer;
- c.
het vervoer van de goederen, bedoeld in de bijlagen I en II behorende bij de Eerste Richtlijn van de Raad inzake de vaststelling van bepaalde gemeenschappelijke regels voor het internationale vervoer (vervoer van goederen over de weg tegen vergoeding); hieronder vallen:
- 1.
incidenteel vervoer van goederen naar en van luchthavens in geval van omlegging van de vluchten;
- 2.
vervoer van bagage met aanhangwagens, gekoppeld aan voor personenvervoer bestemde voertuigen, en vervoer van bagage van en naar luchthavens, met voertuigen van welke aard dan ook;
- 3.
vervoer van poststukken;
- 4.
vervoer van beschadigde voertuigen;
- 5.
vervoer van vuilnis en faecaliën;
- 6.
vervoer van voor vernietiging bestemde dode dieren;
- 7.
vervoer van bijen en pootvis;
- 8.
vervoer van kunstvoorwerpen en kunstwerken voor tentoonstellingen of voor handelsdoeleinden;
- 9.
incidenteel vervoer van goederen uitsluitend bestemd voor reclame of voorlichting;
- 10.
verhuizingen door ondernemingen die daartoe speciaal zijn uitgerust wat betreft personeel en materieel;
- 11.
vervoer van materieel, rekwisieten en dieren van of naar toeneelvoorstellingen[lees: toneelvoorstellingen], muziekuitvoeringen, filmvoorstellingen, sportmanifestaties, circusvoorstellingen, kermissen of jaarbeurzen, alsmede vervoer ten behoeve van radio-, film- of televisieopnamen;
- d.
vervoer waarvoor buitengewoon vervoermateriaal of buitengewone verkeersmaatregelen noodzakelijk zijn; hieronder vallen in het bijzonder:
- 1.
vervoer, waarvoor krachtens de nationale bepalingen een speciale vergunning vereist is;
- 2.
vervoer van goederen die per stuk minstens 5 ton wegen of waarvan de lengte 12 m, of waarvan de breedte en de hoogte elk 2,35 moverschrijden; hieronder valt niet het vervoer van containers;
- 3.
vervoer van goud, zilver, platina, geld, munten en waardepapieren, zegels, documenten, edelstenen of echte parels.
Artikel 3. Bijzondere overeenkomsten
Tussen de afzender en de vervoerder kunnen schriftelijk bijzondere overeenkomsten worden gesloten welke inhouden dat vrachtprijzen buiten de boven- en benedengrens van de marges worden toegepast.
De hudige[lees: huidige] redactie van Artikel 5 van de E.E.G.-Verordening nr. 1174/68 van de Raad van 30 juli 1968 betreffende de invoering van een stelsel van margetarieven voor het vervoer van goederen over de weg tussen de Lid-Staten is van toepassing.
Artikel 4. Vrachtbrief
1
Voor iedere zending moet een vrachtbrief worden ingevuld in minstens vier originele exemplaren, die door de afzender en door de vervoerder worden ondertekend. De vrachtbrief dient minstens de volgende aanduidingen te bevatten:
- a.
de plaats en de datum van het opmaken daarvan;
- b.
de naam en het adres van de afzender;
- c.
de naam en het adres van de vervoerder;
- d.
de plaats en de datum van in ontvangstneming der goederen en de plaats bestemd voor de aflevering der goederen;
- e.
de naam en het adres van de geadresseerde;
- f.
de gebruikelijke aanduiding van de aard der goederen en de wijze van verpakking en, voor gevaarlijke goederen, hun algemeen erkende benaming;
- g.
het aantal colli, hun bijzondere merken en hun nummers;
- h.
het brutogewicht of de op andere wijze aangegeven hoeveelheid van de goederen;
- i.
de voor het vervoer overeengekomen grensovergang(en);
- j.
de voor het vervullen van douane- en andere grensformaliteiten nodige instructies.
2
Het exemplaar van de vrachtbrief dat de vervoerder behoudt en het exemplaar dat moet worden overgelegd voor de tariefcontrole moeten bovendien de volgende gegevens bevatten:
- a.
het gewicht voor de berekening van de vrachtprijs;
- b.
de tariefafstand;
- c.
de grenspost (grensposten), die ten grondslag ligt (liggen) aan de berekening van de tariefafstand;
- d.
het toegepast tarief of vermelding van een bijzondere overeenkomst;
- e.
het nummer van de goederensoort volgens de goederenclassificatie van het Tarief;
- f.
de overige gegevens, die noodzakelijk zijn voor de berekening van de vrachtprijs;
- g.
de vrachtprijs, de vergoedingen voor nevenprestaties en de aan de vervoerder terug te betalen voorschotten met vermelding van de munteenheid;
- h.
de gegevens in verband met de inschakeling van tussenpersonen zoals is voorgeschreven in artikel 13.
Artikel 5. Het begrip ‘zending’
Een zending is de hoeveelheid goederen die één vervoerder voor één afzender van één laadplaats met één voertuig in één rit naar één losplaats ter aflevering aan één geadresseerde vervoert. Meer plaatsen op één fabrieks- of handelsterrein gelden als één laad- of losplaats.
Artikel 6. Vrachtprijs
1
De in het Tarief vermelde vrachtprijzen zijn de vergoeding:
- a.
voor het vervoer van de zending van de laadplaats naar de voor de aflevering bepaalde losplaats; het vervoer begint op het tijdstip waarop de zending in het voertuig is geladen en eindigt op het tijdstip, waarop de zending in het voertuig ter beschikking van de geadresseerde wordt gesteld;
- b.
voor de tijd
- —
van het laden en het lossen, voor zover daarbij per 1000 kg brutogewicht of een gedeelte daarvan een tijd van 12 minuten voor het laden en 12 minuten voor het lossen niet wordt overschreden.
De laad- en lostijden vangen aan op het tijdstip van de beschikbaarstelling van het voertuig of de laad- of losplaats. Zij eindigen wanneer het voertuig is geladen en de vrachtbrief is overhandigd of wanneer het voertuig is gelost.
Indien het voertuig niet op tijd ter beschikking wordt gesteld, zodat het niet binnen de in de vrachtprijs begrepen tijden voor 18.00 uur geladen of gelost kan worden, dan worden de tijden vanaf 18.00 uur 's avonds tot 08.00 uur 's morgens evenals de zondagen en wettelijke feestdagen van het land, waarin het voertuig zich op dit tijdstip bevindt, niet bij de in de vrachtprijs begrepen tijden gerekend. Indien de werktijden in de onderneming van de afzender of de geadresseerde voor 18.00 uur eindigen of in deze ondernemingen op zaterdag niet wordt gewerkt en de vervoerder vóór het laden op de hoogte was van deze werktijden of vrije zaterdag, dan worden de tijden die buiten de werktijd vallen niet bij de in de vrachtprijs begrepen tijden gerekend;
- —
voor oponthoud onderweg voor douane- en andere grensformaliteiten, voor zover dit een tijd van 5 uur in totaal niet overschrijdt.
De vergoeding van de extra tijden geschiedt volgens deel V.
2
De vrachtprijs moet voor iedere zending afzonderlijk berekend worden. De berekening geschiedt op grond van de tariefafstand, de goederensoort en het gewicht van de zending.
3
De volgens de vrachtprijstabellen (vrachtprijzen per 100 kg) van deel IV of de uitzonderings- en speciale tarieven van deel VI of de overeenkomstig de artikelen 10 tot en met 13 berekende vrachtprijs is de bovengrens van de vrachtprijs. De afstand tussen de bovengrens en de benedengrens bedraagt 23 pct. van de bovengrens. De vrachtprijzen kunnen tussen de boven- en benedengrens vrij worden overeengekomen.
4
De vrachtprijs wordt in nederlandse guldens en centen of in Duitse marken en pfenningen berekend en naar boven afgerond op hele guldens of marken.
Artikel 7. Tariefafstand
1
De tariefafstand moet berekend worden tussen de in de vrachtbrief aangegeven laad- en losplaatsen volgens de afstandstabellen van deel III en de daarin vermelde regels.
2
De tariefafstand moet berekend worden over de in de vrachtbrief overeengekomen grenspost(en). Wordt in de vrachtbrief geen grenspost overeengekomen of kan van de overeengekomen grenspost geen gebruik worden gemaakt, dan moet de tariefafstand berekend worden over die bruikbare grenspost, welke leidt tot de kortste tariefafstand.
3
Indien een bepaalde route wordt overeengekomen, moet de tariefafstand worden berekend over de afgelegde afstand. De toepassing van deze bepaling mag niet leiden tot een kortere tariefafstand dan de volgens lid 1 en 2 berekende afstand.
4
Indien de losplaats van de zending op aanwijzing van de daartoe gerechtigde wordt veranderd, moet de tariefafstand berekend worden over de afgelegde afstand.
Artikel 8. Goederenclassificatie
De goederen zijn volgens de goederenclassificatie van deel II in de goederenklasse I, II, III en IV ingedeeld.
Artikel 9. Gewicht
1
Voor de berekening van de vrachtprijs wordt het brutogewicht van de zending inclusief verpakking, laadkisten, laadgerei en pallets naar boven afgerond op 100 kg.
2
Aan de berekening worden de volgende minimumgewichten ten grondslag gelegd;
bij toepassing van de tarieven voor de
20 t.-gewichtsklasse, minstens 20 000 kg.
15 t.-gewichtsklasse, minstens 15 000 kg.
10 t.-gewichtsklasse, minstens 10 000 kg.
7 t.-gewichtsklasse, minstens 7 000 kg.
5 t.-gewichtsklasse, minstens 5 000 kg.
