Einde inhoudsopgave
Verordening (EU) 2021/1060 houdende gemeenschappelijke bepalingen inzake het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling, het Europees Sociaal Fonds Plus, het Cohesiefonds, het Fonds voor een rechtvaardige transitie en het Europees Fonds voor maritieme zaken, visserij en aquacultuur en de financiële regels voor die fondsen en voor het Fonds voor asiel, migratie en integratie, het Fonds voor interne veiligheid en het Instrument voor financiële steun voor grensbeheer en visumbeleid
Bijlage V Model voor programma's die steun krijgen van het EFRO (doelstelling ‘investeren in werkgelegenheid en groei’), het ESF+, het cohesiefonds, het JTF en het EFMZVA — artikel 21, lid 3
Geldend
Geldend vanaf 01-03-2023
- Bronpublicatie:
27-02-2023, PbEU 2023, L 63 (uitgifte: 28-02-2023, regelingnummer: 2023/435)
- Inwerkingtreding
01-03-2023
- Bronpublicatie inwerkingtreding:
27-02-2023, PbEU 2023, L 63 (uitgifte: 28-02-2023, regelingnummer: 2023/435)
- Vakgebied(en)
EU-recht / Algemeen
EU-recht / Financiering
CCI | |
Titel in het Engels | [255] (1) |
Titel in nationale taal (talen) | [255] |
Versie | |
Beginjaar | [4] |
Eindjaar | [4] |
Subsidiabel vanaf | |
Subsidiabel tot en met | |
Nummer Commissiebesluit | |
Datum Commissiebesluit | |
Nummer wijzigingsbesluit lidstaat | |
Datum inwerkingtreding wijzigingsbesluit lidstaat | |
Niet-ingrijpende overdracht (artikel 24, lid 5, van de GB-verordening) | Ja/Nee |
Onder het programma vallende NUTS-regio's (niet van toepassing op het EFMZVA) | |
Betrokken fonds(en) | □ EFRO |
□ Cohesiefonds | |
□ ESF+ | |
□ JTF | |
□ EFMZVA | |
Programma | □ in het kader van de doelstelling ‘investeren in werkgelegenheid en groei’ alleen voor de ultraperifere gebieden |
1. Programmastrategie: belangrijkste ontwikkelingsproblemen en beleidsreacties (2)
Referentie: artikel 22, lid 3, punt a), i)-viii) en x), en artikel 22, lid 3, punt b), van Verordening (EU) 2021/1060 (GB-verordening)
Tekstveld [30 000] |
Voor de doelstelling ‘Investeren in werkgelegenheid en groei’:
Beleidsdoelstelling of specifieke JTF-doelstelling | Specifieke doelstelling of specifieke prioriteit (3) | Motivering (samenvatting) |
---|---|---|
[2 000 per specifieke doelstelling of specifieke ESF+-prioriteit of specifieke JTF-doelstelling] |
Voor het EFMZVA:
Beleidsdoelstelling | Prioriteit | SWOT-analyse (voor elke prioriteit) | Motivering (samenvatting) |
---|---|---|---|
Sterke punten [10 000 per prioriteit] | [20 000 per prioriteit] | ||
Zwakke punten [10 000 per prioriteit] | |||
Kansen [10 000 per prioriteit] | |||
Bedreigingen [10 000 per prioriteit] | |||
Behoeften op basis van de SWOT-analyse, rekening houdend met de elementen van artikel 8, lid 5, van de EFMZVA-verordening [10 000 per prioriteit] |
2. Prioriteiten
Referentie: artikel 22, lid 2 en lid 3, punt c), van de GB-verordening
2.1. Prioriteiten, uitgezonderd technische bijstand
2.1.1. Titel van de prioriteit [300] (herhaald voor elke prioriteit)
□ Deze prioriteit heeft specifiek betrekking op jeugdwerkgelegenheid |
□ Deze prioriteit heeft specifiek betrekking op sociale innovatieve acties |
□ Deze prioriteit heeft specifiek betrekking op het geven van steun aan de meest behoeftige personen in het kader van de specifieke doelstelling van artikel 4, lid 1, punt m), van de ESF+-verordening (4) |
□ Deze prioriteit heeft specifiek betrekking op het geven van steun aan de meest behoeftige personen in het kader van de specifieke doelstelling van artikel 4, lid 1, punt l), van de ESF+-verordening (5) |
□ Deze prioriteit heeft betrekking op de specifieke doelstelling stedelijke mobiliteit, bedoeld in artikel 3, lid 1, punt b), viii), van de EFRO- en Cohesiefondsverordening |
□ Deze prioriteit heeft betrekking op de specifieke doelstelling digitale connectiviteit als bedoeld in artikel 3, lid 1, punt a), v), van de EFRO- en Cohesiefondsverordening |
2.1.1.1. Specifieke doelstelling (6) (herhalen voor elke geselecteerde specifieke doelstelling, voor alle prioriteiten behalve technische bijstand)
2.1.1.1.1. Interventies van de fondsen
Referentie: artikel 22, lid 3, punt d), i), iii), iv), v), vi) en vii), van de GB-verordening
Bijbehorende typen acties — artikel 22, lid 3, punt d), i), van de GB-verordening en artikel 6 van de ESF+-verordening
Tekstveld [8 000] |
Belangrijkste doelgroepen — artikel 22, lid 3, punt d), iii), van de GB-verordening
Tekstveld [1 000] |
Acties ter waarborging van gelijkheid, inclusie en non-discriminatie — artikel 22, lid 3, punt d), iv), van de GB-verordening en artikel 6 van de ESF+-verordening
Tekstveld [2 000] |
Beoogde specifieke gebieden, inclusief het geplande gebruik van territoriale instrumenten — artikel 22, lid 3, punt d), v), van de GB-verordening
Tekstveld [2 000] |
Interregionale, grensoverschrijdende en transnationale acties — artikel 22, lid 3, punt d), vi), van de GB-verordening
Tekstveld [2 000] |
Gepland gebruik van financieringsinstrumenten — artikel 22, lid 3, punt d), vii), van de GB-verordening
Tekstveld [1 000] |
2.1.1.1.2. Indicatoren
Referentie: artikel 22, lid 3, punt d), ii), van de GB-verordening en artikel 8 van de EFRO en CF-verordening
Prioriteit | Specifieke doelstelling | Fonds | Regiocategorie | ID [5] | Indicator [255] | Meeteenheid | Mijlpaal (2024) | Streefdoel (2029) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Referentie: artikel 22, lid 3, punt d), ii), van de GB-verordening
Prioriteit | Specifieke doelstelling | Fonds | Regiocategorie | ID [5] | Indicator [255] | Meeteenheid | Uitgangs- of referentiewaarde | Referentiejaar | Doelstelling (2029) | Bron van gegevens [200] | Opmerkingen [200] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.1.1.1.3. Indicatieve uitsplitsing van de programmamiddelen (EU) per type interventie (niet van toepassing op het EFMZVA)
Referentie: artikel 22, lid 3, punt d), viii), van de GB-verordening
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Specifieke doelstelling | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Specifieke doelstelling | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Specifieke doelstelling | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Specifieke doelstelling | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Specifieke doelstelling | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|---|
2.1.1.1.4. Indicatieve uitsplitsing van de programmamiddelen (EU) per interventietype, voor het EFMZVA
Referentie: artikel 22, lid 3, punt c), van de GB-verordening
Nr. van de prioriteit | Specifieke doelstelling | Interventietype | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
2.1.1.2. Specifieke doelstelling aanpak van materiële deprivatie (8)
2.1.1.2.1. Interventies door de fondsen
Referentie: artikel 22, lid 3, van de GB-verordening en artikel 20 en artikel 23, leden 1 en 2, van de ESF+-verordening
Vormen van ondersteuning
Tekstveld [2 000] |
Hoofddoelgroepen
Tekstveld [2 000] |
Beschrijving van de nationale of regionale steunregelingen
Tekstveld [2 000] |
Criteria voor de selectie van concrete acties (9)
Tekstveld [4 000] |
2.1.1.2.2. Indicatoren
Prioriteit | Specifieke doelstelling | Fonds | Regiocategorie | BD [5] | Indicator [255] | Meeteenheid |
---|---|---|---|---|---|---|
Prioriteit | Specifieke doelstelling | Fonds | Regiocategorie | BD [5] | Indicator [255] | Meeteenheid | Referentiewaarde | Referentiejaar | Gegevensbron [200] | Opmerkingen [200] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.2. Prioriteiten technische bijstand
2.2.1. Prioriteit voor technische bijstand overeenkomstig artikel 36, lid 4, van de GB-verordening (herhalen voor elke prioriteit voor technische bijstand)
Referentie: artikel 22, lid 3, punt e), van de GB-verordening
2.2.1.1. Interventie uit de fondsen
Bijbehorende typen acties — artikel 22, lid 3, punt e), i), van de GB-verordening
Tekstveld [8 000] |
Belangrijkste doelgroepen — artikel 22, lid 3, punt e), iii), van de GB-verordening
Tekstveld [1 000] |
2.2.1.2. Indicatoren
Outputindicatoren met bijbehorende mijlpalen en streefdoelen
Referentie: artikel 22, lid 3, punt e), ii), van de GB-verordening
Prioriteit | Fonds | Regiocategorie | ID [5] | Indicator [255] | Meeteenheid | Mijlpaal (2024) | Streefdoel (2029) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.2.1.3. Indicatieve uitsplitsing van de programmamiddelen (EU) per interventietype
Referentie: artikel 22, lid 3, punt e), iv), van de GB-verordening
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Specifieke doelstelling | Interventietype | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
2.2.2. Prioriteit voor technische bijstand overeenkomstig artikel 37 van de GB-verordening (herhalen voor elke prioriteit voor technische bijstand)
Referentie: artikel 22, lid 3, punt f), van de GB-verordening;
2.2.2.1. Beschrijving van technische bijstand in het kader van financiering die niet gekoppeld is aan kosten — artikel 37 van de GB-verordening
Tekstveld [3 000] |
2.2.2.2. Indicatieve uitsplitsing van de programmamiddelen (EU) per interventietype
Referentie: artikel 22, lid 3, punt f), van de GB-verordening;
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Fonds | Regiocategorie | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
Nr. van de prioriteit | Specifieke doelstelling | Interventietype | Code | Bedrag (in EUR) |
---|---|---|---|---|
3. Financieringsplan
Referentie: artikel 22, lid 3, punt g), i), ii) en iii), artikel 112, leden 1, 2, en 3, en artikelen 14, 26 en 26 bis van de GB-verordening
3.1. Overdrachten en bijdragen (12)
Referentie: artikelen 14, 26, 26 bis en 27 van de GB-verordening
Programmawijziging in verband met | □ bijdrage aan InvestEU |
□ overdracht naar instrumenten in direct of indirect beheer | |
□ overdracht tussen het EFRO, ESF+ en het Cohesiefonds of naar een ander fonds of andere fondsen | |
□ fondsen die bijdragen aan de in artikel 21 quater, lid 3, van Verordening (EU) 2021/241 bepaalde doelstellingen (13) |
Bijdrage van | Bijdrage aan | Uitsplitsing per jaar | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonds | Regiocategorie | InvestEU-venster(s) | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
EFRO | Meer ontwikkeld | |||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | |||||||||
EFMZVA | n.v.t. |
Regiocategorie | Venster 1 Duurzame infrastructuur | Venster 2 Innovatie en digitalisering | Venster 3 Kmo's | Venster 4 Sociale investeringen en vaardigheden | Totaal | |
---|---|---|---|---|---|---|
a) | b) | c) | d) | f = a)+b)+c)+d) | ||
EFRO | Meer ontwikkeld | |||||
Minder ontwikkeld | ||||||
Overgang | ||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||
Minder ontwikkeld | ||||||
Overgang | ||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | |||||
EFMZVA | n.v.t. | |||||
Totaal |
Tekstveld [3 500 ] (motivering), rekening houdend met de wijze waarop dit bedrag bijdraagt tot de verwezenlijking van de in het programma geselecteerde beleidsdoelstellingen overeenkomstig artikel 10, lid 1, van de InvestEU-verordening |
Overgedragen van: | Overgedragen aan: | Uitsplitsing per jaar | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonds | Regiocategorie | Instrument | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal | ||
EFRO | Meer ontwikkeld | |||||||||||
Overgang | ||||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||||||||
Overgang | ||||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | |||||||||||
EFMZVA | n.v.t. |
Fonds | Regiocategorie | Instrument 1 | Instrument 2 | Instrument 3 | Instrument 4 | Instrument 5 (17) | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|
a) | b) | c) | d) | e) | f = a)+b)+c)+d)+e) | ||
EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||
Overgang | |||||||
Minder ontwikkeld | |||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | ||||||