Indien het gewicht tussen deze minimumgewichten ligt, wordt de vrachtprijs op basis van het tarief van de lagere gewichtsklasse berekend, tenzij berekening op basis van het minimumgewicht en het tarief van de hogere gewichtsklasse tot een lagere vrachtprijs leidt.
3
Indien de goederen minder dan 300 kg per m3 ingenomen laadruimte wegen, wordt het betalend gewicht in kilogrammen bepaald door de ingenomen laadruimte in m3 te vermenigvuldigen met 300 waarbij het laadvermogen van het gebruikte voertuig niet overtroffen mag worden.
4
Indien de afzender het uitsluitend gebruik van één bepaalde vrachtauto wenst, wordt aan de berekening van de vrachtprijs het laadvermogen van deze vrachtauto ten grondslag gelegd.
Artikel 10. Zendingen bestaande uit ongelijk getarifeerde goederen
1
Indien een zending bestaat uit goederen waarvoor verschillende tarieven gelden en de gewichten van deze goederen niet afzonderlijk op de vrachtbrief zijn vermeld, wordt de vrachtprijs berekend over het totale gewicht van de zending op basis van het hoogste tarief dat voor een deel van de zending geldt.
2
Indien de gewichten der goederen afzonderlijk op de vrachtbrief zijn vermeld, wordt de vrachtprijs voor de goederen afzonderlijk berekend. Daarbij wordt op de telkens op 100 kg naar boven afgeronde gewichten het tarief toegepast, dat geldt voor de gewichtsklasse van het totale gewicht van de zending. Het aan het minimumgewicht volgens artikel 9 lid 2 ontbrekende gewicht wordt aan het goed met het hoogste gewicht, bij gelijke gewichten aan het gewicht van het goed waarvoor het hoogste tarief geldt, toegerekend.
Artikel 11. Samenlading
1
2
De berekening van de vrachtprijs is voor iedere zending gebaseerd op de tariefafstand tussen de eerste laadplaats en de laatste losplaats, gemeten langs alle tussenliggende laad- en losplaatsen, en het tariefniveau van de bij het totaalgewicht van alle zendingen behorende gewichtsklasse. Daarboven wordt een bedrag van ƒ 59,50 of D.M.60,‒ per laad- en losplaats berekend waarbij voor één laadplaats en één losplaats de berekening achterwege blijft. Deze bepaling is slechts van toepassing, voor zover de toepassing van andere bepalingen niet tot een lagere vrachtprijs leidt.
Artikel 12. Vervoer met isothermvoertuigen
Indien op grond van dwingende wettelijke bepalingen of op verzoek van de afzender goederen worden vervoerd:
- a.
met Isothermvoertuigen,
(als Isothermvoertuigen gelden geïsoleerde voertuigen met een warmtecoëfficient (coëff. K) van ten hoogste 0.6 Kg/cal)
- b.
met voertuigen voorzien van koelmachines, koelaggregaten of warmteapparatuur;
worden de toepasselijke tarieven verhoogd:
- —
met 15 pct. bij vervoerprestaties als onder a.;
- —
bij vervoerprestaties als onder b. met 15 pct., wanneer geen permanente koeling of verwarming overeengekomen is;
- —
met 25 pct. voor een overeengekomen permanente koeling tot min 5° C;
- —
met 30 pct. voor een overeengekomen permanente koeling van meer dan min 5° C tot min 18° C;
- —
met 35 pct. voor een overeengekomen permanente koeling van meer dan min 18° C;
- —
met 25 pct. voor iedere overeengekomen permanente verwarming.
De overeengekomen koeling of verwarming moet op de vrachtbrief worden vermeld.
Artikel 13. Inschakeling van tussenpersonen
Indien de vervoerovereenkomst wordt gesloten tussen de vervoerder en een tussenpersoon moet een vrachtprijs berekend worden, die binnen een marge ligt, waarvan de bovengrens 7 pct. onder de bovengrens van het betreffende tarief ligt.
In de vrachtbrief moet worden vermeld, dat de wederpartij van de vervoerder een tussenpersoon is.
Indien de vervoerovereenkomst het vervoer van een door de tussenpersoon samengestelde samenlading betreft, moet de beloning binnen de marge van het betreffende tarief liggen.
Artikel 14. Wegvervoerbelasting op het Duitse traject
Indien het vervoer op het Duitse weggedeelte aan de belasting volgens de Wet op de Belasting van het Wegvervoer onderworpen is, wordt de op grond van voorgaande bepalingen berekende vrachtprijs verhoogd met het bedrag van de belasting. Overeengekomen kan worden, dat dit bedrag niet of slechts gedeeltelijk in rekening gebracht wordt.
Deel II. Goederenclassificatie
Algemeen
- 1.
De tariefklasse van de goederen wordt aangegeven door de goederenclassificatie. Indien in de goederenclassificatie de beschrijving van een goed wordt gevolgd door de aanduiding: e.n.g. (elders niet genoemd), bij voorbeeld ‘ruwe mineralen, e.n.g.’, dan vallen onder dit nummer van de goederensoort alle ‘Ruwe mineralen’, voor zover zij niet afzonderlijk zijn genoemd. De tariefklasse van de in de goederenclassificatie niet genoemde of de niet onder een verzamelnummer vallende goederen (e.n.g.) wordt bepaald door die tariefaanduiding uit de indeling toe te passen die er het meest op lijkt (assimilering).
- 2.
Voor zover de kenmerken van bepaalde goederen zijn verbonden door ‘en’ b.v. ‘gewassen en gereinigd’, is de tariefklasse van toepassing indien aan alle kenmerken is voldaan.
- 3.
Zijn de kenmerken aan elkaar verbonden door ‘of’, b.v. ‘ruw of gemalen’, dan hangt de toepassing van de tariefklasse er van af of een van deze kenmerken aanwezig is.
- 4.
Zijn de kenmerken door een komma gescheiden, b.v. ‘rauw, vers, gezouten’, dan wordt de tariefklasse toegepast indien een of meer van deze kenmerken aanwezig zijn.
- 5.
Een toevoeging in het tarief, die tussen haakjes staat, is een gebruikelijke omschrijving voor het begrip vóór die toevoeging tussen haakjes. Deze toevoeging kan evenals de omschrijving ervóór gebruikt worden om de aard van het goed op de vrachtbrief aan te geven.
- 6.
Indien een goed in deel VI valt onder een uitzonderingstarief of een bijzonder tarief op grond van bepaalde relaties of onder bepaalde omstandigheden, dan wordt dit bij de desbetreffende goederenomschrijving in de kolom ‘U.T.’ met een sterretje (*) aangegeven.
Goederenclassificatie
Afdeling 0 = land- en bosbouwprodukten, levende dieren
Afdeling 1 = levensmiddelen en veevoeder
Afdeling 2 = vaste brandstoffen
afdeling 3 = aardolieprodukten
afdeling 4 = ertsen en metaalafval
afdeling 5 = metaalprodukten
afdeling 6 = ruwe mineralen of produkten van mineralen en bouwmaterialen
afdeling 7 = meststoffen
afdeling 8 = chemische produkten
afdeling 9 = machines, voertuigen, fabrikaten en bijzondere vervoerobjecten.
Gebruikte afkortingen:
e.n.g. = elders niet genoemd
UT = uitzonderingstarief
NF metalen = non-ferro metalen
Nummer van de goederensoort | Benaming van de goederen | Goederen klasse | UT |
---|---|---|---|
Afdeling 0 Land en bosbouwprodukten, levende dieren | |||
001 | Levende dieren | * | |
Granen | |||
011 1 | Tarwe | III | |
012 1 | Gerst | III | |
013 1 | Rogge | III | |
014 1 | Haver | III | |
015 1 | Mais | III | |
016 1 | Rijst | III | |
019 5 | Graansoorten, n.e.g. | III | |
Aardappelen | |||
020 1 | Aardappelen, verpakt | III | |
020 2 | Aardappelen, los | IV | |
Overige verse groenten en vers fruit | |||
031 1 | Citrusvruchten | II | |
035 1 | Noten en andere schaalvruchten | II | |
035 2 | Fruit, vers, diepgevroren | I | |
0391 | Bieten, voor de consumptie, vers | III | |
039 9 | Groenten, vers, diepgevroren, n.e.g. | II | |
Textielwaren en afval | |||
041 1 | Wol, dierlijk haar, ruw | III | |
041 2 | Wol, dierlijk haar, gewassen, gekamd, gekaard | II | |
042 1 | Katoen, ruw | III | |
042 2 | Katoen, gekamd, gekaard | II | |
043 1 | Textielvezels, kunst- of synthetische | II | |
045 1 | Vlas, hennep, jute en andere plantaardige textielvezels | III | |
049 1 | Lompen, textielafval, linters | IV | |
Ruwhout, ruwe kurk | |||
051 1 | Cellulosehout, hout voor de papierfabricage | IV | |
052 1 | Mijnhout | IV | |
055 1 | Stamhout | III | |
056 1 | Gezaagd hout, ruw, palen, posten, masten, dwarsliggers. | III | |
Hieronder toegestaan: | |||
stomen, frezen, schaven, profileren, spongen, impregneren, drogen | |||
057 1 | Brandhout, houtafval zaagsel, houtwol | IV | |
057 5 | Kurk, ruw | II | |
057 6 | Kurkafval | II | |
Suikerbieten | |||
060 1 | Suikerbieten | IV | |
Andere grondstoffen van plantaardige of dierlijke oorsprong | |||
091 1 | Vellen en huiden, ruw | II | |
091 2 | Afval van vellen, huiden en leder | III | |
092 1 | Rubber, ruw of geregenereerd | II | |
092 5 | Afval van rubber | III | |
099 1 | Zaden, e.n.g. | II | |
099 2 | Levende planten en plantedelen | I | |
099 9 | Dierlijke of plantaardige grondstoffen of afval niet voor consumptie, e.n.g. | III | |
Afdeling 1 Levensmiddelen en veevoeder | |||
Suiker | |||
111 1 | Suiker, ruw | II | |
112 1 | Suiker, geraffineerd | II | |
113 1 | Melasse | III | |
Dranken | |||
121 1 | Wijn, druivenmost | II | |
122 1 | Bier | II | |
125 1 | Alcoholhoudende | II | |
dranken, e.n.g. | II | ||
128 1 | Alcoholvrije dranken, e.n.g. | II | |
Andere voedings- en genotmiddelen | |||
131 1 | Koffie, ongebrand | II | |
131 2 | Koffie, gebrand | I | |
132 1 | Cacaobonen | II | |
132 2 | Cacao en cacaoprodukten | I | |
133 1 | Thee, specerijen | I | |
134 1 | Tabak, ruw, tabakafval | II | |
135 1 | Tabakswaren | I | |
136 1 | Glucose, siroop | II | |
136 5 | Suikerwerk | I | |
139 9 | Overige voedings- en genotmiddelen, e.n.g. | II | |
Bederfelijke en beperkt houdbare levensmiddelen | |||
141 1 | Vlees, vers, diepgevroren, gekoeld | I | |
141 3 | Gevogelte, konijnen, wild, geslacht | I | |
141 4 | Ingewanden en eetbare slachtafvallen | II | |
142 1 | Haring, sprot, vers, diepgevroren, gekoeld, gezouten | III | |
142 2 | Haring, sprot, gerookt | III | |
142 3 | Vis, e.n.g., levend vers, diepgevroren, gekoeld, gedroogd, gezouten, gerookt | II | |
142 4 | Schaal- en weekdieren | I | |
143 1 | Melk, room, vers | I | |
144 1 | Boter, kaas | I | |
144 2 | Melk, room, ingedikt, gecondenseerd, in poedervorm | II | |
145 1 | Eetbare spijsvetten | I | |
146 1 | Eieren | I | |
147 1 | Vlees, gerookt, gezouten, gedroogd | I | |
147 2 | Vleeswaren, vleespreparaten, worst | I | |
147 5 | Conserven van vlees, worst en gevogelte | II | |
148 1 | Conserven van vis, schaal- en weekdieren | II | |
148 2 | Vis, vispreparaten | I | |
Andere niet bederfelijke levensmiddelen en hop | |||
161 1 | Meel, griesmeel, grutten | II | |
162 1 | Mout | II | |
163 1 | Graanvlokken (b.v. Tarwevlokken, roggevlokken, gerstevlokken, havervlokken) | I | |
163 2 | Meelpreparaten en meelmengsels voor consumptie | I | |
163 3 | Deegwaren | I | |
163 4 | Brood, gebak | I | |
163 9 | Graanprodukten, e.n.g. | II | |
164 1 | Vruchten, gedroogd | II | |
164 2 | Vruchtenconserven | II | |
164 3 | Jams | II | |
164 4 | Vruchtenpulp, vruchtenmoes | II | |
164 5 | Vruchten- en groentesappen | II | |
165 1 | Groenten, paddestoelen, gedroogd, peulvruchten | II | |
166 1 | Zuurkool in vaten | II | |
166 9 | Groenteconserven | II | |
167 1 | Hop | II | |
Veevoeder en afval van levensmiddelen | |||
171 1 | Hooi, kaf, stro | IV | |
172 1 | Lijnkoeken | III | |
179 1 | Zemelen, resten van graan of zaden | III | |
179 9 | Veevoeder, e.n.g. | III | |
Oliehoudende zaden, oliehoudende vruchten en vetten | |||
181 1 | Oliehoudende zaden en vruchten | II | |
182 1 | Oliën en vetten, van plantaardige of dierlijke oorsprong en derivaten | II | |
Afdeling 2 Vaste brandstoffen | |||
Steenkool | |||
211 1 | Steenkool | IV | |
213 1 | Steenkoolbriketten | IV | |
Bruinkool | |||
221 1 | Bruinkool | IV | |
223 1 | Bruinkoolbriketten | IV | |
224 1 | Turf, turfbriketten | IV | |
Cokes | |||
231 1 | Cokes van steenkool halfcokes van steenkool | IV | |
233 1 | Cokes van bruinkool halfcokes van bruinkool | IV | |
Afdeling 3 Aardolieprodukten | |||
Ruwe aardolie | |||
310 1 | Aardolie, ruw | III | |
Derivaten van minerale oliën (brandstoffen) | |||
321 1 | Benzine en overige vluchtige oliën | II | |
323 1 | Lamppetroleum, motorenpetroleum, kerosine | II | |
325 1 | Dieselolie, gasolie en lichte stookolie | II | |
327 1 | Zware stookolie | II | |
Gasvormige energetische koolwaterstoffen, ook vloeibaar, of verdicht | |||
330 1 | Aardgas, raffinaderijgas | I | |
Overige derivaten (geen brandstoffen) | |||
341 1 | Smeeroliën en -vetten | II | |
343 1 | Bitumen Bitumineuze mengsels | II | |
349 1 | Aardoliederivaten, niet energetische, e.n.g. | II | |
Afdeling 4 Ertsen en metaalafval | |||
IJzererts | |||
410 1 | IJzererts en -concentraten | IV | |
NF-metaalertsen en afval van NF-metalen | |||
451 1 | Slakken, as en dergelijke resten van NF-metalen | IV | |
451 6 | Afval en schroot van NF-metalen, e.n.g. | II | |
452 1 | Kopererts en -concentraten | IV | |
453 1 | Aluminiumerts en -concentraten, bauxiet | IV | |
455 1 | Mangaanerts en -concentraten | IV | |
459 1 | Overige NF-metaalertsen en concentraten, e.n.g. | IV | |
IJzer- en staalafval | |||
462 1 | IJzer- en staalschroot ter versmelting | IV | |
463 1 | Afval van ijzer en staal, niet ter versmelting | IV | |
Ander ijzer- en staalafval | |||
465 1 | IJzerhoudende industriëafval ter versmelting | IV | |
467 1 | Zwavelkiesafval (Zwavelkies, geroost) | IV | |
Afdeling 5 Metaalprodukten | |||
Ruw ijzer, ruw staal | |||
512 1 | Ruw ijzer | IV | |
512 2 | Ferromangaan, rijk aan koolstof | IV | |
513 1 | Ferrolegeringen | III | |
515 1 | Ruw staal | IV | |
Halffabrikaten van staal | |||
522 1 | Gewalste halffabrikaten van staal in blokken (blooms), bramen (slabs), knuppels (billets) en platinen (largets); Breedbandstaal in rollen bestemd om opnieuw te worden gewalst (coils) | III | |
523 1 | Halffabrikaten van staal e.n.g. | III | |
Staaf- en profielstaal, draad | |||
532 1 | Staaf- en profielstaal, warmgewalst | III | |
533 1 | Staaf- en profielstaal, koudgewalst of gesmeed | III | |
535 1 | Walsdraad van staal | III | |
536 1 | IJzer- en staaldraad | II | |
Plaatstaal, bandstaal | |||
542 1 | Gewalst plaatstaal, in platen of in rollen, breedstaal | III | |
543 1 | Plaatstaal, e.n.g. | II | |
545 1 | Bandstaal, stripstaal voor de fabricage van blik, blikband, warmgewalst | III | |
546 1 | Bandstaal, stripstaal koudgewalst | III | |
Buizen, pijpen, etc., gieterijprodukten en smeedstukken | |||
551 1 | Buizen van ijzer of staal incl. sluitstukken en verbindingsstukken | II | |
552 1 | Giet- en smeedstukken van ijzer en staal | II | |
NF-Metalen | |||
561 1 | Koper en koperlegeringen, ruw | III | |
562 1 | Aluminium en aluminiumlegeringen, ruw | II | |
563 1 | Lood en loodlegeringen, ruw | III | |
564 1 | Zink en zinklegeringen, ruw | II | |
565 1 | NF-metalen en legeringen, ruw, e.n.g. | II | |
568 1 | Halffabrikaten van NF-metalen | II | |
Afdeling 6 Mineralen of produkten van mineralen, bouwmaterialen | |||