Overgang | |||||||
Minder ontwikkeld | |||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | ||||||
EFMZVA | n.v.t. | ||||||
Totaal |
Tekstveld [3 500 ] (motivering) |
Overgedragen van | Overgedragen naar | Uitsplitsing per jaar | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonds | Regiocategorie | Fonds | Regiocategorie (in voorkomend geval) | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
EFRO | Meer ontwikkeld | EFRO, ESF+ of Cohesiefonds, EFMZVA, AMIF, ISF, BMVI | |||||||||
Overgang | |||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | ||||||||||
Overgang | |||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | ||||||||||
EFMZVA | n.v.t. |
EFRO | ESF+ | Cohesiefonds | EFMZVA | AMIF | ISF | BMVI | Totaal | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meer ontwikkeld | Overgang | Minder ontwikkeld | Meer ontwikkeld | Overgang | Minder ontwikkeld | ||||||||
EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||||||||
Overgang | |||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | ||||||||||||
Overgang | |||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | ||||||||||||
EFMZVA | n.v.t. | ||||||||||||
Totaal |
Tekstveld [3 500 ] (motivering) |
Fonds | Regiocategorie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
EFRO | Meer ontwikkeld | |||||||
Overgang | ||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||
Totaal | ||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||||
Overgang | ||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||
Totaal | ||||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | |||||||
Totaal |
3.2. JTF: toewijzing in het programma en overdrachten (20)
3.2.1. JTF-toewijzing aan het programma voorafgaand aan overdrachten per prioriteit (indien relevant) (21)
Referentie: artikel 27 van de GB-verordening
JTF-prioriteit 1 | |
JTF-prioriteit 2 | |
Totaal |
3.2.2. Overdrachten naar het JTF als aanvullende steun (22) (indien van toepassing)
Overdracht aan het JTF | □ betreft interne overdrachten binnen het programma met JTF-toewijzing | |
□ betreft overdrachten uit andere programma's naar het programma met JTF-toewijzing |
Overgedragen van: | Overgedragen aan: | Uitsplitsing per jaar | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonds | Regiocategorie | JTF-prioriteit (23) | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
EFRO | Meer ontwikkeld | JTF-prioriteit 1 | ||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | JTF-prioriteit 2 | ||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld |
JTF-toewijzing in het programma (24), uitgesplitst naar regiocategorie, waarin het gebied zich bevindt (25) (naar JTF-prioriteit) | |||
---|---|---|---|
JTF-prioriteit (voor elke JTF-prioriteit) | Bedrag | ||
Overdracht binnen het programma (26) (aanvullende steun) per regiocategorie | |||
EFRO | Meer ontwikkeld | ||
Overgang | |||
Minder ontwikkeld | |||
ESF+ | Meer ontwikkeld | ||
Overgang | |||
Minder ontwikkeld | |||
Totaal | Meer ontwikkeld | ||
Overgang | |||
Minder ontwikkeld |
Overgedragen van: | Overgedragen aan: | Uitsplitsing per jaar | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonds | Regiocategorie | JTF-prioriteit (27) | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
EFRO | Meer ontwikkeld | JTF-prioriteit 1 | ||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | JTF-prioriteit 2 | ||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld |
Aanvullende steun voor het JTF binnen dit programma (28) naar het grondgebied (29) in een bepaalde regiocategorie (per prioriteit): | |||
---|---|---|---|
JTF-prioriteit | Bedrag | ||
Overdracht(en) van een of meer andere programma's (30) per regiocategorie | |||
EFRO | Meer ontwikkeld | ||
Overgang | |||
Minder ontwikkeld | |||
ESF+ | Meer ontwikkeld | ||
Overgang | |||
Minder ontwikkeld | |||
Totaal |
Tekstveld [3 000] Motivering voor de aanvullende overdracht uit het EFRO en het ESF+ op basis van de geplande interventietypes — artikel 22, lid 3, punt d), ix), van de GB-verordening |
3.3. Overdrachten tussen regiocategorieën als gevolg van de tussentijdse evaluatie
Overgedragen van: | Overgedragen aan: | Uitsplitsing per jaar | |||
---|---|---|---|---|---|
Regiocategorie (31) | Regiocategorie (32) | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
Meer ontwikkeld | Meer ontwikkeld/Overgang/Minder ontwikkeld | ||||
Overgang | |||||
Minder ontwikkeld |
Overgedragen van: | Overgedragen aan: | Uitsplitsing per jaar | |||
---|---|---|---|---|---|
Regiocategorie (33) | Regiocategorie (34) | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
Meer ontwikkeld | Meer ontwikkeld/Overgang/Minder ontwikkeld | ||||
Overgang | |||||
Minder ontwikkeld |
3.4. Terugboekingen (35)
Overgedragen van: | Overgedragen aan: | Uitsplitsing per jaar | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
InvestEU of ander instrument van de Unie | Fonds | Regiocategorie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Totaal |
InvestEU Venster 1 Venster 2 Venster 3 Venster 4 Instrument 1 van de Unie Instrument 2 van de Unie […] | EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||
ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||||||
Overgang | ||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||
Cohesiefonds | n.v.t, | |||||||||
EFMZVA | n.v.t. |
Van — tot | EFRO | ESF+ | Cohesiefonds | EFMZVA | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meer ontwikkeld | Overgang | Minder ontwikkeld | Meer ontwikkeld | Overgang | Minder ontwikkeld | |||
InvestEU | ||||||||
Venster 1 | ||||||||
Venster 2 | ||||||||
Venster 3 | ||||||||
Venster 4 | ||||||||
Instrument 1 | ||||||||
Instrument 2 | ||||||||
Instrument 3 | ||||||||
Instrument 4 (37) |
3.5. Financiële toewijzingen per jaar
Referentie: artikel 22, lid 3, punt g), i), van de GB-verordening en de artikelen 3, 4 en 7 van de JTF-verordening.