Zand, grind, puimsteen, klei, slakken | |||
611 1 | Industriezand | IV | |
612 1 | Zand en grind, e.n.g. | IV | |
613 1 | Puimsteen, -zand en -grind | IV | |
614 1 | Leem, klei, en kleihoudende aardsoorten | IV | |
615 1 | Slakken en as, niet voor versmelting | IV | |
Zout, zwavelkies, zwavel | |||
621 1 | Zout, ruw of geraffineerd | III | |
622 1 | Zwavelkies, ongeroost | IV | |
623 1 | Zwavel | III | |
Overige steen- en aardsoorten en aanverwante ruwe mineralen | |||
631 1 | Steenslag, kiezel, macadam en overige gemalen stenen | IV | |
632 1 | Hardsteen en bouwsteen, ruw | IV | |
633 1 | Kalksteen voor industriële doeleinden | IV | |
634 1 | Krijt | IV | |
639 1 | Asbest, ruw of gemalen | II | |
639 2 | Amaril en slijpmiddelen | II | |
639 8 | Asfalt | III | |
639 9 | Ruwe mineralen, e.n.g. | IV | |
Cement, kalk | |||
641 1 | Cement | IV | |
642 1 | Kalk | IV | |
Gips | |||
650 1 | Gips | IV | |
Overige bewerkte bouwmaterialen | |||
691 1 | Bouwstenen en constructies van asfalt, beton, cement, leisteen, gips | III | |
691 2 | Asbestcementmaterialen voor bouwdoeleinden | III | |
692 1 | Bakstenen, vloertegels, en dakpannen, e.n.g. | III | |
692 2 | Bouwstenen, werken van steen, vuurvast | III | |
692 4 | Buizen en pijpen van klei of andere vuurvaste bouwmaterialen | III | |
692 6 | Tegels, platen of andere materialen voor het bouwbedrijf | III | |
Afdeling 7 Meststoffen | |||
Natuurlijke meststoffen | |||
711 1 | Natronsalpeter, natuurlijke | III | |
712 1 | Ruwe fosfaten, natuurlijke | III | |
713 1 | Ruwe kalizouten, natuurlijke | III | |
719 1 | Meststoffen, natuurlijke, e.n.g. | IV | |
Chemische meststoffen | |||
721 1 | Thomasslakken | IV | |
722 1 | Fosfaat meststoffen, e.n.g. | III | |
723 1 | Kalimeststoffen | III | |
724 1 | Stikstofmeststoffen | III | |
729 1 | Meststoffen, kalkhoudend | III | |
729 9 | Samengestelde meststoffen en overige chemisch bereide meststoffen, e.n.g. | III | |
Afdeling 8 Chemische produkten | |||
Chemische basisprodukten | |||
811 1 | Zwavelzuur | II | |
812 1 | Natriumhydroxyde, natronloog, kaliumhydroxyde, kaliloog | II | |
813 1 | Natriumcarbonaat | III | |
814 1 | Calciumcarbid | II | |
819 1 | Alcohol, zuiver (onvermengd) voor industriële doeleinden | I | |
819 2 | Chloroform (trichloormethaan) | I | |
Aluminiumoxyde en -hydroxyde | |||
820 1 | Aluminiumoxyde en -hydroxyde | III | |
Basisprodukten voor de koolstofchemie | |||
831 1 | Benzol | II | |
839 1 | Pek, teer, teerolie | III | |
Celstof, papierafval | |||
841 1 | Houtslijp, cellulose | III | |
842 1 | Oud papier, oud karton, papier en karton-afval | IV | |
Overige chemische stoffen en produkten | |||
891 1 | Kunststoffen, onbewerkt | II | |
892 1 | Kit | II | |
892 2 | Looistoffen, looistofextracten en kleurstofextracten | II | |
892 3 | Produkten voor de bereiding van verven en kleurstoffen | II | |
892 4 | Verven en lakken gereed voor gebruik | I | |
892 5 | Verven en lakken, e.n.g. | II | |
893 1 | Farmaceutische chemicaliën en produkten, parfumerieën, toiletzeep, geneesmiddelen, geneeskundige artikelen | I | |
893 2 | Reinigings- en poetsmiddelen, waspoeder en wasmiddelen, gewone zeep | II | |
893 3 | Grondstoffen voor wasmiddelen, reinigingsmiddelen voor de industrie, e.n.g. | II | |
894 1 | Springstof, munitie, explosieven, ontstekingswaren, vuurwerkartikelen | I | |
895 1 | Stijfsel, zetmeel, gluten | III | |
896 1 | Lijm en kleefstoffen | II | |
896 2 | Middelen ter bestrijding van plantenziekten | II | |
896 3 | Oplosmiddelen op basis van koolwaterstoffen | II | |
896 4 | Lampzwart | II | |
896 5 | Chemische produkten voor foto- en fonografisch gebruik | I | |
896 6 | Bijvoegsel voor motorbrandstoffen, remvloeistoffen | I | |
896 7 | Fosforzuren, salpeterzuren, zoutzuren | II | |
896 8 | IJzersulfaat, natriumsulfaat | II | |
896 9 | Chemische stoffen en produkten, e.n.g. | II | |
Afdeling 9 Machines, voertuigen, fabrikaten en bijzondere vervoerobjecten | |||
Voertuigen en transportmiddelen | |||
910 1 | Voertuigen en transportmiddelen, ook gedemonteerd, carrosseriedelen | I | |
910 2 | Andere onderdelen van voertuigen en transportmiddelen | II | |
Tractoren, machines en apparaten voor land- en tuinbouw | |||
920 1 | Landbouwtractoren, tractoren, machines en gereedschap voor de landbouw, ook gedemonteerd, carrosseriedelen | I | |
920 2 | Andere onderdelen van tractoren, machines en gereedschap voor de landbouw | II | |
Andere machines, apparaten, motoren en onderdelen | |||
931 1 | Machines, apparaten, motoren, elektrisch | I | |
939 1 | Machines, apparaten, motoren, niet elektrisch | I | |
939 2 | Onderdelen van machines, apparaten en motoren, elektrisch en niet elektrisch | II | |
Metaalwaren | |||
941 1 | Bouwconstructies en constructies van metaal | II | |
942 1 | Radiatoren | II | |
949 9 | Metaalwaren, e.n.g. | I | |
Glas, glaswerk, keramische en andere minerale produkten | |||
951 1 | Glas in kisten, pakjes, karton, lijsten, kratten, paletten | II | |
951 2 | Glas, anders verpakt | I | |
951 3 | Glaswol, glaswatten, | II | |
952 1 | glaswerk, celglas | I | |
952 2 | Flessen, flacons | II | |
952 5 | Aardewerk, stenen artikelen, porselein, faïence waren, fijne keramische artikelen overige minerale produkten | I | |
952 9 | Glasscherven, brokken glas | III | |
Leder, textiel, kleding | |||
961 1 | Leder, lederwaren, bontwerk | I | |
962 1 | Vulwatten van katoen | II | |
962 2 | Vilt | II | |
962 5 | Linoleum | II | |
962 8 | Weefsels, ruw | III | |
962 9 | Garens, weefsels, textielwaren en aanverwante produkten, e.n.g. | I | |
963 1 | Kleding, weefgoed en breigoed | I | |
963 5 | Schoeisel | I | |
Overige goederen | |||
971 1 | Gummiwaren, rubberwaren | II | |
972 1 | Papier, karton, onbewerkt | II | |
972 2 | Strokarton | III | |
973 9 | Papier- en kartonwaren | I | |
974 1 | Drukwerk | I | |
975 1 | Meubelen en interieurs, nieuwe | I | |
976 1 | Fineer, triplex, houtspaanderplaten, houtvezelplaten | II | |
976 6 | Houten kisten, nieuw, niet in elkaar gezet | III | |
976 8 | Artikelen van hout, e.n.g. | I | |
976 9 | Kurkwaren, e.n.g. | I | |
979 1 | Precisieinstrumenten en -apparaten, horlogerieartikelen | I | |
979 4 | Stro- en rietmatten, strotouw | III | |
979 5 | Strowaren, riet of dergelijke plantaardige stoffen, celstofwatten | II | |
979 9 | Overige eindprodukten e.n.g. | I | |
Bijzondere vervoerobjecten | |||
991 1 | Emballage, leeg, gebruikt | IV | |
992 1 | Bouw- en boorgerei, gebruikt | III | |
999 9 | Groupagegoederen 1) | I |
Deel III. Afstandenwijzer
Regels voor het vaststellen van de tariefafstand
- 1.
De tariefafstand tussen de in de vrachtbrief aangegeven laad- en losplaatsen wordt berekend volgens deel I, art. 7 en aan de hand van de hierna volgende regels.
- 2.
De tariefafstand is de som van de afstanden afgelegd op Duits en Nederlands grondgebied, zonodig vermeerderd met de transitoafstand door derde landen.
- 3.
De berekening van de afstand op Duits grondgebied geschiedt aan de hand van tabel I.
Indien de laad- of losplaats niet in de afstandenwijzer is opgenomen, wordt aan de hand van een wegenkaart met schaal 1:200.000 de aansluitende afstand naar de in de verkeersrichting dichtstbijgelegen in de afstandenwijzer opgenomen plaats vastgesteld en de afstand naar resp. van deze plaats erbij gerekend.
Indien de op grond van deel I, art. 7, lid 2 ten grondslag genomen grensovergang niet in de afstandenwijzer voorkomt, wordt de maatgevende grensovergang aan de hand van de lijst van toegevoegde grensovergangen, welke behoort bij de afstandenwijzer, vastgesteld.
- 4.
De berekening van de afstand op Nederlands grondgebied geschiedt aan de hand van tabel II. Indien de laad- of losplaats niet in de afstandenwijzer is opgenomen, wordt aan de hand van een wegenkaart met schaal 1:200.000 de aansluitende afstand naar de in de verkeersrichting dichtsbijgelegen[lees: dichtstbijgelegen] in de afstandenwijzer opgenomen plaats vastgesteld en de afstand naar resp. van deze plaats erbij gerekend.
- 5.
indien de op grond van deel I, art. 7, lid 2 ten grondslag genomen transitoafstand niet in de afstandenwijzer voorkomt, wordt deze aan de hand van een wegenkaart met schaal 1:200.000 berekend.
Duits-Nederlandse grensovergangen
Toegevoegde grensovergangen: | Maatgevende grensovergangen voor het vaststellen van de tariefafstand: | |
---|---|---|
1. | Kohlscheid | Herzogenrath |
Bleijerheide | Kerkrade | |
2. | Herzogenrath | Herzogenrath |
Haanrade | Kerkrade | |
3. | Ubach-Palenberg | Ubach-Palenberg |
Marienberg | (Scherpenseel) | |
Rimburg | Waubach | |
4. | Saeffelen | Wehr-Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg) |
Koningsbosch | Sittard | |
5. | Tüddern Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg | Wehr Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg) |
Sittard | Sittard | |
6. | Hillensberg Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg) | Wehr Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg |
Bingelrade | Sittard | |
7. | Süsterseel Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg) | Wehr Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg |
Jabeck | Sittard | |
8. | Gangelt (Mindergangelt) | Wehr Selfkantkreis (Geilenkirchen-Heinsberg) |
Schinveld | Sittard | |
9. | Effeld (Rothenbach) | Karken |
Herkenbosch | Posterholt | |
10. | Waldfeucht | Karken |
Echterbosch | Posterholt | |
11. | Bruggen Kr. Kempen-Krefeld | Elmpt |
Swalmen | Maalbroek | |
12. | Kaldenkirchen (Heidenend) | Kaldenkirchen (Schwanenhaus) |
Tegeln | Keulsche Barriere | |
13. | Herungen (Niederdorf) | Straelen (Dammerbruch) |
Herungerweg | Wezelsche Barriere | |
14. | Straelen (Linksfort) | Straelen (Dammerbruch) |
Arcen | Wezelsche Barriere | |
15. | Weeze (Hees) | Hassum (Gaesdonk) |
Wellse Hut | Siebengewalt | |
16. | Kessel (Grunewald) | Hassum (Gaesdonk) |
Ottersum (Dam) | Siebengewalt | |
17. | Keeken (Bimmen) | Wyler |
Millingen a.d. Rijn | Beek bij Nijmegen | |
18. | Elten Niederrhein | Elten Niederrhein (Autobahn) |
Lobith | Bergh-Autoweg | |
19. | Elten Niederrhein | Elten-Niederrhein (Autobahn) |
Spyckscher Weg | Bergh-Autoweg | |
20. | Elten-Niederrhein | Elten Niederrhein (Autobahn) |
Babberik | Bergh-Autoweg | |
21. | Elten Niederrhein | Elten Niederrhein (Autobahn) |
Beek | Bergh-Autoweg | |
22. | Huthum (Herrenbergerbrucke) | Elten-Niederrhein (Autobahn) |
's-Herrenberg | Bergh-Autoweg | |
23. | Klein-Netterden | Elten-Niederrhein (Autobahn) |
Netterden | Bergh-Autoweg | |
24. | Suderwick | Anholt |
Dinxperlo-Oost | Gendringen | |
25. | Suderwick (Bruggenhutte) | Anholt |
Dinxperlo-West | Gendringen | |
26. | Barlo | Hemden |
Kobus | Heurne | |
27. | Ammeloe (Gaxel) | Ammeloe (Zwillbrock) |
Huppel | Holterhoek | |
28. | Ammeloe (Oldenkott) | Ammeloe (Zwillbrock) |
Oldenkotte | Holterhoek | |
29. | Alstatte (Besslinghook) | Alstatte (Sanderskupper) |
Buurse | Knalhutte | |
30. | Gronau i.W. (Losserweg) | Gronau i.W. (Glanerbrucke) |
Losser | Glanerbrug | |
31. | Gronau i.W. (Tiekerhook) | Gronau i.W. (Glanerbrucke) |
Oberdinkel | Glanerbrug | |
32. | Getelo | Lage Grsch. Bentheim (Halle |
Mander | Ootmarsum | |
33. | Wielen | Eschebrugge |
Veenebrugge | Coevorden | |
34. | Emlichheim | Eschebrugge |
Schoonebeek | Coevorden | |
35. | Schoninghsdorf | Ruhlertwist |
Zwartemeer | Nieuw Schoonebeek | |
36. | Neurhede | Rhede Kr. Aschendorf-Hummling |
Boertange | Bellingwolde | |
37. | Wymeer | Bunderneuland |
Bellingwolde | Nieuwe Schans |
Tabel I is niet opgenomen.
Tabel II is niet opgenomen.
Deel IV. Vrachtprijstabellen
Tariefafstand (km) | 5 ton | 7 ton | 10 ton | 15 ton | 20 ton | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cents 100 kg | Pf 100 kg | Cents 100 kg | Pf 100 kg | Cents 100 kg | Pf 100 kg | Cents 100 kg | Pf 100 kg | Cents 100 kg | Pf 100 kg | ||
51– | 55 | 320 | 324 | 272 | 275 | 229 | 232 | 186 | 188 | 163 | 165 |
56– | 60 | 331 | 335 | 282 | 285 | 238 | 241 | 193 | 195 | 169 | 171 |
61– | 65 | 343 | 347 | 292 | 295 | 247 | 250 | 199 | 201 | 176 | 178 |
66– | 70 | 357 | 361 | 304 | 307 | 257 | 260 | 207 | 209 | 183 | 185 |
71– | 75 | 371 | 375 | 317 | 321 | 267 | 270 | 215 | 217 | 190 | 192 |
76– | 80 | 381 | 385 | 325 | 329 | 274 | 277 | 221 | 223 | 195 | 197 |
81– | 85 | 395 | 399 | 337 | 341 | 284 | 287 | 229 | 232 | 202 | 204 |
86– | 90 | 409 | 414 | 348 | 352 | 293 | 296 | 237 | 240 | 209 | 211 |
91– | 95 | 422 | 427 | 360 | 364 | 303 | 306 | 246 | 249 | 216 | 218 |
96– | 100 | 432 | 437 | 368 | 372 | 311 | 314 | 251 | 254 | 221 | 223 |
101– | 110 | 453 | 458 | 386 | 390 | 325 | 329 | 263 | 266 | 231 | 234 |
111– | 120 | 478 | 483 | 408 | 413 | 344 | 348 | 278 | 281 | 245 | 248 |
121– | 130 | 500 | 506 | 426 | 431 | 359 | 363 | 290 | 293 | 256 | 259 |
131– | 140 | 524 | 530 | 446 | 451 | 376 | 380 | 304 | 307 | 268 | 271 |
141– | 150 | 550 | 556 | 469 | 474 | 395 | 399 | 319 | 323 | 281 | 284 |
151– | 160 | 573 | 579 | 489 | 494 | 412 | 417 | 333 | 337 | 293 | 296 |
161– | 170 | 599 | 606 | 510 | 516 | 430 | 435 | 348 | 352 | 306 | 309 |
171– | 180 | 623 | 630 | 531 | 537 | 447 | 452 | 361 | 365 | 319 | 323 |
181– | 190 | 646 | 653 | 551 | 557 | 465 | 470 | 375 | 379 | 331 | 335 |
191– | 200 | 675 | 682 | 575 | 581 | 485 | 490 | 392 | 396 | 345 | 349 |
201– | 210 | 698 | 706 | 596 | 603 | 502 | 508 | 406 | 410 | 357 | 361 |
211– | 220 | 727 | 735 | 619 | 626 | 522 | 528 | 421 | 426 | 371 | 375 |
221– | 230 | 752 | 760 | 641 | 648 | 540 | 546 | 436 | 441 | 385 | 389 |
231– | 240 | 777 | 786 | 663 | 670 | 559 | 565 | 452 | 457 | 398 | 402 |
241– | 250 | 804 | 813 | 685 | 693 | 577 | 583 | 467 | 472 | 411 | 416 |
251– | 260 | 831 | 840 | 708 | 716 | 598 | 605 | 483 | 488 | 425 | 430 |
261– | 270 | 859 | 868 | 733 | 741 | 617 | 624 | 498 | 504 | 439 | 444 |
271– | 280 | 887 | 897 | 756 | 764 | 637 | 644 | 514 | 520 | 454 | 459 |
281– | 290 | 914 | 924 | 779 | 788 | 658 | 665 | 531 | 537 | 468 | 473 |
291– | 300 | 943 | 953 | 804 | 813 | 677 | 684 | 547 | 553 | 482 | 487 |
301– | 320 | 978 | 989 | 834 | 843 | 703 | 711 | 568 | 574 | 500 | 506 |
321– | 340 | 1022 | 1033 | 872 | 882 | 735 | 743 | 594 | 601 | 523 | 529 |
341– | 360 | 1070 | 1082 | 912 | 922 | 768 | 776 | 621 | 628 | 547 | 553 |
361– | 380 | 1113 | 1125 | 949 | 959 | 800 | 809 | 646 | 653 | 569 | 575 |
381– | 400 | 1159 | 1172 | 988 | 999 | 833 | 842 | 673 | 680 | 593 | 600 |
401– | 420 | 1200 | 1213 | 1024 | 1035 | 863 | 873 | 697 | 705 | 614 | 621 |
421– | 440 | 1238 | 1252 | 1055 | 1067 | 890 | 900 | 718 | 726 | 633 | 640 |