Fonds | Regiocategorie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2026 alleen voor EFMZVA | 2027 | 2027 alleen voor EFMZVA | Totaal | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Financiële toewijzing zonder flexibiliteitsbedrag | Flexibiliteitsbedrag | Financiële toewijzing zonder flexibiliteitsbedrag | Flexibiliteitsbedrag | |||||||||||
EFRO (38) | Meer ontwikkeld | |||||||||||||
Overgang | ||||||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | ||||||||||||||
Totaal | ||||||||||||||
ESF+ (39) | Meer ontwikkeld | |||||||||||||
Overgang | ||||||||||||||
Minder ontwikkeld | ||||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | ||||||||||||||
Totaal | ||||||||||||||
JTF (40) | Middelen artikel 3 JTF-verordening | |||||||||||||
Middelen artikel 4 JTF-verordening | ||||||||||||||
Middelen Artikel 7 JTF-verordening (verband houdend met middelen artikel 3 JTF-verordening) | ||||||||||||||
Middelen artikel 7 JTF- verordening (verband houdend met middelen artikel 4 JTF- verordening) | ||||||||||||||
Totaal | ||||||||||||||
Cohesiefonds | n.v.t. | |||||||||||||
EFMZVA | n.v.t. | |||||||||||||
Totaal |
3.6. Totale financiële toewijzingen per fonds en nationale medefinanciering
Referentie: artikel 22, lid 3, punt g), ii), en lid 6, en artikel 36 van de GB-verordening
Voor programma's in het kader van de doelstelling ‘Investeren in groei en werkgelegenheid’ waarvoor in de partnerschapsovereenkomst is gekozen voor technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 4, van de GB-verordening.
Specifieke beleids-/JTF-doelstelling nummer of technische bijstand | Prioriteit | Berekeningsgrondslag voor de steun van de Unie (totale subsidiabele kosten of overheidsbijdrage) | Fonds | Regiocategorie (41) | Uniebijdrage a) = g)+h) | Uitsplitsing van de Uniebijdrage | Nationale bijdrage | Indicatieve uitsplitsing van de nationale bijdrage | Totaal | Medefinancieringspercentage | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uniebijdrage, minus het flexibiliteitsbedrag g) | Flexibiliteitsbedrag h) | publiek | particulier | ||||||||||
b)=c)+d) | c) | d) | e)=a)+b) | f)=a)/e) | |||||||||
Prioriteit 1 | P/T | EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||||||
Overgang | |||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||
Prioriteit 2 | ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||||||||
Overgang | |||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||
Prioriteit 3 | JTF (42) | Middelen uit hoofde van artikel 3 van de JTF-verordening | |||||||||||
Middelen uit hoofde van artikel 4 van de JTF-verordening | |||||||||||||
Totaal | |||||||||||||
Prioriteit 4 | Cohesiefonds | ||||||||||||
Technische bijstand | Prioriteit 5 technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 4, van de GB-verordening | EFRO of ESF+ of JTF of Cohesiefonds | |||||||||||
Technische bijstand | Prioriteit 6 technische bijstand uit hoofde van artikel 37 van de GB-verordening | EFRO of ESF+ of JTF of Cohesiefonds | |||||||||||
Totaal EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||||||||
Overgang | |||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||
Totaal ESF+ | Meer ontwikkeld | ||||||||||||
Overgang | |||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||
JTF (43) | Middelen uit hoofde van artikel 3 van de JTF-verordening | ||||||||||||
Middelen uit hoofde van artikel 4 van de JTF-verordening | |||||||||||||
Totaal Cohesiefonds | |||||||||||||
Algemeen totaal |
Voor de doelstelling ‘Investeren in groei en werkgelegenheid’: programma's die gebruikmaken van technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5, van de GB-verordening overeenkomstig de keuze die is gemaakt in de partnerschapsovereenkomst.
Specifieke beleids-/JTF-doelstelling nummer of technische bijstand | Prioriteit | Berekeningsgrondslag voor de steun van de Unie (totale subsidiabele kosten of overheidsbijdrage) | Fonds | Regiocategorie (44) | Uniebijdrage a)=b)+c)+i)+j) | Uitsplitsing van de Uniebijdrage | Nationale bijdrage | Indicatieve uitsplitsing van de nationale bijdrage | Totaal | Medefinancieringspercentage | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
publiek | particulier | ||||||||||||||
d)=e)+f) | e) | f) | g)=a)+d) | h)=a)/g) | |||||||||||
Uniebijdrage | Flexibiliteitsbedrag | ||||||||||||||
zonder technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5 | voor technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5 | zonder technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5 | voor technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5 | ||||||||||||
b) | c) | i) | j) | ||||||||||||
Prioriteit 1 | P/T | EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||||||||
Overgang | |||||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||||
Prioriteit 2 | ESF+ | Meer ontwikkeld | |||||||||||||
Overgang | |||||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||||
Prioriteit 3 | JTF (45) | Middelen uit hoofde van artikel 3 van de JTF-verordening | |||||||||||||
Middelen uit hoofde van artikel 4 van de JTF-verordening | |||||||||||||||
Totaal | |||||||||||||||
Prioriteit 4 | Cohesiefonds | ||||||||||||||
Technische bijstand | Prioriteit 5 technische bijstand uit hoofde van artikel 37 van de GB-verordening | EFRO of ESF+ of JTF of Cohesiefonds | |||||||||||||
Totaal EFRO | Meer ontwikkeld | ||||||||||||||
Overgang | |||||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||||
Totaal ESF+ | Meer ontwikkeld | ||||||||||||||
Overgang | |||||||||||||||
Minder ontwikkeld | |||||||||||||||
Ultraperifeer en noordelijk dunbevolkt | |||||||||||||||
JTF (46) | Middelen uit hoofde van artikel 3 van de JTF-verordening | ||||||||||||||
Middelen uit hoofde van artikel 4 van de JTF-verordening | |||||||||||||||
Totaal Cohesiefonds | |||||||||||||||
Algemeen totaal |
Voor het EFMZVA:
Referentie: artikel 22, lid 3, punt g), iii), van de GB-verordening
EFMZVA-programma's die gebruikmaken van technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 4, van de GB-verordening overeenkomstig de keuze die is gemaakt in de partnerschapsovereenkomst.
Prioriteit | Specifieke doelstelling (nomenclatuur opgenomen in de EFMZVA-verordening) | Grondslag voor de berekening van de steun van de Unie | Uniebijdrage | Nationale overheidsbijdrage | Totaal | Medefinancieringspercentage |
---|---|---|---|---|---|---|
Prioriteit 1 | 1.1.1 | Publiek | ||||
1.1.2 | Publiek | |||||
1.2 | Publiek | |||||
1.3 | Publiek | |||||
1.4 | Publiek | |||||
1.5 | Publiek | |||||
1.6 | Publiek | |||||
Prioriteit 2 | 2.1 | Publiek | ||||
2.2 | Publiek | |||||
Prioriteit 3 | 3.1 | Publiek | ||||
Prioriteit 4 | 4.1 | Publiek | ||||
Technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 4, van de GB-verordening | 5.1 | Publiek | ||||
Technische bijstand uit hoofde van artikel 37 van de GB-verordening | 5.2 | Publiek |
EFMZVA-programma's die gebruikmaken van technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5, van de GB-verordening overeenkomstig de keuze die is gemaakt in de partnerschapsovereenkomst.