441– | 460 | 1278 | 1292 | 1090 | 1102 | 918 | 928 | 742 | 750 | 653 | 660 |
461– | 480 | 1315 | 1330 | 1121 | 1133 | 946 | 956 | 764 | 772 | 673 | 680 |
481– | 500 | 1355 | 1370 | 1156 | 1169 | 974 | 985 | 786 | 795 | 693 | 701 |
501– | 520 | 1390 | 1405 | 1186 | 1199 | 999 | 1010 | 808 | 817 | 711 | 719 |
521– | 540 | 1429 | 1445 | 1218 | 1231 | 1027 | 1038 | 829 | 838 | 731 | 739 |
541– | 560 | 1464 | 1480 | 1248 | 1262 | 1052 | 1064 | 850 | 859 | 749 | 757 |
561– | 580 | 1500 | 1517 | 1279 | 1293 | 1078 | 1090 | 871 | 881 | 767 | 775 |
581– | 600 | 1535 | 1552 | 1309 | 1323 | 1103 | 1115 | 891 | 901 | 785 | 794 |
601– | 620 | 1571 | 1588 | 1339 | 1353 | 1129 | 1141 | 911 | 921 | 804 | 813 |
621– | 640 | 1605 | 1623 | 1369 | 1384 | 1153 | 1166 | 932 | 942 | 821 | 830 |
641– | 660 | 1639 | 1657 | 1397 | 1412 | 1178 | 1191 | 952 | 963 | 838 | 847 |
661– | 680 | 1670 | 1688 | 1425 | 1441 | 1200 | 1213 | 970 | 981 | 854 | 863 |
681– | 700 | 1702 | 1721 | 1451 | 1467 | 1223 | 1237 | 988 | 999 | 871 | 881 |
701– | 720 | 1736 | 1755 | 1480 | 1496 | 1247 | 1261 | 1008 | 1019 | 888 | 898 |
721– | 740 | 1768 | 1788 | 1507 | 1524 | 1270 | 1284 | 1026 | 1037 | 904 | 914 |
741– | 760 | 1799 | 1819 | 1534 | 1551 | 1293 | 1307 | 1044 | 1056 | 920 | 930 |
761– | 780 | 1831 | 1851 | 1562 | 1579 | 1316 | 1331 | 1063 | 1075 | 937 | 947 |
781– | 800 | 1861 | 1882 | 1587 | 1605 | 1337 | 1352 | 1081 | 1093 | 952 | 963 |
801– | 850 | 1913 | 1934 | 1631 | 1649 | 1374 | 1389 | 1110 | 1122 | 978 | 989 |
851– | 900 | 1982 | 2004 | 1690 | 1709 | 1425 | 1441 | 1151 | 1164 | 1014 | 1025 |
901– | 950 | 2042 | 2065 | 1740 | 1759 | 1467 | 1483 | 1185 | 1198 | 1044 | 1056 |
951– | 1000 | 2094 | 2117 | 1786 | 1806 | 1506 | 1523 | 1217 | 1230 | 1072 | 1084 |
1001– | 1050 | 2142 | 2166 | 1826 | 1846 | 1539 | 1556 | 1244 | 1258 | 1096 | 1108 |
1051– | 1100 | 2183 | 2207 | 1861 | 1882 | 1569 | 1586 | 1267 | 1281 | 1116 | 1128 |
1101– | 1150 | 2226 | 2251 | 1898 | 1919 | 1599 | 1617 | 1292 | 1306 | 1139 | 1152 |
1151– | 1200 | 2266 | 2291 | 1932 | 1953 | 1624 | 1647 | 1315 | 1330 | 1159 | 1172 |
51– | 55 | 284 | 287 | 242 | 245 | 204 | 206 | 164 | 166 | 145 | 147 |
56– | 60 | 293 | 296 | 251 | 254 | 211 | 213 | 170 | 172 | 150 | 152 |
61– | 65 | 305 | 308 | 261 | 264 | 219 | 221 | 178 | 180 | 156 | 158 |
66– | 70 | 318 | 322 | 271 | 274 | 228 | 231 | 185 | 187 | 162 | 164 |
71– | 75 | 330 | 334 | 281 | 284 | 236 | 239 | 191 | 193 | 168 | 170 |
76– | 80 | 339 | 343 | 289 | 292 | 244 | 247 | 197 | 199 | 174 | 176 |
81– | 85 | 351 | 355 | 299 | 302 | 253 | 256 | 204 | 206 | 180 | 182 |
86– | 90 | 363 | 367 | 309 | 312 | 261 | 264 | 211 | 213 | 186 | 188 |
91– | 95 | 374 | 378 | 320 | 324 | 270 | 273 | 218 | 220 | 192 | 194 |
96– | 100 | 385 | 389 | 328 | 332 | 277 | 280 | 223 | 225 | 197 | 199 |
101– | 110 | 403 | 407 | 343 | 347 | 289 | 292 | 233 | 236 | 206 | 208 |
111– | 120 | 424 | 429 | 362 | 366 | 305 | 308 | 247 | 250 | 217 | 219 |
121– | 130 | 444 | 449 | 378 | 382 | 320 | 324 | 258 | 261 | 227 | 230 |
131– | 140 | 466 | 471 | 398 | 402 | 335 | 339 | 271 | 274 | 238 | 241 |
141– | 150 | 488 | 493 | 416 | 421 | 351 | 355 | 283 | 286 | 250 | 253 |
151– | 160 | 509 | 515 | 434 | 439 | 366 | 370 | 296 | 299 | 261 | 264 |
161– | 170 | 532 | 538 | 454 | 459 | 383 | 387 | 308 | 311 | 272 | 275 |
171– | 180 | 553 | 559 | 472 | 477 | 398 | 402 | 322 | 326 | 283 | 286 |
181– | 190 | 575 | 581 | 490 | 495 | 413 | 418 | 334 | 338 | 294 | 297 |
191– | 200 | 599 | 606 | 510 | 516 | 430 | 435 | 348 | 352 | 306 | 309 |
201– | 210 | 621 | 628 | 530 | 536 | 446 | 451 | 360 | 364 | 318 | 322 |
211– | 220 | 644 | 651 | 550 | 556 | 464 | 469 | 374 | 378 | 330 | 334 |
221– | 230 | 669 | 676 | 570 | 576 | 480 | 485 | 388 | 392 | 342 | 346 |
231– | 240 | 690 | 698 | 589 | 596 | 496 | 501 | 401 | 405 | 353 | 357 |
241– | 250 | 714 | 722 | 609 | 616 | 513 | 519 | 415 | 420 | 365 | 369 |
251– | 260 | 738 | 746 | 629 | 636 | 531 | 537 | 428 | 433 | 377 | 381 |
261– | 270 | 764 | 772 | 651 | 658 | 549 | 555 | 443 | 448 | 391 | 395 |
271– | 280 | 787 | 796 | 672 | 679 | 566 | 572 | 458 | 463 | 403 | 407 |
281– | 290 | 814 | 823 | 693 | 701 | 584 | 590 | 472 | 477 | 416 | 421 |
291– | 300 | 837 | 846 | 713 | 721 | 602 | 609 | 486 | 491 | 428 | 433 |
301– | 320 | 869 | 879 | 741 | 749 | 624 | 631 | 504 | 510 | 444 | 449 |
321– | 340 | 908 | 918 | 774 | 783 | 652 | 659 | 528 | 534 | 465 | 470 |
341– | 360 | 950 | 960 | 810 | 819 | 683 | 691 | 552 | 558 | 486 | 491 |
361– | 380 | 990 | 1001 | 844 | 853 | 711 | 719 | 574 | 580 | 506 | 512 |
381– | 400 | 1030 | 1041 | 878 | 888 | 740 | 748 | 598 | 605 | 527 | 533 |
401– | 420 | 1067 | 1079 | 910 | 920 | 767 | 775 | 620 | 627 | 546 | 552 |
421– | 440 | 1101 | 1113 | 939 | 949 | 791 | 800 | 639 | 646 | 563 | 569 |
441– | 460 | 1134 | 1147 | 968 | 979 | 816 | 825 | 659 | 666 | 580 | 586 |
461– | 480 | 1168 | 1181 | 996 | 1007 | 840 | 849 | 679 | 687 | 598 | 605 |
481– | 500 | 1204 | 1217 | 1027 | 1038 | 866 | 876 | 699 | 707 | 616 | 623 |
501– | 520 | 1236 | 1250 | 1054 | 1066 | 888 | 898 | 717 | 725 | 632 | 639 |
521– | 540 | 1269 | 1283 | 1083 | 1095 | 912 | 922 | 737 | 745 | 649 | 656 |
541– | 560 | 1301 | 1315 | 1110 | 1122 | 936 | 946 | 756 | 764 | 666 | 673 |
561– | 580 | 1333 | 1348 | 1136 | 1149 | 958 | 969 | 774 | 783 | 682 | 690 |
581– | 600 | 1365 | 1380 | 1164 | 1177 | 981 | 992 | 792 | 801 | 698 | 706 |
601– | 620 | 1396 | 1411 | 1191 | 1204 | 1004 | 1015 | 811 | 820 | 714 | 722 |
621– | 640 | 1427 | 1443 | 1217 | 1230 | 1025 | 1036 | 828 | 837 | 730 | 738 |
641– | 660 | 1456 | 1472 | 1242 | 1256 | 1046 | 1058 | 845 | 854 | 745 | 753 |
661– | 680 | 1484 | 1500 | 1265 | 1279 | 1066 | 1078 | 861 | 871 | 759 | 767 |
681– | 700 | 1514 | 1531 | 1291 | 1305 | 1088 | 1100 | 879 | 889 | 774 | 785 |
701– | 720 | 1543 | 1560 | 1316 | 1331 | 1109 | 1121 | 896 | 906 | 789 | 798 |
721– | 740 | 1571 | 1588 | 1339 | 1354 | 1129 | 1141 | 911 | 921 | 804 | 813 |
741– | 760 | 1599 | 1617 | 1364 | 1379 | 1149 | 1162 | 928 | 938 | 818 | 827 |
761– | 780 | 1627 | 1645 | 1387 | 1402 | 1169 | 1182 | 945 | 955 | 832 | 841 |
781– | 800 | 1654 | 1672 | 1410 | 1426 | 1189 | 1202 | 961 | 972 | 846 | 855 |
801– | 850 | 1700 | 1719 | 1450 | 1466 | 1222 | 1236 | 987 | 998 | 870 | 880 |
851– | 900 | 1762 | 1781 | 1502 | 1519 | 1266 | 1280 | 1023 | 1034 | 901 | 911 |
901– | 950 | 1815 | 1835 | 1547 | 1564 | 1305 | 1319 | 1054 | 1066 | 928 | 938 |
951– | 1000 | 1863 | 1884 | 1588 | 1606 | 1338 | 1353 | 1082 | 1094 | 953 | 964 |
1001– | 1050 | 1905 | 1926 | 1624 | 1642 | 1369 | 1384 | 1106 | 1118 | 974 | 985 |
1051– | 1100 | 1940 | 1961 | 1654 | 1672 | 1394 | 1409 | 1126 | 1138 | 992 | 1003 |
1101– | 1150 | 1978 | 2000 | 1686 | 1705 | 1422 | 1438 | 1149 | 1162 | 1012 | 1023 |
1151– | 1200 | 2013 | 2035 | 1717 | 1736 | 1447 | 1463 | 1169 | 1182 | 1030 | 1041 |
51– | 55 | 262 | 265 | 223 | 225 | 188 | 190 | 152 | 154 | 134 | 135 |
56– | 60 | 272 | 275 | 231 | 234 | 195 | 197 | 157 | 159 | 139 | 141 |
61– | 65 | 282 | 285 | 240 | 243 | 203 | 205 | 163 | 165 | 144 | 146 |
66– | 70 | 293 | 296 | 251 | 254 | 211 | 213 | 170 | 172 | 150 | 152 |
71– | 75 | 305 | 308 | 261 | 264 | 219 | 221 | 178 | 180 | 156 | 158 |
76– | 80 | 314 | 317 | 267 | 270 | 225 | 227 | 182 | 184 | 160 | 162 |
81– | 85 | 326 | 330 | 277 | 280 | 233 | 236 | 189 | 191 | 166 | 168 |
86– | 90 | 335 | 339 | 286 | 289 | 240 | 243 | 195 | 197 | 171 | 173 |
91– | 95 | 347 | 351 | 296 | 299 | 250 | 253 | 202 | 204 | 178 | 180 |
96– | 100 | 355 | 359 | 302 | 305 | 255 | 258 | 206 | 208 | 182 | 184 |
101– | 110 | 373 | 377 | 318 | 322 | 268 | 271 | 216 | 218 | 191 | 193 |
111– | 120 | 393 | 397 | 335 | 339 | 282 | 285 | 228 | 231 | 201 | 203 |
121– | 130 | 411 | 416 | 350 | 354 | 295 | 298 | 238 | 241 | 210 | 212 |
131– | 140 | 430 | 435 | 367 | 371 | 309 | 312 | 250 | 253 | 220 | 222 |
141– | 150 | 453 | 458 | 386 | 390 | 325 | 329 | 263 | 266 | 231 | 234 |
151– | 160 | 470 | 475 | 401 | 405 | 338 | 342 | 273 | 276 | 240 | 243 |
161– | 170 | 492 | 497 | 419 | 424 | 353 | 357 | 285 | 288 | 252 | 255 |
171– | 180 | 511 | 517 | 436 | 441 | 367 | 371 | 296 | 299 | 262 | 265 |
181– | 190 | 532 | 538 | 454 | 459 | 383 | 387 | 308 | 311 | 272 | 275 |
191– | 200 | 553 | 559 | 472 | 477 | 398 | 402 | 322 | 326 | 283 | 286 |
201– | 210 | 575 | 581 | 490 | 495 | 413 | 418 | 334 | 338 | 294 | 297 |
211– | 220 | 597 | 604 | 509 | 515 | 429 | 434 | 347 | 351 | 305 | 308 |
221– | 230 | 619 | 626 | 528 | 534 | 444 | 449 | 359 | 363 | 317 | 321 |
231– | 240 | 639 | 646 | 545 | 551 | 459 | 464 | 370 | 374 | 327 | 331 |
241– | 250 | 661 | 668 | 563 | 569 | 475 | 480 | 384 | 388 | 338 | 342 |
251– | 260 | 683 | 691 | 581 | 587 | 490 | 495 | 396 | 400 | 349 | 353 |
261– | 270 | 706 | 714 | 602 | 609 | 507 | 513 | 410 | 415 | 361 | 365 |
271– | 280 | 728 | 736 | 621 | 628 | 524 | 530 | 423 | 428 | 372 | 376 |
281– | 290 | 752 | 760 | 641 | 648 | 541 | 547 | 436 | 441 | 385 | 389 |
291– | 300 | 773 | 782 | 660 | 667 | 556 | 562 | 450 | 455 | 396 | 400 |
301– | 320 | 804 | 813 | 685 | 693 | 577 | 583 | 467 | 472 | 411 | 416 |
321– | 340 | 841 | 850 | 717 | 725 | 605 | 612 | 488 | 493 | 430 | 435 |
341– | 360 | 879 | 889 | 749 | 757 | 631 | 638 | 510 | 516 | 450 | 455 |
361– | 380 | 916 | 926 | 781 | 790 | 659 | 666 | 532 | 538 | 469 | 474 |
381– | 400 | 952 | 963 | 812 | 821 | 684 | 692 | 553 | 559 | 487 | 492 |
401– | 420 | 988 | 999 | 842 | 851 | 710 | 718 | 573 | 579 | 505 | 511 |
421– | 440 | 1018 | 1029 | 868 | 878 | 732 | 740 | 591 | 598 | 521 | 527 |
441– | 460 | 1049 | 1061 | 895 | 905 | 754 | 762 | 609 | 616 | 537 | 543 |
461– | 480 | 1081 | 1093 | 922 | 932 | 777 | 786 | 628 | 635 | 553 | 559 |
481– | 500 | 1113 | 1125 | 949 | 959 | 800 | 809 | 646 | 653 | 569 | 575 |
501– | 520 | 1143 | 1156 | 974 | 985 | 821 | 830 | 664 | 671 | 584 | 590 |
521– | 540 | 1174 | 1187 | 1002 | 1013 | 844 | 853 | 682 | 690 | 601 | 608 |
541– | 560 | 1204 | 1217 | 1027 | 1038 | 866 | 876 | 699 | 707 | 616 | 623 |
561– | 580 | 1234 | 1248 | 1052 | 1064 | 887 | 897 | 716 | 724 | 631 | 638 |
581– | 600 | 1261 | 1275 | 1076 | 1088 | 907 | 917 | 733 | 741 | 645 | 652 |
601– | 620 | 1292 | 1306 | 1101 | 1113 | 928 | 938 | 750 | 758 | 661 | 668 |
621– | 640 | 1319 | 1334 | 1125 | 1137 | 948 | 958 | 766 | 774 | 675 | 682 |
641– | 660 | 1347 | 1362 | 1149 | 1162 | 968 | 979 | 782 | 791 | 689 | 697 |
661– | 680 | 1373 | 1388 | 1171 | 1184 | 986 | 997 | 797 | 806 | 702 | 710 |
681– | 700 | 1400 | 1415 | 1194 | 1207 | 1007 | 1018 | 813 | 822 | 716 | 724 |
701– | 720 | 1429 | 1445 | 1218 | 1231 | 1027 | 1038 | 829 | 838 | 731 | 739 |
721– | 740 | 1454 | 1470 | 1240 | 1254 | 1045 | 1057 | 844 | 853 | 744 | 752 |
741– | 760 | 1479 | 1495 | 1262 | 1276 | 1063 | 1075 | 859 | 868 | 757 | 765 |
761– | 780 | 1506 | 1523 | 1284 | 1298 | 1082 | 1094 | 874 | 884 | 770 | 779 |
781– | 800 | 1529 | 1546 | 1304 | 1318 | 1099 | 1111 | 888 | 898 | 782 | 791 |
801– | 850 | 1573 | 1590 | 1341 | 1356 | 1130 | 1142 | 913 | 923 | 805 | 814 |
851– | 900 | 1629 | 1647 | 1389 | 1404 | 1171 | 1184 | 946 | 956 | 833 | 842 |
901– | 950 | 1678 | 1697 | 1431 | 1447 | 1207 | 1220 | 974 | 985 | 858 | 867 |
951– | 1000 | 1724 | 1743 | 1470 | 1486 | 1239 | 1253 | 1001 | 1012 | 882 | 892 |
1001– | 1050 | 1762 | 1781 | 1502 | 1519 | 1266 | 1280 | 1023 | 1034 | 901 | 911 |
1051– | 1100 | 1795 | 1815 | 1531 | 1548 | 1291 | 1305 | 1042 | 1054 | 918 | 928 |
1101– | 1150 | 1830 | 1850 | 1560 | 1577 | 1314 | 1329 | 1061 | 1073 | 936 | 946 |
1151– | 1200 | 1863 | 1884 | 1588 | 1606 | 1338 | 1353 | 1082 | 1094 | 953 | 964 |
51– | 55 | 234 | 237 | 200 | 202 | 168 | 170 | 136 | 138 | 120 | 121 |
56– | 60 | 243 | 246 | 206 | 208 | 174 | 176 | 140 | 142 | 124 | 125 |
61– | 65 | 252 | 255 | 215 | 217 | 181 | 183 | 146 | 148 | 129 | 130 |
66– | 70 | 262 | 265 | 223 | 225 | 188 | 190 | 152 | 154 | 134 | 135 |
71– | 75 | 272 | 275 | 231 | 234 | 195 | 197 | 157 | 159 | 139 | 141 |
76– | 80 | 280 | 283 | 238 | 241 | 201 | 203 | 162 | 164 | 143 | 145 |
81– | 85 | 289 | 292 | 247 | 250 | 208 | 210 | 168 | 170 | 148 | 150 |
86– | 90 | 299 | 302 | 256 | 259 | 215 | 217 | 174 | 176 | 153 | 155 |
91– | 95 | 309 | 312 | 264 | 267 | 222 | 224 | 180 | 182 | 158 | 160 |
96– | 100 | 318 | 322 | 271 | 274 | 228 | 231 | 185 | 187 | 162 | 164 |
101– | 110 | 331 | 335 | 282 | 285 | 238 | 241 | 193 | 195 | 169 | 171 |
111– | 120 | 351 | 355 | 299 | 302 | 253 | 256 | 204 | 206 | 180 | 182 |