Prioriteit | Specifieke doelstelling (nomenclatuur opgenomen in de EFMZVA-verordening) | Grondslag voor de berekening van de steun van de Unie | Uniebijdrage | Nationale overheidsbijdrage | Totaal | Medefinancieringspercentage | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uniebijdrage zonder technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5, van de GB-verordening | Uniebijdrage voor technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5, van de GB-verordening | ||||||
Prioriteit 1 | 1.1.1 | Publiek | |||||
1.1.2 | Publiek | ||||||
1.2 | Publiek | ||||||
1.3 | Publiek | ||||||
1.4 | Publiek | ||||||
1.5 | Publiek | ||||||
1.6 | Publiek | ||||||
Prioriteit 2 | 2.1 | Publiek | |||||
2.2 | Publiek | ||||||
Prioriteit 3 | 3.1 | Publiek | |||||
Prioriteit 4 | 4.1 | Publiek | |||||
Technische bijstand (artikel 37 van de GB-verordening) | 5.1 | Publiek |
4. Randvoorwaarden
Referentie: artikel 22, lid 3, punt i), van de GB-verordening
Randvoorwaarden | Fonds | Specifieke doelstelling (n.v.t. op het EFMZVA) | Naleving van de randvoorwaarde | Criterium | Naleving van criteria | Verwijzing naar relevante documenten | Motivering |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ja/Nee | Criterium 1 | J/N | [500] | [1 000] | |||
Criterium 2 | J/N |
5. Programma-autoriteiten
Referentie: artikel 22, lid 3, punt k), artikel 71 en artikel 84 van de GB-verordening
Programma-autoriteiten | Naam van de instelling [500] | Naam van de contactpersoon [200] | E-mailadres [200] |
---|---|---|---|
Beheerautoriteit | |||
Auditautoriteit | |||
Instantie die betalingen van de Commissie ontvangt | |||
Indien van toepassing, de instantie of instanties waaraan de Commissie betalingen doet in het kader van de technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5, van de GB-verordening | |||
Boekhoudfunctie indien deze functie is toevertrouwd aan een andere instantie dan de beheerautoriteit |
Verdeling van de terugbetaalde bedragen voor technische bijstand uit hoofde van artikel 36, lid 5, van de GB-verordening indien meerdere instanties zijn aangewezen om betalingen van de Commissie te ontvangen.
Referentie: artikel 22, lid 3 van de GB-verordening
Instantie 1 | in opdracht van |
Instantie 2 (47) | in opdracht van |
6. Partnerschap
Referentie: artikel 22, lid 3, punt h), van de GB-verordening
Tekstveld [10 000] |
7. Communicatie en zichtbaarheid
Referentie: artikel 22, lid 3, punt j), van de GB-verordening
Tekstveld [4 500 ] |
8. Gebruik van eenheidskosten, vaste bedragen, vaste percentages en financiering die niet gekoppeld is aan kosten
Referentie: artikelen 94 en 95 van de GB-verordening
Beoogd gebruik van de artikelen 94 en 95 | JA | NEE |
---|---|---|
Na goedkeuring zal het programma voorzien in terugbetaling van de Uniebijdrage die is gedaan op basis van eenheidskosten, vaste bedragen en vaste percentages voor de prioriteit, overeenkomstig artikel 94 van de GB-verordening (zo ja, vul aanhangsel 1 in) | □ | □ |
Na goedkeuring zal het programma voorzien in terugbetaling van de Uniebijdrage die is gedaan door middel van financiering die niet gekoppeld is aan kosten, overeenkomstig artikel 95 van de GB-verordening (zo ja, vul aanhangsel 2 in) | □ | □ |
Aanhangsel 1. Uniebijdrage op basis van eenheidskosten, vaste bedragen en vaste percentages
Model voor de indiening van gegevens voor beoordeling door de Commissie (artikel 94 van de GB-verordening)
Datum van indiening van het voorstel | |
Dit aanhangsel is niet vereist wanneer gebruik wordt gemaakt van vereenvoudigde kostenopties op Unieniveau die zijn vastgesteld bij de in artikel 94, lid 4, van de GB-verordening bedoelde gedelegeerde handeling.
A. Samenvatting van de belangrijkste elementen
Prioriteit | Fonds | Specifieke doelstelling | Regiocategorie | Het geraamde aandeel van de totale financiële toewijzing binnen de prioriteit waarop de vereenvoudigde kostenopties worden toegepast in % | Type(s) concrete actie waarvoor steun is aangevraagd | Indicator die aanleiding geeft tot vergoeding | Meeteenheid voor de indicator die aanleiding geeft tot vergoeding | Type vereenvoudigde kostenoptie (standaardschaal van eenheidskosten, vaste bedragen of vaste percentages) | Bedrag (in EUR) of percentage (in geval van vaste percentages) van de vereenvoudigde kostenoptie | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Code (48) | Beschrijving | Code (49) | Beschrijving | ||||||||
B. Toelichting per type concrete actie (in te vullen voor elk type concrete actie)
Heeft de beheerautoriteit steun ontvangen van een extern bedrijf bij het opstellen van de onderstaande vereenvoudigde kosten?
Zo ja, vermeld welk extern bedrijf: Ja/Nee — Naam extern bedrijf
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
C. Berekening van de standaardschaal van eenheidskosten, vaste bedragen of vaste percentages
1
Gegevensbron die wordt gebruikt voor de berekening van de standaardschaal van eenheidskosten, vaste bedragen of vaste percentages (wie heeft de gegevens geproduceerd, verzameld en geregistreerd; waar zijn de gegevens opgeslagen; vervaldata; validering enz.).
2
Geef aan waarom de voorgestelde methode en berekening op basis van artikel 94, lid 2, relevant zijn voor het type concrete actie.
3
Geef aan hoe de berekeningen zijn uitgevoerd, met name door eventuele veronderstellingen ten aanzien van kwaliteit of hoeveelheden te beschrijven. Indien relevant moeten statistische bewijzen en referentiewaarden worden gebruikt en op verzoek worden verstrekt in een formaat dat kan worden gebruikt door de Commissie.
4
Leg uit hoe u ervoor heeft gezorgd dat alleen subsidiabele uitgaven zijn opgenomen in de berekening van de standaardschaal van eenheidskosten, vaste bedragen of vaste percentages.
5
Beoordeling door de auditautoriteit(en) van de berekeningsmethode, de bedragen en de regelingen om de verificatie, kwaliteit, verzameling en opslag van gegevens te waarborgen.
Aanhangsel 2. Uniebijdrage door middel van financiering die niet gekoppeld is aan kosten
Model voor de indiening van gegevens voor beoordeling door de Commissie (artikel 95 van de GB-verordening)
Datum van indiening van het voorstel | |
Dit aanhangsel is niet vereist wanneer gebruik wordt gemaakt van bedragen voor financiering op Unieniveau die niet gekoppeld is aan kosten die zijn vastgesteld bij de in artikel 95, lid 4, van de GB-verordening bedoelde gedelegeerde handeling.
A. Samenvatting van de belangrijkste elementen
Prioriteit | Fonds | Specifieke doelstelling | Regiocategorie | Het bedrag dat wordt gedekt door financiering die niet gekoppeld is aan kosten | Type(s) concrete actie waarvoor steun is aangevraagd | Voorwaarden waaraan moet worden voldaan/te behalen resultaten die aanleiding geven tot vergoeding door de Commissie | Indicator | Meeteenheid voor de voorwaarden waaraan moet worden voldaan/te behalen resultaten die aanleiding geven tot vergoeding door de Commissie | Beoogde methode voor vergoeding van de begunstigde(n) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Code (54) | Beschrijving | Code (55) | Beschrijving | ||||||||
B. Toelichting per type concrete actie (in te vullen voor elk type concrete actie)
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| Tussentijdse te behalen prestaties | Geplande datum | Bedragen (in EUR) |
| |||
| |||
| |||
| |||
|
Aanhangsel 3. Lijst met geplande concrete acties van strategisch belang, met een tijdschema (artikel 22, lid 3, van de GB-verordening)
Tekstveld [2 000] |
Aanhangsel 4. EFMZVA-actieplan voor elk ultraperifeer gebied
NB: te dupliceren voor elk ultraperifeer gebied
Model voor de indiening van gegevens voor beoordeling door de Commissie
Naam van het ultraperifere gebied |
A. Beschrijving van de strategie voor de duurzame exploitatie van de visbestanden en de ontwikkeling van de duurzame blauwe economie
Tekstveld [30 000] |
B. Beschrijving van de belangrijkste beoogde acties en de bijbehorende financiële middelen
Beschrijving van de voornaamste acties | Bedrag toegewezen uit het EFMZVA (in EUR) |
---|---|
Structurele steun voor de visserij- en aquacultuursector in het kader van het EFMZVA Tekstveld [10 000] | |
Compensatie voor de extra kosten in het kader van artikel 24 van de EFMZVA-verordening Tekstveld [10 000] | |
Andere investeringen in de duurzame blauwe economie die nodig zijn voor de duurzame ontwikkeling van de kustgebieden Tekstveld [10 000] | |
TOTAAL |
C. Beschrijving van de synergie-effecten met andere bronnen van financiering door de Unie
Tekstveld [10 000] |
D. Aanvullende financiering voor de uitvoering van de compensatie voor de extra kosten (staatssteun)
Informatie te verschaffen voor iedere beoogde regeling/ad-hocsteun
Regio | Naam van de regio('s) (NUTS) (56) | … … … |
Steunverstrekkende autoriteit | Naam | … |
Postadres Webadres | … … | |
Titel van de steunmaatregel | … | |
Nationale rechtsgrondslag (verwijzing naar de relevante nationale officiële bekendmaking) | … … … | |
Weblink naar de volledige tekst van de steunmaatregel | … | |
Soort maatregel | □ Regeling | |
□ Ad-hocsteun | Naam van de begunstigde en de groep (57) waarvan deze deel uitmaakt … … | |
Aanpassing van een bestaande steunregeling of ad-hocsteun | Referentie steunmaatregel Commissie | |
□ Verlenging | … … | |
□ Wijziging | … … | |
Duur (58) | □ Regeling | dd/mm/jjjj tot en met dd/mm/jjjj |
Datum van toekenning (59) | □ Ad-hocsteun | dd/mm/jjjj |
Betrokken economische sector(en) | □ Alle economische sectoren komen voor steun in aanmerking | |
□ Beperkt tot bepaalde sectoren: specificeer op NACE-groepsniveau (60) | … … … … | |
Soort begunstigde | □ Kmo | |
□ Grote ondernemingen | ||
Begroting | Totaal geplande jaarbudget in het kader van de regeling (61) | Nationale valuta … (hele bedragen) … |
Totaalbedrag van de aan de onderneming verstrekte ad-hocsteun (62) | Nationale valuta … (hele bedragen) … | |
□ Voor garanties (63) | Nationale valuta … (hele bedragen) … | |
Steuninstrument | □ Subsidie/rentesubsidie | |
□ Lening/terugbetaalbaar voorschot | ||
□ Garantie (in voorkomend geval met een verwijzing naar het besluit van de Commissie (64) | ||
□ Belastingvoordeel of belastingvrijstelling | ||
□ Verstrekking risicofinanciering | ||
□ Anders (specificeren) … | ||
Motivatie | Geef aan waarom een staatssteunregeling is ingesteld of ad-hocsteun is verstrekt, in plaats van bijstand in het kader van het EFMZVA:
|
Voetnoten
De cijfers tussen vierkante haken geven het aantal tekens aan, spaties niet meegerekend.
Voor programma's die beperkt zijn tot het ondersteunen van de specifieke doelstelling bedoeld in artikel 4, lid 1, punt m), van de ESF+-verordening, hoeft de beschrijving van de programmastrategie niet te gaan over de uitdagingen bedoeld in artikel 22, lid 3, punt a), i), ii) en vi), van de GB-verordening.
Specifieke prioriteiten volgens de ESF+-verordening.
Zo ja, ga naar punt 2.1.1.2
Indien de middelen in het kader van de doelstelling als vermeld in artikel 4, lid 1, punt l), van de ESF+-verordening in aanmerking worden genomen voor de toepassing van artikel 7, lid 4, van de ESF+-verordening.
Met uitzondering van de specifieke doelstelling bedoeld in artikel 4, lid 1, punt m), van de ESF+-verordening.