121– | 130 | 367 | 371 | 313 | 316 | 264 | 267 | 213 | 215 | 188 | 190 |
131– | 140 | 385 | 389 | 328 | 332 | 277 | 280 | 223 | 225 | 197 | 199 |
141– | 150 | 403 | 407 | 343 | 347 | 289 | 292 | 233 | 236 | 206 | 208 |
151– | 160 | 420 | 425 | 358 | 362 | 302 | 305 | 245 | 248 | 215 | 217 |
161– | 170 | 438 | 443 | 373 | 377 | 316 | 319 | 255 | 258 | 224 | 226 |
171– | 180 | 457 | 462 | 389 | 393 | 328 | 332 | 265 | 268 | 233 | 236 |
181– | 190 | 474 | 479 | 404 | 408 | 341 | 345 | 275 | 278 | 243 | 246 |
191– | 200 | 494 | 499 | 421 | 426 | 355 | 359 | 287 | 290 | 253 | 256 |
201– | 210 | 511 | 517 | 436 | 441 | 367 | 371 | 297 | 300 | 262 | 265 |
211– | 220 | 532 | 538 | 454 | 459 | 383 | 387 | 308 | 311 | 272 | 275 |
221– | 230 | 551 | 557 | 470 | 475 | 397 | 401 | 321 | 325 | 282 | 285 |
231– | 240 | 569 | 575 | 485 | 490 | 409 | 414 | 331 | 335 | 291 | 294 |
241– | 250 | 590 | 597 | 502 | 508 | 423 | 428 | 342 | 346 | 301 | 304 |
251– | 260 | 609 | 616 | 520 | 526 | 437 | 442 | 353 | 357 | 312 | 315 |
261– | 270 | 631 | 638 | 538 | 544 | 454 | 459 | 366 | 370 | 323 | 327 |
271– | 280 | 650 | 657 | 555 | 561 | 468 | 473 | 377 | 381 | 333 | 337 |
281– | 290 | 671 | 678 | 571 | 577 | 482 | 487 | 390 | 394 | 343 | 347 |
291– | 300 | 690 | 698 | 589 | 596 | 496 | 501 | 401 | 405 | 353 | 357 |
301– | 320 | 716 | 724 | 611 | 618 | 514 | 520 | 416 | 421 | 366 | 370 |
321– | 340 | 750 | 758 | 639 | 646 | 539 | 545 | 435 | 440 | 384 | 388 |
341– | 360 | 783 | 792 | 668 | 675 | 563 | 569 | 455 | 460 | 401 | 405 |
361– | 380 | 817 | 826 | 697 | 705 | 588 | 594 | 475 | 480 | 418 | 423 |
381– | 400 | 849 | 858 | 723 | 731 | 610 | 617 | 493 | 498 | 434 | 439 |
401– | 420 | 881 | 891 | 751 | 759 | 633 | 640 | 511 | 517 | 451 | 456 |
421– | 440 | 908 | 918 | 774 | 783 | 652 | 659 | 528 | 534 | 465 | 470 |
441– | 460 | 937 | 947 | 799 | 808 | 673 | 680 | 544 | 550 | 479 | 484 |
461– | 480 | 964 | 975 | 822 | 831 | 693 | 701 | 560 | 566 | 493 | 498 |
481– | 500 | 993 | 1004 | 847 | 856 | 714 | 722 | 577 | 583 | 508 | 514 |
501– | 520 | 1020 | 1031 | 870 | 880 | 733 | 741 | 592 | 599 | 522 | 528 |
521– | 540 | 1047 | 1059 | 893 | 903 | 753 | 761 | 608 | 615 | 536 | 542 |
541– | 560 | 1074 | 1086 | 915 | 925 | 771 | 780 | 623 | 630 | 549 | 555 |
561– | 580 | 1099 | 1111 | 938 | 948 | 789 | 798 | 638 | 645 | 562 | 568 |
581– | 600 | 1126 | 1138 | 961 | 972 | 810 | 819 | 654 | 661 | 576 | 582 |
601– | 620 | 1153 | 1166 | 983 | 994 | 828 | 837 | 669 | 676 | 590 | 597 |
621– | 640 | 1176 | 1189 | 1004 | 1015 | 845 | 854 | 683 | 691 | 602 | 609 |
641– | 660 | 1200 | 1213 | 1024 | 1035 | 863 | 873 | 697 | 705 | 614 | 621 |
661– | 680 | 1224 | 1238 | 1044 | 1056 | 880 | 890 | 710 | 718 | 626 | 633 |
681– | 700 | 1248 | 1262 | 1064 | 1076 | 897 | 907 | 725 | 733 | 638 | 645 |
701– | 720 | 1273 | 1287 | 1086 | 1098 | 915 | 925 | 740 | 748 | 651 | 658 |
721– | 740 | 1296 | 1310 | 1105 | 1117 | 930 | 940 | 752 | 760 | 663 | 670 |
741– | 760 | 1319 | 1334 | 1125 | 1137 | 948 | 958 | 766 | 774 | 675 | 682 |
761– | 780 | 1343 | 1358 | 1146 | 1159 | 965 | 976 | 779 | 788 | 687 | 695 |
781– | 800 | 1365 | 1380 | 1164 | 1177 | 981 | 992 | 792 | 801 | 698 | 706 |
801– | 850 | 1402 | 1417 | 1196 | 1209 | 1008 | 1019 | 814 | 823 | 717 | 725 |
851– | 900 | 1454 | 1470 | 1240 | 1254 | 1045 | 1057 | 844 | 853 | 744 | 752 |
901– | 950 | 1498 | 1515 | 1278 | 1292 | 1077 | 1089 | 870 | 880 | 766 | 774 |
951– | 1000 | 1537 | 1554 | 1311 | 1325 | 1105 | 1117 | 893 | 903 | 786 | 795 |
1001– | 1050 | 1571 | 1588 | 1339 | 1354 | 1129 | 1141 | 912 | 922 | 804 | 813 |
1051– | 1100 | 1601 | 1619 | 1365 | 1380 | 1151 | 1164 | 929 | 939 | 819 | 828 |
1101– | 1150 | 1633 | 1651 | 1392 | 1407 | 1173 | 1186 | 948 | 958 | 835 | 844 |
1151– | 1200 | 1660 | 1678 | 1416 | 1432 | 1193 | 1206 | 964 | 975 | 849 | 858 |
Deel V. Nevenprestaties
Artikel 1. Staangeld
Indien de bij de vrachtprijs volgens deel I artikel 6 lid 1 letter[lees: letter ]b inbegrepen laad- en lostijden alsmede het oponthoud onderweg voor het vervullen van douane- en grensformaliteiten worden overschreden en dit te wijten is aan de opdrachtgever, dan bedraagt het staangeld
- a)
voor ieder uur of gedeelte daarvan tot en met 10 uren:
ƒ 13,40 of DM 13.50 per vrachtauto, vrachtauto met aanhangwagen of trekker met oplegger met een laadvermogen tot en met 10 ton;
ƒ 16,10 of DM 16,30 per vrachtauto, vrachtauto met aanhangwagen of trekker met oplegger met een laadvermogen groter dan 10 ton tot en met 15 ton;
ƒ 21,60 of DM 21,80 per vrachtauto, vrachtauto met aanhangwaten[lees: aanhangwagen] of trekker met oplegger met een laadvermogen groter dan 15 ton;
- b)
voor meer dan 10 uren extra voor de 24 daaropvolgende uren of gedeeltedaarvan[lees: gedeelte daarvan]:
ƒ 134 of DM 135 per vrachtauto, vrachtauto met aanhangwagen of trekker met oplegger met een laadvermogen tot en met 10 ton:
ƒ 161 of DM 163 per vrachtauto, vrachtauto met aanhangwagen of trekker met oplegger met een laadvermogen groter dan 10 ton tot en met 15 ton;
ƒ 216 of DM 218 per vrachtauto, vrachtauto met aanhangwagen of trekker met oplegger met een laadvermogen groter dan 15 ton.
Voor zover echter aan de hand van het uurtarief volgens letter a een lager staangeld resulteert, dan dient dit berekend te worden.
Artikel 2. Vergoeding voor ledige ritten
Voor ledige ritten, die in het kader van een vervoerovereenkomst, moeten worden uitgevoerd kan een bijzondere vergoeding overeengekomen worden.
Artikel 3. Teruggave van bijzondere uitgaven
Boven de vrachtprijs dienen de met het vervoer samenhangende rechten en heffingen alsmede andere gedane uitgaven tijdens het vervoer, voorzover zij niet in het tarief zijn begrepen of die normaliter niet voor rekening zijn van de vervoerder, hem volgens de bestaande privaatrechtelijke voorschriften te worden terugbetaald, in het bijzonder:
- a)
heffingen voor het gebruik van bruggen, ponten, wegen en tunnels;
- b)
toeslagen die het gevolg zijn van de toepassing van artikel 24 en 26 C.M.R.
Voetnoten
Goederen van verschillende afzenders voor verschillende geadresseerden zijn groupagegoederen, indien ze door één tussenpersoon als afzender in één zending met één vrachtauto ter beschikking gesteld en op één laadplaats geladen en op één losplaats gelost worden.