In principe draagt 40 % van het ESF+ bij aan gendertracking. Dit percentage bedraagt 100 % wanneer de lidstaat ervoor kiest gebruik te maken van zowel artikel 6 van de ESF+-verordening als programmaspecifieke acties op het gebied van gendergelijkheid.
Artikel 22, lid 3, punt d), van de GB-verordening is niet van toepassing op de in artikel 4, lid 1, punt m), van de ESF+-verordening bedoelde specifieke doelstelling.
Uitsluitend voor programma's die beperkt blijven tot de specifieke doelstelling bepaald in artikel 4, lid 1, punt m), van de ESF+-verordening.
In principe draagt 40 % van het ESF+ bij aan gendertracking. Dit percentage bedraagt 100 % wanneer de lidstaat ervoor kiest gebruik te maken van zowel artikel 6 van de ESF+-verordening als programmaspecifieke acties op het gebied van gendergelijkheid.
In principe draagt 40 % van het ESF+ bij aan gendertracking. Dit percentage bedraagt 100 % wanneer de lidstaat ervoor kiest gebruik te maken van zowel artikel 6 van de ESF+-verordening als programmaspecifieke acties op het gebied van gendergelijkheid.
Alleen van toepassing op programmawijzigingen in overeenstemming met de artikelen 14, 26 en 26 bis, met uitzondering van aanvullende overdrachten naar het JTF in overeenstemming met artikel 27 van de GB-verordening. Overdrachten laten de jaarlijkse verdeling van de financiële kredieten op MFK-niveau voor een lidstaat onverlet.
Geef aan of de programmawijziging overeenkomstig artikel 26 bis van deze verordening bijdraagt aan de doelstellingen van artikel 21 quater, lid 3, van Verordening (EU) 2021/241. Zo ja, vermeld het extra bedrag per fonds, per jaar en per regiocategorie op programmaniveau in tabel 21.
Voor elk nieuw verzoek om een bijdrage worden in een programmawijziging de totale bedragen vermeld voor elk jaar per fonds en per regiocategorie.
Cumulatieve bedragen voor alle bijdragen die tijdens de programmeringsperiode via programmawijzigingen zijn gedaan. Bij elk nieuw verzoek om een bijdrage worden in een programmawijziging de totale bedragen vermeld voor elk jaar per fonds en per regiocategorie.
Cumulatieve bedragen voor alle overdrachten die tijdens de programmeringsperiode via programmawijzigingen zijn gedaan. Bij elk nieuw verzoek om een overdracht worden in een programmawijziging de totale bedragen vermeld die voor elk jaar per fonds en per regiocategorie zijn overgedragen.
Overdrachten kunnen worden gedaan naar een ander instrument in direct of indirect beheer, indien in de basishandeling in die mogelijkheid is voorzien. Nummer en namen van de relevante instrumenten van de Unie zullen dienovereenkomstig worden gespecificeerd.
Overdracht naar andere programma's. Overdrachten tussen het EFRO en ESF+ kunnen alleen binnen dezelfde regiocategorie plaatsvinden.
Cumulatieve bedragen voor alle overdrachten die tijdens de programmeringsperiode via programmawijzigingen zijn gedaan. Bij elk nieuw verzoek om een overdracht worden in een programmawijziging de totale bedragen vermeld die voor elk jaar per fonds en per regiocategorie zijn overgedragen.
Overdrachten hebben geen invloed op de jaarlijkse verdeling van de financiële middelen op MFK-niveau voor een lidstaat.
Van toepassing op de eerste vaststelling van programma's met JTF-toewijzing.
Deel in te vullen door ontvangend programma. Indien een door het JTF ondersteund programma aanvullende steun ontvangt (zie artikel 27 van de GB-verordening) binnen het programma en uit andere programma's, moeten alle tabellen in dit deel worden ingevuld. Bij de eerste vaststelling met JTF-toewijzing moet dit deel de in de partnerschapsovereenkomst voorgestelde voorlopige overdrachten bevestigen of corrigeren.
JTF-middelen moeten worden aangevuld met middelen uit het EFRO of het ESF+ van de regiocategorie waarin het betrokken gebied zich bevindt.
Programma met de JTF-toewijzing.
JTF-middelen moeten worden aangevuld met middelen uit het EFRO of het ESF+ van de regiocategorie waarin het betrokken gebied zich bevindt.
Programma met de JTF-toewijzing.
JTF-middelen moeten worden aangevuld met middelen uit het EFRO of het ESF+ van de regiocategorie waarin het betrokken gebied zich bevindt.
Programma met JTF-toewijzing, dat aanvullende steun ontvangt uit het EFRO en het ESF+.
JTF-middelen moeten worden aangevuld met middelen uit het EFRO of het ESF+ van de regiocategorie waarin het betrokken gebied zich bevindt.
Programma dat voorziet in de aanvullende steun uit het EFRO en het ESF+ (bron).
Alleen van toepassing op het EFRO en het ESF+.
Alleen van toepassing op het EFRO en het ESF+.
Alleen van toepassing op het EFRO en het ESF+.
Alleen van toepassing op het EFRO en het ESF+.
Alleen van toepassing op programmawijzigingen voor middelen die zijn teruggeboekt van andere instrumenten van de Unie, met inbegrip van elementen van het AMIF, het ISF en het BMVI, in direct of indirect beheer, of van InvestEU.
Cumulatieve bedragen voor alle overdrachten die tijdens de programmeringsperiode via programmawijzigingen zijn gedaan. Bij elk nieuw verzoek om een overdracht worden in een programmawijziging de totale bedragen vermeld die voor elk jaar per fonds en per regiocategorie zijn overgedragen.
Overdrachten kunnen worden gedaan naar een ander instrument in direct of indirect beheer, indien in de basishandeling in die mogelijkheid is voorzien. Nummer en namen van de relevante instrumenten van de Unie zullen dienovereenkomstig worden gespecificeerd.
Bedragen na de aanvullende overdracht naar het JTF.
Bedragen na de aanvullende overdracht naar het JTF.
Bedragen na de aanvullende overdracht naar het JTF.
Voor het EFRO: minder ontwikkeld, overgang en meer ontwikkeld en, in voorkomend geval, speciale toewijzing voor ultraperifere en noordelijke dunbevolkte gebieden. Voor het ESF+: minder ontwikkeld, overgang en meer ontwikkeld en, in voorkomend geval, aanvullende toewijzing voor ultraperifere gebieden. Voor het Cohesiefonds: n.v.t. Voor technische bijstand hangt de toepassing van regiocategorieën af van de selectie van een fonds.
Vermeld de totale JTF-middelen, met inbegrip van de aanvullende steun die is overgedragen uit het EFRO en het ESF+. De tabel bevat geen bedragen uit hoofde van artikel 7 van de JTF-verordening. In het geval van uit het JTF gefinancierde technische bijstand moeten de JTF-middelen worden opgesplitst in middelen die verband houden met de artikelen 3 en 4 van de JTF-verordening. Voor artikel 4 van de JTF-verordening is er geen flexibiliteitsbedrag.
Vermeld de totale JTF-middelen, met inbegrip van de aanvullende steun die is overgedragen uit het EFRO en het ESF+. De tabel bevat geen bedragen uit hoofde van artikel 7 van de JTF-verordening. In het geval van uit het JTF gefinancierde technische bijstand moeten de JTF-middelen worden opgesplitst in middelen die verband houden met de artikelen 3 en 4 van de JTF-verordening. Voor artikel 4 van de JTF-verordening is er geen flexibiliteitsbedrag.
Voor het EFRO en het ESF+: minder ontwikkeld, overgang en meer ontwikkeld en, in voorkomend geval, speciale toewijzing voor ultraperifere en noordelijke dunbevolkte gebieden. Voor het Cohesiefonds: n.v.t. Voor technische bijstand hangt de toepasselijkheid van de regiocategorieën af van de selectie van een fonds.
Vermeld de totale JTF-middelen, met inbegrip van de aanvullende steun die is overgedragen uit het EFRO en het ESF+. De tabel bevat geen bedragen uit hoofde van artikel 7 van de JTF-verordening. In het geval van uit het JTF gefinancierde technische bijstand moeten de JTF-middelen worden opgesplitst in middelen die verband houden met de artikelen 3 en 4 van de JTF-verordening. Voor artikel 4 van de JTF-verordening is er geen flexibiliteitsbedrag.
Vermeld de totale JTF-middelen, met inbegrip van de aanvullende steun die is overgedragen uit het EFRO en het ESF+. De tabel bevat geen bedragen uit hoofde van artikel 7 van de JTF-verordening. In het geval van uit het JTF gefinancierde technische bijstand moeten de JTF-middelen worden opgesplitst in middelen die verband houden met de artikelen 3 en 4 van de JTF-verordening. Voor artikel 4 van de JTF-verordening is er geen flexibiliteitsbedrag.
Aantal door een lidstaat aangewezen instanties.
Dit verwijst naar de code voor de dimensie interventiegebied in tabel 1 van bijlage I bij de GB-verordening en bijlage IV bij de EFMZVA-verordening.
Dit heeft betrekking op de code van een gemeenschappelijke indicator, indien van toepassing.
Geplande begindatum van de selectie van concrete acties en geplande einddatum voor de voltooiing ervan (zie artikel 63, lid 5).
Voor concrete acties die verschillende vereenvoudigde kostenopties omvatten die verschillende kostencategorieën, verschillende projecten of opeenvolgende fasen van een concrete actie bestrijken, moeten de gebieden 3 tot en met 11 worden ingevuld voor elke indicator die aanleiding geeft tot vergoeding.
Vermeld, indien van toepassing, de frequentie en het tijdstip van de aanpassing en een duidelijke verwijzing naar een specifieke indicator (met inbegrip van een link naar de website waar deze indicator wordt gepubliceerd, indien van toepassing).
Zijn er mogelijke negatieve gevolgen voor de kwaliteit van de ondersteunde acties en, zo ja, welke maatregelen (bijv. kwaliteitsborging) zullen worden genomen om dit risico te ondervangen?
Dit verwijst naar de code voor de dimensie interventiegebied in tabel 1 van bijlage I bij de GB-verordening en bijlage IV bij de EFMZVA-verordening.
Dit heeft betrekking op de code van een gemeenschappelijke indicator, indien van toepassing.
NUTS — Nomenclatuur van territoriale eenheden voor de statistiek. Meestal wordt de regio op NUTS 2-niveau vermeld. Verordening (EG) nr. 1059/2003 van het Europees Parlement en de Raad van 26 mei 2003 betreffende de opstelling van een gemeenschappelijke nomenclatuur van territoriale eenheden voor de statistiek (NUTS) (PB L 154 van 21.6.2003, blz. 1), zoals gewijzigd bij Verordening (EU) 2016/2066 van de Commissie tot wijziging van de bijlagen bij Verordening (EG) nr. 1059/2003 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de opstelling van een gemeenschappelijke nomenclatuur van territoriale eenheden voor de statistiek (NUTS) (PB L 322 van 29.11.2016, blz. 1).
Een onderneming is, in de zin van de mededingingsregels van het Verdrag en voor de toepassing van dit punt, elke entiteit die een economische activiteit uitoefent, ongeacht de rechtsvorm ervan en de wijze waarop zij wordt gefinancierd (zie arrest van het Hof van Justitie in zaak C-222/04, Ministerio dell'Economia e delle Finanze tegen Cassa di Risparmio di Firenze SpA et al. [2006] ECR I-289). Het Hof van Justitie heeft bepaald dat entiteiten die (juridisch of feitelijk) onder de zeggenschap staan van dezelfde entiteit, als één onderneming moeten worden beschouwd (zaak C-382/99 Nederland tegen Commissie [2002] ECR I-5163).
Periode waarin de steunverstrekkende autoriteit zich kan verbinden tot het verstrekken van de steun.
‘Datum van toekenning van de steun’: de datum waarop het wettelijke recht om de steun te ontvangen is verleend aan de begunstigde op grond van het toepasselijke nationale rechtsstelsel.
NACE Rev. 2 — statistische nomenclatuur van de economische activiteiten in de Europese Unie. Meestal wordt de sector aangegeven op groepsniveau.
In het geval van een steunregeling: vermeld voor alle vormen van steun waarin de regeling voorziet, het jaarlijkse totale bedrag van het jaarbudget in het kader van de regeling of het geschatte bedrag van de gederfde fiscale inkomsten per jaar.
Indien het een verstrekking van ad-hocsteun betreft: geef het totale steunbedrag/de totale gederfde fiscale inkomsten aan.
Voor garanties: geef het (maximale) bedrag aan gegarandeerde leningen aan.
In voorkomend geval, de referentie van het besluit van de Commissie tot goedkeuring van de methode voor het berekenen van het bruto-subsidie-equivalent.